07-08-2013, 12:16 PM
Jeg synes nu de er ret flotte de nye sub's, men ja de nye explorer 2 kan vi godt blive enige om er uharmoniske :p
|
Man skal lære så længe man lever - det er aldrig for sent !
|
|
07-08-2013, 12:16 PM
Jeg synes nu de er ret flotte de nye sub's, men ja de nye explorer 2 kan vi godt blive enige om er uharmoniske :p
07-08-2013, 08:59 PM
Et interessant indlæg Peter, som både omhandler personlige erfaringer og som andre ligesindede let kan relatere til.
Mit første rigtige ur, et Omega Americas Cup (2594.50.00) tilbragte den første levetid i et pengeskab og blev kun lejlighedsvis beundret. Det kan jo på ingen måde sammenligning sig med et AP ROO Diver eller et Speedmaster BA Enamel LE. Følelserne har dog nok været de sammen og frygten for at lave en ridse. Jeg kom dog på et tidspunkt til den erkendelse, at uret gav mig langt større "værdi" eller rettere glæde ved at være på armen og blive brugt. Det er vel lidt som med biler, de først ridser og buler er værst. Specielt hvis man køber nyt. Paradigmet gentog sig dog, da jeg efter mange og lange overvejelser anskaffede mig et fabriksnyt JLC Master Calendar (151842A). Uret er nu min daily beater, dog i den forstand det er det eneste ur jeg bruger. Jeg har kontor arbejde, og der er uret ikke unødigt udsat. Ved hård fysisk arbejde tager jeg det selvfølgelig af. Mine seneste tilføjelse er en lænke til uret: ![]() ![]() Kender vil vide at visse producenter forlanger fuldstændig urimelig høje priser for deres lænker, hvis de skal købes efterfølgende. Jeg var så heldig at finde en brugt. Standen var beskrevet som perfekt, men da jeg modtog lænken en for mig noget sløset indpakning havde lænken selvfølgelig brugsspor. Jeg spænderede rask 1.000 hos Halse i Horsens for at få lænken poleret op, for et selv at bruge lænken og selv kunne lave mine egne brugsspor. Jeg drømmer forsat om et ur med store evighedskalender og minutrepetition. Sker det nogen sinde, bliver det nok jo i form af et lommeur. Jf. Tio Malo har jeg nu også et svagt punkt for et PP Nautilus, helt konkret 5712/1A: Kilde: Timezone Gangreserve, månefase der er noget mere præcis (ikke blot 51 tænder på måneskive), mikro rotor, men jeg kan ikke lige finde 150.000. Hvad har jeg så lært...? Jeg bruger nu ufortrøden mit ur og må leve med konsekvenserne af det. Dette opleves dog af den fine præcision uret kvitterer med, ved daglig brug. (Senest +0,007 sek/døgn over perioden 29/10-12 til 7/8-13, med det forbehold: Selektiv valg om uret ligger på glasset eller siden om natten) De bedste hilsner BobT |
|
« Næst ældste | Næst nyeste »
|