Brugt rolex ur
(05-08-2015, 01:22 PM)dwndler Skrev: Man kunne også se på billedet i annoncen, at der er en del stræk i lænken og det er typisk for Jubilee lænker.
Det tager ikke mere end 5 minutter for urmageren at få åbnet uret og se om alt er som det skal være.
Teoretisk vil enhver der har et værktøj til at åbne oyster kassen samt ved hvordan et ægte Rolex værk bør se ud, kunne se om uret er original eller ej.
Man skal også afmontere lænken for at se ref. og serienumre der ligger mellem hornene. Om der blev brugt nogle "after market" eller "generic" dele i værket vil dog kræve en urmager med lidt speciale.
HOV. På skiven i annoncen står der GMT MASTER og ikke GMT MASTER II.
Mig bekendt, hvis uret er fra 1990 bør det være ref. 16700/10 og dermed GMT Master II.
Der findes også ref. 16753 men de er yderst sjældne hvis overhoved fra 1990.
Kan være jeg tager fejl.

Der var virkelig meget stræk i lænken, den kunne bøjes nærmest 90 grader til hver side. Ville ikke føle at det var sikkert at gå med men det ville falde af hvert sekund.
De sagde i Klitgaard at det ville tage en time for dem, så ved ikke lige hvad de ville gøre. De ville dog ikke tage billeder af urværket indeni.

Nu skal jeg bare se om jeg kan finde et andet G/S, eller bare et flot i steel. Kræver godt nok tålmodighed at finde det rigtige, ville gerne have haft uret inden sommerferien sluttede :)
Svar
Jeg ville evt. opspare lidt mere og få det ved en forhandler med garanti.

Hvis det skulle købes privat ville jeg gerne have servicepapirer med på uret eller kende servicedetaljer. En del er blevet overrasket over et pænt ur, som de så fandt ud af skulle have service et par måneder efter køb. Service behøver jo ikke være dyrt afhængig af hvor du får det udført, men bare det at skulle have det gjort når man ikke forventede det og undvære et nylig indkøbt ur i 2 - 5 uger er et stor irritaions moment.

Det kan ikke betale sig at betale for lidt og så blive negativ overrasket.

Mht. DBA, er det et ok sted at købe, en at sælge synes jeg er noget andet. Latterlige tilbud får man ofte, men gider man det er det også et ok sted at sælge, samt forum her.  

Mht om boks og pairer er vigtigte er jeg enig med Kim. For e del af det vigtigt og de vil betale ekstra. En del andre vil ikke betale for noget som ikke er så brugbart.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)