Forslag til billigt dress ur
#11
Kom til Nyborg og lån er ur en måned. Det koster ikke noget Icon_e_surprised

Jeg har en udlånsordning og du kan se masser af skønne dressure

Jeg sender en liste Icon_mrgreen

Mvh. Jon Nielsen
VintageDivers.dk /VintageForum.dk
Svar
#12
jonnielse Skrev:Kom til Nyborg og lån er ur en måned. Det koster ikke noget Icon_e_surprised

Jeg har en udlånsordning og du kan se masser af skønne dressure

Jeg sender en liste Icon_mrgreen

Mvh. Jon Nielsen
VintageDivers.dk /VintageForum.dk

Du skal være velkommen

VH baun
Svar
#13
Baun Skrev:
jonnielse Skrev:Kom til Nyborg og lån er ur en måned. Det koster ikke noget Icon_e_surprised

Jeg har en udlånsordning og du kan se masser af skønne dressure

Jeg sender en liste Icon_mrgreen

Mvh. Jon Nielsen
VintageDivers.dk /VintageForum.dk

Du skal være velkommen

VH baun

Av! Sådan noget må du ikke sige, når jeg prøver at lave sjov:-)
Du har ubestridt DK's lækreste samling af Omega, så det trækker lidt at se dem up close:-)

Mvh. Jon Nielsen
VintageDivers.dk /VintageForum.dk
Svar
#14
Alle urene er sat frem til udstilling i weekenden, så du skal bare komme.....

Det er alle andre også velkommen til

Og en del af urene kan lånes op til en måned uden omkostninger.

VH baun
Svar
#15
Baun : det kunne jeg faktisk godt finde på , hvis det kan passes ind , hvornår i weekenden er det i givet fald muligt ?
Svar
#16
michael.b Skrev:Baun : det kunne jeg faktisk godt finde på , hvis det kan passes ind , hvornår i weekenden er det i givet fald muligt ?

Du skal være velkommen søndag når det passer dig, men jeg vil selvfølgelig gerne vide hvornår du ca. Kommer.

Vi tager resten via PB altså tid og adresse.

VH Baun
Svar
#17
Hvad er du til? Sort skive, eller hvid/sølv?

Er selv på udkig efter et dress ur, dog med lavere budget end dig, så kigger egentlig mest på Quartz modellerne (også af praktiske årsager, uret skal ligge mere i skuffen end sidde på armen, og så er det jo belejligt at jeg ikke skal stille det hver gang jeg tager det på Icon_e_biggrin).

Her er et par forslag som jeg selv er stødt på i min jagt, som måske vil passe dig fint. Som du kan se går jeg efter hvid/sølv urskive, men de fleste fås naturligvis også i sort.

Le Locle har du selv nævnt, så den poster jeg ikke.

Et moderne udseende dress ur kunne være Stowa Antea:
İmage

Eller Stowa Marine hvis det skal være mere klassisk:
İmage

Orient Star WZ0251EL:
İmage

Ellers er der jo altid Seiko SARB linjen hvor der er et par pæne ure imellem.

Personligt har jeg kig på dette Certina DS Caimano (Quartz):
İmage
Mvh. Bjørn
Seiko "Grand Cocktail" SDGM003, Omega SMPc, Magrette Dual Time, Seiko "Sumo" SBDC003, Steinhart OVM, Seiko SKX007 (modded), Certina DS Caimano, Casio G-shock, Casio Duro MDV106
Svar
#18
Det er også nogle fine bud du kommer med Icon_e_biggrin

Skivens farve... Det er et rigtigt godt spørgsmål.
Baun var jo så flink at lade mig komme forbi, og var jeg ikke i tvivl da jeg kom, så var jeg det da jeg kørte... Altså på den gode måde Icon_e_biggrin

Til og starte med ville jeg nok sige at skiven skulle være hvid, men efter og have set et Constellation med sort skive, så er jeg da godt nok kommet i tvivl.
Lige ledes var jeg også helt sikker på at uret skulle være med læderrem, det er jeg heller ikke længere Icon_e_smile
Svar
#19
XenoCypraZ Skrev:Det er også nogle fine bud du kommer med Icon_e_biggrin

Skivens farve... Det er et rigtigt godt spørgsmål.
Baun var jo så flink at lade mig komme forbi, og var jeg ikke i tvivl da jeg kom, så var jeg det da jeg kørte... Altså på den gode måde Icon_e_biggrin

Til og starte med ville jeg nok sige at skiven skulle være hvid, men efter og have set et Constellation med sort skive, så er jeg da godt nok kommet i tvivl.
Lige ledes var jeg også helt sikker på at uret skulle være med læderrem, det er jeg heller ikke længere Icon_e_smile


Men det er jo herligt at man kan blive i tvivl..... og i sidste ende komme nærmere på hvad det er man ønsker sig. der er så mange ure derude. Nye, brugte, vintage og i alle mulige desinger så man må give sig tid. Og så må man nyde rejsen eller "researchen" - den er det halve af fornøjelsen.

Tak for besøget. Det var hyggeligt.

vh baun
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: