Nyt TV??
Det er det gamle B&O MX som nok ryger ud nu.
Det var en fornøjelse, at se på når det var slukket.
Og faktisk foretrækker jeg det på den måde.
Heller ikke dårligt når det blev tændt, og motordrejesoklen drejede skærmen i stilling.
Men så var det slut med fornøjelsen.
Fruen ønsker dog at se DRK og diverse uhyggelige krimiserier Icon_blink
Det ny bør ikke blive over 32 tommer, men markedet har bevæget sig mod enorme skærme.
Tak for de gode forslag og henvisninger
/
Kristen
Svar
"Kører" og er MEGET tilfreds med Beoplay V1....har ikke gode erfaringer med SAMSUNG Icon_evil
"It's better to have a need-not, than to need a have-not" Icon_cool

IMHO
John
Seiko MM300 + "Atlas"
Omega 2xSpeedmaster + 2xSeamaster
Looking for: Fundings

Svar
Har faktisk lige købt et Samsung til soveværelset igår. Deres nye model i 5-serien UE40J5515. Jeg er imponeret, det er i al fald væsentligt bedre end vores dyrere Philips stue TV. Jeg køber aldrig Philips igen, Shit det er bare så røv langsomt at man skulle tro det var løgn. Samsungs TV er så pænt snappy.
Mvh. Bjørn
Seiko "Grand Cocktail" SDGM003, Omega SMPc, Magrette Dual Time, Seiko "Sumo" SBDC003, Steinhart OVM, Seiko SKX007 (modded), Certina DS Caimano, Casio G-shock, Casio Duro MDV106
Svar
Heh... sjovt at læse om de her forskellige mærke-kuperinger  Icon_blink  
Men hvad, ser man meget fjernsyn, er det sikkert en sag som kommer tæt på den med urene (?).
Vi ser uendelig lidt fjernsyn. Eller; er det fjernsynskiggeri når man kobler sin laptop i en større skærme ?
Efter "Breaking Bad" og "Better Call Saul" + "Lillyhammer" er set, er der IMHO ikke meget som frister lige pt. på NetFlix.

I gismo-afdeling kan vi sikkert give baghjul for de fleste: 4 årig datter har en go´ gammeldags fjernsyn med billedrør, en JVC fra 2003, omkring 28" og dertilhørende VHS afspiller fra samme producent og en reol fyldt med de store kassetter - som i øvrigt er lidt mere holdbare løsning når maskineriet opereres af en 4 årig....
Sønniken på 8 har en den første generation fladskærme, årgang 2006,  fra Lumatron, vist nok 22" og en DVD afspiller for kr. 199 fra Bilka. Fungerer superb - når han har brug for det. Han ser NetFlix kiddo-filme på sin laptop mest af tiden.
Og så fruen og mig: Ligeledes en DVD afspiller fra Bilka, dog for hele kr. 249. Fladskærmen er kinesisk, vist nok 24" (28"?), uden mærke, købt for 3 år siden som ny fra markedet i Berlin for € 145.

Det hele fungerer, afstøves jævnligt og ser helt OK ud.

Jeg har flyttet pengene fra for os ret så ubetydelig fjernsynsskærmer til lydudstyr: Cambridge Audio fra den bedre ende og OK Dali højtalere.

Og så læser vi en del bøger. Lyder måske, men er slet ikke kedeligt.
Prøv !

Jeg indrømmer - jeg ved godt at man kunne bruge de samme argumenter for at tale pro Bilka-ur mod en kvaliklokke.
Dog har jeg aldrig rigtigt fattet meningen om at have en skærme som dækker den halve væg.

Cheers - John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
Jeg har lige købt et Thomson 32" i elgiganten til den nette sum af 1495kr det opfylder mine behov :)
Svar
+1 og hav en go´ weekend !

Mvh John

(04-06-2015, 03:26 AM)vandalhart Skrev: Jeg har lige købt et Thomson 32" i elgiganten til den nette sum af 1495kr det opfylder mine behov :)
Svar
@TioMalo ud over de nævnte serier kan jeg klart anbefale:

Dexter
The bletchley circle
House of Cards
Svar
Takker, Max men de, du nævner, slår ikke gnister hos mig.
House of Cards måske allermindst....
Giv mig en ny Sopranos eller Breaking Bad og jeg vil ikke klage ! Icon_blink
Faktisk, har ikke rigtigt haft tid til at se på film i den sidste. Efter flytning troede jeg at vores discount fladskærme var gået i stykker, - stand by lyset brandte ikke mere. Jeg tog mig sammen i går og undersøgte sagen: Stikkontakten var ikke sat i Icon_lol

Go´ lang weekend - John

(04-06-2015, 09:40 AM)brauer Skrev: @TioMalo ud over de nævnte serier kan jeg klart anbefale:

Dexter
The bletchley circle
House of Cards
Svar
Philips og Samsung her. Uden problemer, men jeg er nok også lidt som Tio Malo. Jeg må dog sige, at det nyeste, som er et Philips SmartTV egentlig ikke er specielt smart; der er kun ligegyldige apps, det beder mig jævnligt tjekke internetforbindelsen (som ER i orden), og der er meget "gummi" i tasterne. Samsung'en har en Chromecast, og det virker rigtig godt med Netflix.

/Bjørn.
Svar
Uuups.... glemte helt at vores ny vaskemaskine er ikke B&O eller Sony, men netop Samsung.
Lyden er meget afdæmpet, diverse (vaske-) programmer er der nok af men sådant visuelt set lidt ensformigt, hvis man følger med hvad der sker bag den runde skærme (diameter ca. 12") og så kan man blive svimmel ved at stirre på den når maskinen kører på centrifugering.
Men kvali er helt i top !

Go´ lang weekend - John

(04-06-2015, 01:43 PM)bjorn_e58 Skrev: Philips og Samsung her.  Uden problemer, men jeg er nok også lidt som Tio Malo.  Jeg må dog sige, at det nyeste, som er et Philips SmartTV egentlig ikke er specielt smart; der er kun ligegyldige apps, det beder mig jævnligt tjekke internetforbindelsen (som ER i orden), og der er meget "gummi" i tasterne.  Samsung'en har en Chromecast, og det virker rigtig godt med Netflix.

/Bjørn.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)