Hvad er det værd?
Originalt glas og krone har ingen praktisk betydning.
Glasset uden logo i midten er lige så god som det med samt kronen uden logo trækker uret op og indstiller tiden lige så godt som den med logo.
For samlere og ved evt. gensalg vil det være, at foretrække at uret har originalt glas og krone.
Du kan købe glas og krone for ca. 600kr. eller mere men jeg tvivler at nogen sælgere vil give så meget i rabat pga. krone og glas da uret er fuld funktionsdygtig med almindelig glas og krone.
Btw. For at vurdere prisen er det at foretrække at kunne se et eller flere billeder af uret men min gæt vil være ca. 4.000 kr. +/- 1.000kr. da jeg plejer at få nogenlunde det for et Seamaster 30. Meget kommer an på standen af skiven, værket, om uret er serviceret eller ej men det er er ret populær model som unge nu om dage gerne vil have.
Svar
Det er da et nyt synspunkt at det originale ikke betyder noget for samlere. Der diskuteres ellers meget her på sitet om detaljer helt ned til den originale æske uret er leveret i og betydningen det har for urets pris. Men selvfølgelig har det ingen betydning for brugsværdien.
Mvh.
P.N.
Svar
(04-09-2015, 12:28 AM)P.N. Skrev: Det er da et nyt synspunkt at det originale ikke betyder noget for samlere. Der diskuteres ellers meget her på sitet om detaljer helt ned til den originale æske uret er leveret i og betydningen det har for urets pris. Men selvfølgelig har det ingen betydning for brugsværdien.
Mvh.
P.N.
Per, hvis du læser mit indæg igen vil du kunne læse, at jeg skriver, at originalt glas og original krone har ingen praktisk betydning (beskytter ikke bedre og trækker ikke uret op bedre end uoriginale).
I tredje linje står der også følgende "For samlere og ved evt. gensalg vil det være, at foretrække at uret har originalt glas og krone."
Så jeg har ingen steder skrevet, at originale dele har ingen betydning for samlere, tværtimod.
Svar
Tusind tak for svarene! ?
Svar
(04-09-2015, 07:57 AM)dwndler Skrev:
(04-09-2015, 12:28 AM)P.N. Skrev: Det er da et nyt synspunkt at det originale ikke betyder noget for samlere. Der diskuteres ellers meget her på sitet om detaljer helt ned til den originale æske uret er leveret i og betydningen det har for urets pris. Men selvfølgelig har det ingen betydning for brugsværdien.
Mvh.
P.N.
Per, hvis du læser mit indæg igen vil du kunne læse, at jeg skriver, at originalt glas og original krone har ingen praktisk betydning (beskytter ikke bedre og trækker ikke uret op bedre end uoriginale).
I tredje linje står der også følgende "For samlere og ved evt. gensalg vil det være, at foretrække at uret har originalt glas og krone."
Så jeg har ingen steder skrevet, at originale dele har ingen betydning for samlere, tværtimod.

Helt korrekt, sorry Icon_not
P.N.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)