Svar: 4,458
Tråde: 283
Modtaget Likes: 3,255 i 1,132 svar
Givet Likes: 2,352
Denne her tråd er da ved at være ret spændende at følge - glæder mit til at se, hvilket resultat, der kommer ud på den anden side !!
/Peter
"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
•
Svar: 596
Tråde: 42
Modtaget Likes: 41 i 21 svar
Givet Likes: 0
Man kunne jo ogsaa have koebt denne her:
http://www.ebay.de/itm/300965564533?ssPa...1423.l2649 
Paa den anden side synes jeg det er spaendende at gaa paa jagt efter reservedele og det hele.
Skiven er ankommet i Japan, haaber den vender hjem inden december. Og her kommer reservedelene:
http://www.ebay.de/itm/141062301701?ssPa...1497.l2649
Dem fik jeg billigt!
Skift ur, når du står op!
•
Saa gaar det videre. Lad os foerst kigge paa "reservedelene". Det er utroligt, hvor god kvalitet Seiko leverede dengang (og vist ogsaa idag) selv i "medium price range". Det er en "Seiko Lord Marvel", uden skive:
Det goer altid en smule ond at draebe saadan noget. Min uremager er dog meget optimistisk, at en hel masse kan bruges, selvom katalog numre er forskelligt. Det skriver jeg nu lige paa engelsk, siden jeg kan ikke finde den der side med de korrekte danske betegnelser:
Citat:Due to the fact that both the escape wheel and the main spring are the same, just as the balance staff, most of the wheels will be the same. Replacing the complete balance and the pallet fork with this donor 5740's one should be possible. We might even use more parts, depending on their condition, e.g. the hands. Hopefully that is done by the end of the week, and then I will post how it is running.
Her er ogsaa billeder af kassen igen.
Som sagt tidliger, maa lynetten vaere gaaet tabt engang. Den indiske uremagere kiggede i sin kasse med reservedele og havde aabenbart noget liggende. Han blev dog noedt til at lave en messing ring indenunder.
•
Det er gaaet videre. Jeg har faaet skive tilbage, lad os lige kigge paa den:

og vi kan se tre ting
a) minuteriet mangler oev!
b) stjernen under Diashock 35 Jewels burde ikke vaere der, saa vidt jeg ved - den dukker kun op paa aeldre GS end denne her
c) forkert nummer i bunden
Saa jeg er en smule misfornoejet, men vi skriver til dem nu. Japanere plejer at vaere meget noejagtigt, saa jeg vil lige hoere hvad de siger og om de mindst kunne tilfoeje minuteriet, jeg mener naemmelig helt sikkert at alle GS har haft en.
•
Svar: 852
Tråde: 124
Modtaget Likes: 5 i 5 svar
Givet Likes: 32
Æv og du har ret. Der er minut index på alle dem jeg har set!
Der er faktisk en 35 jewels med en stjerne.
Martin
•
Saa er vi der:
Vi kunne desvaerre ikke faa iishop.co.jp til at lave den om - maaske, hvis vi havde presset dem, men jeg ville ikke have min ven investere endnu mere tid i det hele, saa jeg jeg tog den som den er. Resultatet er nu flog nok - min uremager har ogsaa fundet en godt passende glasring. Eneste ting han glemte er at saette den nye kron paa, men det er jo en lille ting og kan goeres naeste uge.
•
Svar: 44
Tråde: 5
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Meget flot resultat. Tillykke med det
•
Svar: 4,458
Tråde: 283
Modtaget Likes: 3,255 i 1,132 svar
Givet Likes: 2,352
IMHO er det også et superflot ur, du har fået ud af det - også selvom skivens layout ikke er 100% originalt på de punkter du nævner !
Tillykke med det !
/Peter
"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
•
Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
pbr Skrev:IMHO er det også et superflot ur, du har fået ud af det - også selvom skivens layout ikke er 100% originalt på de punkter du nævner ! 
Tillykke med det !
fuldstændig totalt enig -
•
Til sidst, med den passende krone og 19mm rem:
•