Svar: 777
Tråde: 45
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Lars Skrev:Et andet spørgsmål: Er det dine begge to Ingenieur'en og Yacht Club'en?
Hvis ja, så prøv at kigge billederne, de snyder ganske meget på Ingenieur'en kan man se "rillen" i de to yderste af de tre samle led, på Yacht Club'en kan man ikke, så hvis det er samme lænke snyder billederne ganske meget....
Ja, urene er mine. Jeg kigger engang imellem efter endestykker på ebay, men de er ikke nemme at finde. Schaffhausen har dem ikke mere.
De to lænker er forskellige. Den ene er en mod 13 og den anden en 11'er. De er iøvrigt lavet af GF, som også lavede til mange andre fabrikker.
JK
•
Svar: 8,471
Tråde: 469
Modtaget Likes: 60 i 31 svar
Givet Likes: 18
Den store prisforskel på Ingenieur'en og Yacht Club'en - hvad skyldes det?
Jeg at klar over at der må være særlig beskyttelse i Ingenieur'en - men alligevel. Hvor stor prisforskel var der fra ny?
vh baun
•
Baun Skrev:Den store prisforskel på Ingenieur'en og Yacht Club'en - hvad skyldes det?
Jeg at klar over at der må være særlig beskyttelse i Ingenieur'en - men alligevel. Hvor stor prisforskel var der fra ny?
vh baun
Hvis vi kigger på priserne i 1967, da Yacht Club modellen blev introduceret:
En Ingenieur 666AD med læderrem kostede 515 CHF og en YC 811AD kostede 450 CHF.
Der var altså ikke den store prisforskel. Interessant er det, at merprisen for lænke kun var 43 CHF.
Det er uden tvivl den interessante udvikling af modellen og Ingenieurens historiske betydning for IWC, der har medført den store interesse. Det var jo i mange år IWC's topmodel. Værkerne på de to ure er som bekendt ens.
Her kan man læse om Ingenieurens lange udvikling:
http://www.frizzellweb.com/larry/ingenieur/#History
JK
•
Svar: 8,471
Tråde: 469
Modtaget Likes: 60 i 31 svar
Givet Likes: 18
Det ser jo ud til at Ingenieur må være en fin repræsentant for IWC i en Vintage ikon samling.
Jeg må ud på Chrono24 og sondere priserne lidt.
Tak for alt input.
vh Baun
•
Baun Skrev:Det ser jo ud til at Ingenieur må være en fin repræsentant for IWC i en Vintage ikon samling.
Jeg må ud på Chrono24 og sondere priserne lidt.
Tak for alt input.
vh Baun
Selv tak! Ingenieuren er det helt rigtige valg. God fornøjelse med researchen.
"Be careful out there". Der gøres en del forsøg på at sælge Frankenstein-ure. Det er grunden til, at IWC kun udsteder stambogsudskrifter på Ingenieur-ure, hvis uret indsendes til Schaffhausen. Det gælder i øvrigt også for de gamle Mark X og Mark 11 ure.
JK
•