Svar: 1,174
Tråde: 164
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
ja Krognos har det lidt med tiderne, mest fordi han af et god hjerte siger ja til det meste, men mon ikke det er blevet bedre, nu hvor hans datter er blevet uddannet urmager og hjælper godt til i butikken?, ligesom han nu er godt ovre vandskaden, der lukked bixen i 7 mdr..?
Jørgen er en meget dygtig urmager, der vil sine kunder det bedste, og så man have lidt tålmodighed med ham engang i mellem, når han har meget at se til.....
Mikael
•
Svar: 5
Tråde: 1
Hej allesammen
Jeg synes det er helt fantastisk med alle de gåde råd jeg har fået vedr. Mit syge Atmos ur.
Jeg vil hermed takke jer allesammen. Jeg ringede jo til nogle fine urmager i København men
De ville gerne hjælpe mig med at sende uret til Schweiz få at reparere det. Men så prøvede jeg dette forum og det har jeg ikke fortrudt.
Vh
Buser
•
Svar: 1,295
Tråde: 46
Modtaget Likes: 437 i 147 svar
Givet Likes: 185
Buser Skrev:Hej allesammen
Jeg synes det er helt fantastisk med alle de gåde råd jeg har fået vedr. Mit syge Atmos ur.
Jeg vil hermed takke jer allesammen. Jeg ringede jo til nogle fine urmager i København men
De ville gerne hjælpe mig med at sende uret til Schweiz få at reparere det. Men så prøvede jeg dette forum og det har jeg ikke fortrudt.
Vh
Buser
Det var godt.
Ja, keep us posted så vi ved hvad, der sker. Jeg tænkte på om Hvemplund også siger at uret skal til Schweiz ?? Måske. Det er jo meget gammelt

.
Held og lykke med det.
Her er et link til en renovering af uret
[url]"http://www.google.dk/#hl=da&gs_rn=2&gs_ri=hp&cp=8&gs_id=u&xhr=t&q=atmos+ure&es_nrs=true&pf=p&tbo=d&sclient=psy-ab&oq=atmos+ur&gs_l=&pbx=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.&bvm=bv.41867550,d.Yms&fp=834595a74a0a829d&biw=1536&bih=864" o
nclick="window.open(this.href);return false;">http://www.google.dk/#hl=da&gs_rn=2&gs_ ... 36&bih=864[/url]"
Gå ned til PDF linket: at skifte fjeder......
VH
Nicholas
•
Svar: 4,199
Tråde: 300
Modtaget Likes: 603 i 381 svar
Givet Likes: 562
Citat:
McAllan Skrev:Mikael Lange Skrev:Atmos er jo sådan noget barometer-tryk-styret-agtigt-noget
Ja den får energien til at gå fra omgivelserne. Barometerstanden giver en lille smule, men det der afleverer den største mængde energi er nu temperatursvingningerne dagen igennem.
camaro Skrev:hvis du vælger krognos, så væbn dig med tålmodighed. Han har haft mit atmos i 2 år. Hver gang jeg spørger så er det klart i næste uge
jan
Ja den har jeg også oplevet. Godt nok ikke 2 år, men min fornemmelse er klart at havde jeg ikke mindet ham om hvor mange gange det lige var én uge mere så kunne der godt være gået temmelig meget længere.
Må indrømme at det bare ikke er min stil. Jeg har ingen som helst problemer med en ventetid på 2 år. Bare man er oplyst om den fra start, så kan man jo selv tage stilling om men vil det eller hellere give lidt mere hos et af mærkevarestederne. Selvfølgelig kan der ske noget uforudset, men så skal man da orientere kunden om det, f.eks. at en reservedel er krævet og bestilt, man forventer den er der om 2 uger og når den kommer hjem så går der én uge, men det siger jo sig selv at hele tiden én uge mere så løber man hurtigt tør for gode forklaringer. Anyway det er bare ikke min stil og heller ikke sådan at jeg selv ville drive forretning. Langt hellere så sige man har rigeligt at lave og den kan ikke garanteres færdig før om 2 år. Hvis man virkeligt har så meget at man har problemer med at nå det så burde der jo være potentiale for en medarbejder mere i bixen...
+ 1 I could not agree more . Willy
- Jeg er engelsk - bor i Danmark, forstår dansk - men foretrækker at skrive på engelsk
•
Svar: 5
Tråde: 1
Hej Nicholas
Det var meget udførlig dokumenteret hvordan man skal reparere et ATMOS ur. Tak for filen.
Men jeg tror nu at jeg vil overlade det til fagmanden. Urmageren der står for den fil er han aktiv som urmager, jeg kan nemlig ikke komme ind på hans værksted på hans websted.
Hvis du kan anbefale urmager der kan løse mit problem må du meget gerne hjælpe mig med det. Tak
Vh
Buser
•
Svar: 1,494
Tråde: 33
Urmageren der har skrevet den, er faglærer på Urmagerskolen i Ringsted...
•
Svar: 1,174
Tråde: 164
[url]"http://www.michaelnpetersen.dk/filer/boeger/At%20skifte%20fjeder%20paa%20en%20Jaeger%20LeCoulre%20Atmos.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.michaelnpetersen.dk/filer/bo ... 0Atmos.pdf[/url]
Mikael
•
Svar: 1,295
Tråde: 46
Modtaget Likes: 437 i 147 svar
Givet Likes: 185
Buser Skrev:Hej Nicholas
Det var meget udførlig dokumenteret hvordan man skal reparere et ATMOS ur. Tak for filen.
Men jeg tror nu at jeg vil overlade det til fagmanden. Urmageren der står for den fil er han aktiv som urmager, jeg kan nemlig ikke komme ind på hans værksted på hans websted.
Hvis du kan anbefale urmager der kan løse mit problem må du meget gerne hjælpe mig med det. Tak
Vh
Buser
Jeg kender ikke urmageren, men jeg ville nok tage det til Hvelplund hvis ham urmageren linket henfører til ikke kan lave det. Andre urmagere vil have det til Schweiz kan jeg forstå, så jeg ville lade Hvelplund gøre det. Måske kan han lave det uden at det skal til Schweiz.
VH
Nicholas
•
Svar: 3,915
Tråde: 143
Modtaget Likes: 174 i 126 svar
Givet Likes: 25
Hej, ævl om Schweitz og Hvelplund for sig... (jeg takker vores yderst skriveaktive xxxxxx xxxxxxx, om hans endeløse visdomsord - lige meget hvad man spørger, kommer der et googlet svar

)
Som Mikael Lange skrev tidligere, byens bedste (vintage-) urmager, Bo Mølbak kan ordne sagen.
Og det tager
ikke to år...
MØLBAK URMAGERI - Øster Farimagsgade 16 - 2100 København Ø
Telefon 35 43 46 64 - <!-- e --><a href="mailto:molbak@c.dk">molbak@c.dk</a><!-- e -->
Åbent kl. 12.00-18.00, lørdage kl. 10.00-14.00
John
xxx markeringerne med venlig hilsen fra moderator
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !

)
•
Svar: 1,094
Tråde: 151
Modtaget Likes: 1 i 1 svar
Hej, ævl om Schweitz og Hvelplund for sig... (jeg takker vores yderst skriveaktive xxxxxx xxxxxxxxxxx, om hans endeløse visdomsord - lige meget hvad man spørger, kommer der et googlet svar )
INGEN person relaterede svar tak - vi skal holde en ordentlig tone herinde uanset om vi er enige med andre brugere eller ej.
•