Ur-Rolex
HenrikCannes Skrev:Nu er mange års søgning ovre, da jeg fandt mit Rolex kanalsvømmer.
Med serie nummer 0118x er dette ur fremstillet i 1926, og jeg kender kun eet ur med tidligere serienummer, og det er på fabrikken.
1926 var introduktionsåret for Rolex Oyster.
Det går ikke optimalt, er en smule patineret efter over 80 års brug, men jeg er himmelhenrykt.

Hvor støver man sådan et ur op henne?

Mvh.
MIkkel

Ur: Rolex submariner "no date", ref. 114060
Mikkel

Rolex Submariner ref. 114060
Svar
Man kikker i kasser, leder på loppemarkeder Nice, Paris og London, har næsen for at kikke de rigtige steder.
Jeg kikker meget på ebay, men jeg kikker ikke de "normale" steder, men efter specielle søgekriterier (som jeg holder for mig selv).
Jagten på URET, er det mest fascinerende, og så det at finde noget helt specielt og unikt.
Jeg har fundet Rolex Prince Brancard, Cartier Santos (pre-war) og mange andre specielle ting, på denne måde, uden at give alverden for dem.
Svar
HenrikCannes Skrev:...er fascineret af historien om kanalsvømmersken Mercedes Glietze, som krydsede kanalen med modellen om håndleddet, selv om anden gang hun gjorde det ikke kom helt i land...

- Og så vidt jeg husker, havde hun det heller ikke om håndleddet. Mener ikke at Rolex gav hende det på armen, men i stedet rundt om halsen i en kæde/snor af en art, sikkert pga. de mange stød, det ellers ville få, når hånden slog mod vandet. Eller er det bare en and?
Svar
UHA, det er sagumelme et klenodie du har fundet dig der! KÆMPE tillykke...
--
"Bare ét ur til, så er samlingen komplet!"

Svar
Det Rolex man finder, når man søger på Mercedes Glietze, har en noget anderledes skive, ifølge de billeder, man finder, når man Googler det.

Så jeg formoder, at det udkom i forskellige udgaver, eller hvad skyldes forskellen ?
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)