03-06-2014, 09:13 PM
Og hvad er jeres råd til betaling hvis sælger ikke tager imod PayPal? Danske Bank anbefalde mig ikke at lave bankoverførsel fordi der ingenting er at gøre ved det hvis jeg skulle blive snydt.
|
Omega Speedmaster - serienummer findes ikke
|
|
03-06-2014, 09:13 PM
Og hvad er jeres råd til betaling hvis sælger ikke tager imod PayPal? Danske Bank anbefalde mig ikke at lave bankoverførsel fordi der ingenting er at gøre ved det hvis jeg skulle blive snydt.
04-06-2014, 08:33 AM
[quote="Alpo"]Hvad syntes i om dette? ser det ægte ud?
Det ser rigtigt ud, men "kopisterne" bliver jo også "bedre" og "bedre", så du kan jo ikke kun kigge på serienr.! Husk det gamle "ordsprog": "Du køber ikke uret - du "køber" sælger!" Hvis du ikke er skrap i at genkende en kopi, så vil jeg stærkt anbefale at du finder et ur (venter!!) ved en af de "good guys" der er på dette forum, så du kan se sælger i øjnene og se uret IRL inden du køber! "It's better to have a need-not, than to need a have-not"
IMHO John Seiko MM300 + "Atlas" Omega 2xSpeedmaster + 2xSeamaster Looking for: Fundings
04-06-2014, 08:34 AM
Vil ikke anbefale bankoverførsel - og hvis han ikke tager PayPal, så finde et andet ur/en anden sælger!
"It's better to have a need-not, than to need a have-not"
IMHO John Seiko MM300 + "Atlas" Omega 2xSpeedmaster + 2xSeamaster Looking for: Fundings
04-06-2014, 01:18 PM
JohnFyn Skrev:Sælgeren af dette ur virker ærlig og jeg har indtilvidere fået en meget positiv oplevelse.Alpo Skrev:Hvad syntes i om dette? ser det ægte ud? Når jeg modtager det vil jeg tage det forbi to urmagere for at få det tjekket efter for ægthed. Ps. John du må meget gerne slette linket til mit billede i dit tidligere indlæg --- Jeg lovede at nævne sælgeren af det første ur så snart jeg fik pengene retur. Sælgeren hed Simone Stevanella og sælger igennem Ebay, Chrono24 og sin webshop stevanellaorologi.it. Jeg tror at uret var ægte, men det levede bestemt ikke op til sælgerens meget positive beskrivelse af uret. Han var hurtig om at tilbyde mine penge retur og gratis returforsendelse. Han blev enormt sur da jeg bad om forsikret returforsendelse og endte efter en længere telefonsamtale, som jeg optog, med at ville forsikre forsendelsen. Forskringen blev dog ikke på UPS's vegne, men privat gennem ham selv. Jeg kunne ikke selv finde på at handle med ham igen.
04-06-2014, 04:00 PM
Alpo Skrev:JohnFyn Skrev:Sælgeren af dette ur virker ærlig og jeg har indtilvidere fået en meget positiv oplevelse.Alpo Skrev:Hvad syntes i om dette? ser det ægte ud? Har du fået pengene retur? Evt kunne du lave et indlæg under goodguys / badguys med denne oplevelse? --
"Bare ét ur til, så er samlingen komplet!"
04-06-2014, 08:31 PM
JohnFyn Skrev:Uha - jeg kan heller ikke lide den font der er brugt på uret på det nederste billede Jeg tror nu at fonten samt vinkling af denne er OK. På uhrmageriet kan ses en Planet Ocean med samme font og vinkling, så tror det er sådan man gør det nu om stunder. Min egen PO fra 2014 ser da også sådan ud. Mvh. PHO
05-06-2014, 12:45 AM
Spændende tråd.
Jeg ville gerne havde set billeder og fået serie numre så det kunne tjekkes ordenligt. En gang imellem ser man nyere speedmaster ure uden serie numre da kassen måske har været beskadiget og at man derefter har skiftet den ud med ny som ikke har et serie nummer på bagkassen af hornene.
05-06-2014, 09:42 AM
Mit har ikke noget serie nummer på bagsiden af kassen v kl 7.00
Mit har omega certifikat og papirer fra tysk vintage forhandler. Kender uret fulde historik. Mvh Kim
05-06-2014, 10:39 AM
avantismo Skrev:Mit har ikke noget serie nummer på bagsiden af kassen v kl 7.00Kunne det tænkes at uret har fået udskiftet bagkassen?
05-06-2014, 12:28 PM
Det er da bestemt muligt. Har bare googlet lidt, og kan se at der findes mange Speedmastere derude uden serie nummer på bagsiden.
Sent from my iPhone using Tapatalk Mvh Kim
|
|
« Næst ældste | Næst nyeste »
|