Panerai Hjemmesløjd
Super kvalitet.
Hvis du ikke har lavet remmer før, er jeg ret paf...
PM´er dig !

God weekend - hilsen John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar
Tak John

Har skrevet tilbage Icon_e_wink

Jeg er total nybegynder og dette er kun nr. 3 rem

İmage

Der vil gå noget tid endnu inden jeg kan byde på noget til andet end familie og venner...ikke fordi de skal aftage mine prototyper, men det bliver sådan at jeg i første omgang laver en øve-rem og er den okay, så bliver det sendt videre. Lige nu er mit problem spænder og tubes, men det kan man vel også lade folk selv købe, hvis de får en rem foræret Icon_e_wink

Vh. Michael
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
Har lige leget lidt her til formiddag med et lille stempel, og motivet jeg har brugt, pryder forretningens front i den originale shop i Italien. Siden jeg har set dette motiv, vidste jeg det skulle på en af mine remme og da jeg kun har det som hobby, så det er helt privat, har jeg ikke noget problem med ophavsretten (hvis nogen skulle blive stødt over det).

İmage

God weekend til her alle

Svar
hvordan har du lavet både stemplet og trykket? Kunne være spændende at høre lidt om Icon_e_smile
Svar
Du er altså ret vild Michael, fantastisk gået på så kort tid. Bliv endelig ved med at poste!
Du havde lavet læderarbejde før så vidt jeg husker?
Svar
Speedy Skrev:Du er altså ret vild Michael, fantastisk gået på så kort tid. Bliv endelig ved med at poste!
Du havde lavet læderarbejde før så vidt jeg husker?

PS. Gad vide om din Blue La Bomba er den jeg har været ejer af engang, det ved Peter H. om det er!
Svar
Stemplet var blot en ide om at lave en prægning i en rem og for længe siden havde jeg fundet motivet. En kobberplade er blevet savet ud og sat på en plade, så den på den måde danner et stempel, ganske ligetil...

Jeg har arbejdet med læderskeder, da jeg lavede knive og det er blevet til mange skeder, så den erfaring giver selvfølgelig et boost, men det er nu en helt anderledes oplevelse at arbejde med disse urremme, som jo ender med at sidde på et håndled og det skal føles rigtigt og ikke mindst give noget til uret.

Lige nu er jeg i prøve mode, og det betyder at jeg "leger" med alle mulige metoder og nogle er gode og andre er noget skidt, men allerede her efter min 4 rem er der kommet et par gode teknikker i hus.

İmage

İmage

Jeg har også lavet remmen til spændet, men har ikke lavet billeder endnu.

Her har jeg brugt mit værktøj til at paute med, hvilket var grunden til at jeg lavede det lille stempel, som er noget hurtigere at bruge. Jeg har også lavet forskellige plader til at spænde læderet sammen med, så det ikke bankes men holdes sammen under en stort pres, hvilket skulle give den gode og stærke sammenføjning.

Mit Pam87 er købt af Peter og skulle efter sigende havde haft 2 ejere, men ved ikke mere om den sag. Det kunne da være sjovt at høre om det er et ur du har haft...hvorfor gik du af med dit Pam ?

Vh. Michael

Svar
Det må jeg lade dig, Miwes - det ser ret godt ud for en begynder. Icon_e_biggrin

Kan du måske lokkes til at lave en video om hele processen?
Svar
Faurschou Skrev:Det må jeg lade dig, Miwes - det ser ret godt ud for en begynder. Icon_e_biggrin

Kan du måske lokkes til at lave en video om hele processen?

Til at begynde med kan jeg starte med at vise det værktøj der bruges til mit lille hygge projekt.

[url]"http://www.youtube.com/watch?v=k9W1oFIS1jk&list=UU2RUGS5uHDQtN028YCd2tqQ&index=1&feature=plcp" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.youtube.com/watch?v=k9W1oFIS ... ature=plcp[/url]

Vh. Michael

Svar
Det blev til disse to remme denne weekend og de er blevet glattet med ben og paute-jern og nu synes jeg det begynder at ligne noget.

İmage

İmage

İmage

Vh. Michael Westermann

Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)