Lave sin egen læderrem? Gode råd?
Mnielse Skrev:
CEPOMAN Skrev:Har lånt en smule værktøj af min Morfar som er gamle sadelmager. Så skal jeg bare lige ha købt det sidste der mangler Icon_e_biggrin

Glæder mig til at se hvad du får lavet!
Sig endeligt til hvis jeg kan hjælpe.

Martin

Takker Icon_e_smile

Jeg har købt de sidste ting i dag og er så småt begyndt at lave lidt. Har øvet lidt teknik før end jeg gik igang med at skærfe osv.

Hvad gør du ved læderet for at få forskellige effekter... ? fx ved kanter, oliering, vintage look osv?

Er der nogle specifikke skæremetoder som sikre så lige en kant som muligt.

Er det bare mig som nyes at 'gaflerne' sidder rigtig godt fast efter at have banket dem igennem?

İmage
Svar

Takker Icon_e_smile

Jeg har købt de sidste ting i dag og er så småt begyndt at lave lidt. Har øvet lidt teknik før end jeg gik igang med at skærfe osv.

Hvad gør du ved læderet for at få forskellige effekter... ? fx ved kanter, oliering, vintage look osv?
"Prøv dig frem! Vintage farve består gerne af min 2 forskellige farver eller farve fortyndet med vand. Giv kanterne lidt voks og poler med en dremmel eller boremaskine sådan at læderet bliver "brændt"."

Er der nogle specifikke skæremetoder som sikre så lige en kant som muligt.
"Ikke rigtigt, men du kan vokse kanten lidt og gnide frem og tilbage så du får skarpe kanter."

Er det bare mig som nyes at 'gaflerne' sidder rigtig godt fast efter at have banket dem igennem?
"Du kan give gaflerne en smuile voks, så glider læderet lettere af."

İmage[/quote]
Svar
Mnielse Skrev:Her kan du købe spænder:
[url]"http://myworld.ebay.de/trendart-24/&_trksid=p3984.m1439.l2754">http://myworld.ebay.de/trendart-24/&_tr ... 1439.l2754[/url]

Her er et fra undersiden:

Vatpinde til at påfører limen med og sandpapir til at afrunde kanter og rette sider med.

Martin
Hvor groft/fint sandpapir benytter du ? Icon_e_biggrin
Svar
Hej

Korn 100 skulle kunne gøre det.
Du kan også bruge andre materialer end læder, men det giver gerne nogle andre udfordringer:-)
İmage

Martin
Svar
Tak... Ja kan jeg se.. Icon_e_biggrin starter lige med læder inden jeg begynder på kanvas. Icon_e_smile

Hvad gør du med tubes/pins/springbars?
Svar
Work in progress Icon_e_smile

İmage

Work DONE !!!

İmage

Er okay tilfreds med min første urrem Icon_e_smile Simpel rem som passer til meget Icon_e_smile
Svar
Ser godt ud! Glæder mig til at se flere remme fra dig.

Martin
Svar
Hvis du vil have flere ideer, så lave DB10 nogle ret specielle remme:
http://db10straps.tumblr.com/

Martin
Svar
Her er lige lidt jeg har lavet de seneste dage. Icon_e_smile

İmage

İmage

İmage

İmage

Og lige lidt lavet af en rest Icon_e_smile

İmage
Svar
Miwes lavede den her rem til mig for et par år siden, med ja, et hjemmelavet Anonimo-logospænde, den er jeg helt vildt glad for, så go ahead, det kan lade sig gøre, men øvelsen bliver nok at finde noget velegnet skind..

Mikael

İmageİmageİmage
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: