Audemars Piguet RO Laptimer Michael Schumacher
(22-05-2015, 04:54 PM)nicolaib Skrev: He he, fed diskussion om et emne ingen kender til (Forhold mellem AP og Schumacher familien).. Fakta er at uret er kommet ud. Om man kan lide det eller ej, kan jo så diskuteres. Jeg er ret vild med deres concept serie, og sammenligner det lidt med en formel 1 bil.. ligesom Cartier ID urerne.. Nemlig et ur hvor der prøves en masse, og så finder nogle af tingene vej ned til de mere anvendelige ure. Hvis man så vil have the real deal, så er jeg sikker på man også er klar over at man ikke køber et ur med et robust rolex værk i men noget finmekanik af højeste skuffe.... MHT til service og AP har jeg kun rosende ord til overs.. Det er det mærke jeg bedst erfaring med hvad angår aftersale...
Congratulations you must be the one person out of 1000.000 that think AP give good service.Robust is one thing,reliability is another.And formula one in the watch world is definitely not AP,they do not even come close.
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Ja, kan jo kun tale for mine egne erfaringer med de mærker jeg har ejet og ejer.. Og der er AP/Klarlund lige PT No. 1 på listen.. Kan godt se vi ikke bliver enige om hvad der er god horologi, så lad os bare lade den ligge der. Tænkte nu ikke AP som det bedste indenfor ure, men mente mere ideen med concept serien, altså en urproducent der laver nogle virkelig high-end ure hvor enkelte dele så falder videre ned til de billigere modeller. Så på den måde den sammenligning med formel 1..
(22-05-2015, 06:27 PM)nicolaib Skrev: Ja, kan jo kun tale for mine egne erfaringer med de mærker jeg har ejet og ejer.. Og der er AP/Klarlund lige PT No. 1 på listen.. Kan godt se vi ikke bliver enige om hvad der er god horologi, så lad os bare lade den ligge der. Tænkte nu ikke AP som det bedste indenfor ure, men mente mere ideen med concept serien, altså en urproducent der laver nogle virkelig high-end ure hvor enkelte dele så falder videre ned til de billigere modeller. Så på den måde den sammenligning med formel 1..
I have heard that Klarlund send AP watches to the factory now.Correct me if i am wrong.Klarlund are a very good service center,we can agree on that Icon_smil And i can agree that certain things from high end brands often seep down to normal watches.But it is very rare they create anything really new that revolutionises watch making.Even Tag Heuer have made complication watches that leave AP behind.Its all down to resources a lot of the time.And most high end brands,do not have the money to compete with the big boys of the watch industry.And a lot of watch nerds forget this.A brand like PP or AP could never have made the Springdrive caliber,the development costs alone would have been more than they could earn in a lifetime.Even George Daniels knew he had to go to the big boys to be able to develop the co-axial movement,and many of them could not take the money risk involved.And it is a fact that many high end brands get these special complications from very talented independent watchmakers.They then pay to put their own name on the product.Out scourcing is alive and kicking even in the world of high end watches.Richard Mille developed many watches for AP in years past,that they stuck their own name on,without any mention of RM or his involvment.Now they are combined Icon_smil Everything PP or AP make is wonderfull according to Hodinkee and their own watch brochures.When will watch people realise these people are just a mouthpiece for the watch industry.I read Hodinkee to see new watches,and get a few facts about them.But their opinions about the watches,are of absolutly no interest to me.
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk Icon_smil
Sidste gang jeg var ved Klarlund var det stadig Klarlund der stod for at servicere urerne.. Har haft mit AP ved fabrikken én gang for at få skiftet skiven til en anden farve, hvilket tog 3 uger fra jeg afleverede det hos Klarlund til jeg kunne hente det igen.. Selvfølgelig sammen med den originale skive... Derudover har jeg haft en del korrespondance over mail med AP (Bagijn) med forespørgsler, hvor der hver gang er blevet svaret hurtigt, hvilket ikke kan siges om mange andre. Kan forstå du fokuserer på nyskabelse hvor jeg fokuserer på historie, tradition, samt finish.. Vil 1000 gange hellere have et ur med et ebauche værk fra en dygtig urmager, end et kedeligt in house værk. Så i min verden er konkurrencen ikke om nyskabelse, men om histoire, traditioner og finish. Uret er jo et smykke når alt kommer til alt.
Man kan jo sagtens få både nyskabelse OG historie/flot finish 
Så man behøver ikke vælge. Icon_blink
Yoshikazu Akahane. 28/+50.
Jeg kan bekræfte, at Klarlund ikke længere laver service eller andet på AP.
De kan maks skifte en rem fik jeg at vide.
Jeg har netop fået sendt et 15300 til fabrikken til service og skiveskift.
Alle mine spørgsmål er blevet besvaret af AP inden for ca. 10 min på mail.
Servicetiden er ca. 6 uger, hvilket jeg heller ikke finder urimeligt.
Alt i alt har jeg været meget tilfreds med AP aftersale, men har selvfølgelig ikke set det endelige resultat endnu.
Priserne er vist røget lidt op efter Klarlund ikke selv laver service mere, men det har jo ikke så meget med selve servicen at gøre.

Willy: hvad har omkostningerne været til Springdrive, synes det lyder helt vildt hvis ikke AP eller PP ville kunne finansiere det Icon_e_confused

Mvh
Søren
Det kan man helt sikkert, og alligevel siger Seiko/Credor mig intet overhovedet, hvorimod et Cartier collection privée med et indkøbt værk kan jeg falde i svime over... Vi er heldigvis forskellige..
(22-05-2015, 08:55 PM)SR Skrev: Jeg kan bekræfte, at Klarlund ikke længere laver service eller andet på AP.
De kan maks skifte en rem fik jeg at vide.
Jeg har netop fået sendt et 15300 til fabrikken til service og skiveskift.
Alle mine spørgsmål er blevet besvaret af AP inden for ca. 10 min på mail.
Servicetiden er ca. 6 uger, hvilket jeg heller ikke finder urimeligt.
Alt i alt har jeg været meget tilfreds med AP aftersale, men har selvfølgelig ikke set det endelige resultat endnu.
Priserne er vist røget lidt op efter Klarlund ikke selv laver service mere, men det har jo ikke så meget med selve servicen at gøre.

Willy: hvad har omkostningerne været til Springdrive, synes det lyder helt vildt hvis ikke AP eller PP ville kunne finansiere det Icon_e_confused

Mvh
Søren
Blot lidt nysgerrig her, har du fået en forklaring på hvorfor et eftersyn + div. skal tage 6 uger??
You can't turn back the clock. But you can wind it up again.
Citat:Blot lidt nysgerrig her, har du fået en forklaring på hvorfor et eftersyn + div. skal tage 6 uger??

Nej det har jeg ikke, men jeg har på den anden side heller ikke spurgt ind til det. 
Jeg forestiller mig, at det kan lægge pres på Servicecenteret, hvis de har lukket flere decentrale værksteder.
Jeg synes egentlig heller ikke at det er urimelig lang tid, men det er måske bare mig?
Det er samme som et normalt service tager på et Rolex / Panerai ved Klarlund eller Klitgaard så i min verden helt normalt... Ærgerligt at Jakob ikke må servicere urene mere.. Der hvor kæden hopper af for mig er når det tager halve og hele år.. Har prøvet at et Cartier tog 8 måneder for service da de skulle have produceret nogle dele til værket... Men prisen ændrede sig ikke fra den oplyste...

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)