Svar: 1,427
Tråde: 84
Modtaget Likes: 4 i 4 svar
Givet Likes: 6
JacobZimmer Skrev:Skal jeg nok!
Tak for svarene alle sammen. Jeg tror jeg vil sætte mig lidt dybere ind i hvilket model, og pref. jeg søger, og hvad der er af muligheder.
"It's better to have a need-not, than to need a have-not"
IMHO
John
Seiko MM300 + "Atlas"
Omega 2xSpeedmaster + 2xSeamaster
Looking for: Fundings
•
Svar: 1,094
Tråde: 62
Modtaget Likes: 122 i 95 svar
Givet Likes: 126
omegafan Skrev:Held og lykke nede ved din ur-forhandler. Skriv lige hvad du ender på, når du når så langt 
Var nede ved urforhandleren i dag, og prisen så fornuftig ud, og kan nok godt få ham lidt ned. Så tror jeg nok ender med et nyt. Men så må jeg spare lidt mere på, men tror til gengæld også glæden er større så!
If you ain't using it, you abusing it!
•
Svar: 76
Tråde: 9
Modtaget Likes: 28 i 17 svar
Givet Likes: 81
Det lyder som en god ide  Jeg ville også helst foretrække et nyt ur, selvom en lille del af en dør, når man får lavet den første ridse på et nyt ur.
•
omegafan Skrev:Det lyder som en god ide Jeg ville også helst foretrække et nyt ur, selvom en lille del af en dør, når man får lavet den første ridse på et nyt ur.
Det er rigtigt! Lige nu har jeg et Tissot ur, som ikke er andet end et halvt år gammelt. Glemmer aldrig den første ridse på lænken jeg så..
Forresten ejer du et PO selv? Hvis du gør hvordan har du det så med tykkelsen på uret? Generer det ? Eller bider man ikke mærke i det? Det er jo et relativt tungt ur.
•
Svar: 76
Tråde: 9
Modtaget Likes: 28 i 17 svar
Givet Likes: 81
Nej jeg ejer ikke et PO, men måske en dag. Så jeg kan desværre ikke hjælpe dig der. Det er jo også meget subjektivt, men hvis din urmager har et liggende, kan du da prøve det og få en følelse af hvordan uret føles på armen.
•
Svar: 374
Tråde: 26
Modtaget Likes: 191 i 50 svar
Givet Likes: 137
Jeg har den nye PO med cal 8500 i 45,5mm og har tidligere haft den gamle PO med cal 2500 ligeledes i 45,5 mm. Jeg har før PO også haft Seamaster Bond (både en med cal 1120 og en med cal 2500), der er 41-42mm.
I forhold til tykkelse, så er PO (både den nye og den gamle model) tykkere end Seamaster Bond - selvom det ikke er meget, så synes jeg det er noget man lægger mærke til i dagligdagen. Udformningen af lunetten på Seamaster Bond gør også, at den lettere smutter ind under en skjortemanchet eller ærme end det er tilfældet med PO'en.
Den nye PO er også lidt tykkere end den gamle model - det er nok til, at jeg synes man kan se det, men jeg synes ikke jeg har lagt mærke til nogen praktisk forskel (e.g. at der skulle være større tendens til at ramme dørkarme mv med uret) - jeg synes begge udgaver er så tykke, at de ikke så let kommer ind under en skjortemanchet.
Grunden til, at jeg har skiftet fra Seamaster Bond til PO er, at jeg synes PO'en rent visuelt (skive og lænke) taler lidt mere til mig end Seamaster Bond gjorde - men jeg vil da ikke afvise, at jeg på et tidspunkt udbygger samlingen med et Seamaster Bond igen, men det bliver ikke som en erstatning for PO, men som et supplement
Sent from my iPad using Tapatalk HD
•
Super glad for at høre din oplevelse! Lige nu bære jeg et ur der er omtrent ligeså tykt som en Rolex Submariner, og da jeg har et lille håndled (jeg er kun 16år) ved jeg ikke om et PO 42mm bliver for stort. Jeg prøvede et i dag, og synes ikke at tykkelsen var et problem, men det gav en god fornemmelse af kvalitet. Spørgsmålet er bare om jeg kan vænne mig til tykkelsen. Jeg håber!
•
Svar: 374
Tråde: 26
Modtaget Likes: 191 i 50 svar
Givet Likes: 137
Hvis du har prøvet uret og det føles godt på håndledet, så bliver tykkelsen ikke et problem - det er når man har uret på armen man reelt kan se og føle, om der er noget der virker forkert.
Nu skal man jo heller ikke helt glemme prisforskellen - du skriver i din første post, at du har et budget på 20k - det nye PO med cal 8500 har en vejledenede pris på lige over 36k, hvor Seamaster Bond til sammenligning har en vejledende pris på lige knap 26k, så det er mange ekstra penge der skal findes, hvis det skal være fra nyt.
Her kan du evt se på urvaerket.dk - kan se at de ligene har nogle ganske fornuftige priser på Omega, hvor der er rabatter på omkring 18% i forhold til de vejledende priser. Det er en størrelse rabat, som det kan være svært at opnå ved mange andre forhandlere. Skal i den forbindelse lige sige, at jeg ikke har noget med urvaerket at gøre, så det er ikke for at promovere dem frem for andre.
Ellers vil mit forslag være at se på udvalget hos alle de danske brugthandlere (chrono.dk, dreamwatch.dk, ct-watches.dk, timetowatch.dk) eller skriv til dem for at høre, hvad de eventuelt kan skaffe det ønskede ur til i nylignende stand - der kan være gode penge at spare den vej!
Sent from my iPad using Tapatalk HD
•
JJG Skrev:Nu skal man jo heller ikke helt glemme prisforskellen - du skriver i din første post, at du har et budget på 20k - det nye PO med cal 8500 har en vejledenede pris på lige over 36k, hvor Seamaster Bond til sammenligning har en vejledende pris på lige knap 26k, så det er mange ekstra penge der skal findes, hvis det skal være fra nyt.
Ja det er helt rigtigt at jeg lavede et indlæg, hvor jeg skrev mit budget var på 20k. Da det første ur jeg kiggede på, og forelskede mig i var et Tudor Black Bay. Men efter en overvejelse, og jeg har set en masse andre ure an, har jeg fundet ud af at det er værd at spare det ekstra op.
Desuden har jeg snakket med følgende sider, og har set nogle ure an online, der kunne være en mulighed. Tak for inputtet!
•
omegafan Skrev:Nej jeg ejer ikke et PO, men måske en dag. Så jeg kan desværre ikke hjælpe dig der. Det er jo også meget subjektivt, men hvis din urmager har et liggende, kan du da prøve det og få en følelse af hvordan uret føles på armen.
Har været nede og prøve et, og tykkelsen virkede ikke som nogen hindring
•
|