Min ur-rejse i billeder !! :-)
pbr Skrev:Håber, at det kan give andre inspiration til at lave noget lignende ............. gerne i denne tråd, men ikke et "krav" ! Icon_e_biggrin
Da Peter har ”lagt så smukt fra land”, med sin rejseberetning, følger så her billeder fra en tilsvarende ”snørklet rejse”

İmage
Det ”hele” begyndte i marts måned 2006, hvor ovenstående Seamaster chronostop fik sit første eftersyn efter 38 års tro tjeneste.

İmage
Til trods for, at jeg af og til føler et stort slægtskab med ”morfar”….
İmage
… har jeg endnu ikke glemt ”rejsens” mest fatale detour. – En ”ægte” Speedmaster ”Franken” Broad Arrow.
Dersom nogen søger et godt ur-projekt til at sætte 8.000 kroner over styr, er ovenstående uforligneligt.
(på den anden side behøver jeg slet ikke bekymre mig om, hvad jeg skal bruge de penge til)

İmage
Kort tid senere ”forbarmede jeg mig” over denne Flightmaster.
Forbarmede, fordi nogen skal jo tage sig af disse sære ”grimlinge”.

İmage
Så gik det ”slav i slav” med en Speedmaster MarkII og en klassisk Speedmaster.
Sidstnævnte dog med safirglasbagkasse (kaliber 1863) men med hesalit på forsiden.
(Efter min mening at foretrække frem for ”saphire sandwich”)

İmage
Herefter fulgte Speedmaster Broad Arrow. Her som sammenligning mellem safirglas og hesalit”glas”

İmage
Broad Arrow er bestykket med det dejlige kaliber 3303 kolonnehjuls værk.

İmage
Med en Flightmaster generation I, var det nærliggende, at supplere med en generation II

İmage
Når samlingen nu allerede omfattede så mange ”grimlinge” – hvad kunne der så ske ved at supplere med den største af dem alle?
Speedmaster 125.

İmage
Når samlingen alligevel omfattede ”adskillige sære eksistenser” – hvad kunne man så toppe op med?
En Speedmaster MarkV – også kaldet Teutoner.

İmage
Her er nok en Teutoner – Speedmaster med kaliber 861 (og ikke som MK V, der har 1045, Lemania 5100)

İmage
Et stoooort herreur bør ikke mangle i samlingen. Her Speedmaster Alaska Project
İmage
…. Og så stort er Alaska jo heller ikke – det er 4 mm mindre end denne herres ”frokost tallerken”

İmage
Herefter fulgte (skuffende nok) et næsten helt almindeligt ur:
Seamaster 200, pre Bond med kaliber 1111, der arter sig rigtig pænt.

İmage
Et quartz ur kunne næppe skade, så her er Speedmaster Professional X-33 (i lidt usædvanlige omgivelser for et pilotur)

İmage
Når der nu var sagt ”quartz ur”, hvorfor så ikke ”quartz uret over dem alle?” Marine Chronometer, kaliber 1516.

İmage
En Speedmaster Professional, behøver nødvendigvis ikke have et mekanisk værk Icon_e_wink

İmage
Speedmaster Broad Arrow enamel LE – Nr. 23 af 99 eksemplarer.
Mit smukkeste, mest bedårende, vidunderlige, enestående, delikate og hidtil dyreste (fejl)køb.
İmage
… bemærk den dårende dejlige kaliber 3320 med blånede skruer, platin rotor med 24K guldplakette, kolonnehjul og og og

İmage
På urrejsen, gik jeg heller ikke af vejen for (nok) en Seamaster200
– denne gang med den spændende dual quartz, kaliber 1441

İmage
Efter alle de store sære og uhåndterbare ure, måtte der noget praktisk og ”handy” til: Marine kronometer: Kirova 6MX

İmage
Zenith El Primero (hurtigsvinger med 36.000 bph)

İmage
Når vi nu er ved Marine Chronometer, hvorfor så ikke anskaffe nok et med kaliber 1511, fremstillet i 2000 eksemplarer.

İmage
Til at holde de hersens Marine Kronometer certificerede ”i ørerne”, kom også et Casio G-Shock (radiostyret)

İmage
Ligeledes radiostyret: Casio G-Shock MTG1000, der fandtes uanvendeligt til feltformål, da urets ”gummi fendere” hænger fast i ærmegab.

İmage
Hvad gør man, når man har skilt sig af med en Speedmaster 125, og savner den – På’en igen Icon_e_wink

Som det ses – en rejse mere snørklet, end først planlagt Icon_e_wink

Med venlig hilsen - geodoc
Svar
Kanon "rejsebeskrivelse", Torben !!!

......... du har i sandhed fortjent den ærefulde titel "Grimlingenes Mester" !! Icon_e_smile En værdig æresbevisning !! Icon_e_biggrin
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
Så er min "rejsebeskrivelse" opdateret med de seneste afhændelser og erhvervelser Icon_e_smile
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
Endnu en opdatering Icon_smil
/Peter

Svar
Så lige, at det var lidt tid siden, at jeg havde opdateret tråden !! Icon_redface

Nu skulle min "ur-rejsebeskrivelse" så igen være komplet !! Se trådens første post ! Icon_smil
/Peter

Svar
Opdateret "rejesebeskrivelse" - se første post i tråden Icon_e_wink
/Peter

Svar
Tak for nogle flotte rejse beretninger
Sjovt at se at andre også er startet /har famle sig lidt frem med forskellige mærker stilarter !
Fedt at se en varieret "kasse" hvor der er et ur til det meste
Svar
Min "Rejsebeskrivelse" med seneste opdatering Icon_smil
/Peter

Svar
er det fra Price det med Deepsea?
Svar
(05-07-2015, 10:15 AM)Cahan89 Skrev: er det fra Price det med Deepsea?

Yep ......... ISAF9  Icon_smil
/Peter

Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)