Stemplet var blot en ide om at lave en prægning i en rem og for længe siden havde jeg fundet motivet. En kobberplade er blevet savet ud og sat på en plade, så den på den måde danner et stempel, ganske ligetil...
Jeg har arbejdet med læderskeder, da jeg lavede knive og det er blevet til mange skeder, så den erfaring giver selvfølgelig et boost, men det er nu en helt anderledes oplevelse at arbejde med disse urremme, som jo ender med at sidde på et håndled og det skal føles rigtigt og ikke mindst give noget til uret.
Lige nu er jeg i prøve mode, og det betyder at jeg "leger" med alle mulige metoder og nogle er gode og andre er noget skidt, men allerede her efter min 4 rem er der kommet et par gode teknikker i hus.
Jeg har også lavet remmen til spændet, men har ikke lavet billeder endnu.
Her har jeg brugt mit værktøj til at paute med, hvilket var grunden til at jeg lavede det lille stempel, som er noget hurtigere at bruge. Jeg har også lavet forskellige plader til at spænde læderet sammen med, så det ikke bankes men holdes sammen under en stort pres, hvilket skulle give den gode og stærke sammenføjning.
Mit Pam87 er købt af Peter og skulle efter sigende havde haft 2 ejere, men ved ikke mere om den sag. Det kunne da være sjovt at høre om det er et ur du har haft...hvorfor gik du af med dit Pam ?
Vh. Michael