Den sidste jagt
Danske Omega forhandlere:
http://www.omegawatches.com/stores/count...lwatches=1

JK
Svar
Baun Skrev:Det kommer jo lidt an på hvad du mener med større udvalg - og hvor du bor.

Foruden de rent faktuelle forbedringer i det nye værk er der jo også dette udefinerlige - det er "in house" og det er "det bedste".

Som Omega samler (fra 1950 til 1970) kender jeg kun altfor godt det med lige at spotte er ur der er en anelse bedre end det man har i samlingen. lidt bedre stand eller med original box - eller hvis man ved at værket i det man har har blot en enkelt skrue med ødelagt kæv.

vh Baun

Det med stort udvalg var nok blot en ide om at hvis man er en stor Omega forhandler, så ligger man inde med de nye modeller og jeg kender mig selv godt nok til at når det skal være, så er der ikke noget være end at man kan bestille hjem, nej så vil jeg ha det nu og her Icon_e_wink

For mit vedkomne bliver det en forretning i Jylland, da jeg er bosat i trekantsområdet og Uhrmageriet er tit en side jeg er inde og tjekke og det ser ud til at der er styr på tingene, så en lille tur til Århus ville jo ikke være noget problem, men nu må vi jo se og ventetiden er jo kun for lang fra nu af.

Endnu en gang tak for jeres hjælp og beklager hvis jeg har trådt Rolex-folket over tæerne med min dumme kommentar, men den bunder nu kun i at jeg aldrig har kunnet lige designet, men har stor respekt for det flotte håndværk der også ligger bag disse ure.

Min ur smag, hvis man kan udtrykke det på den måde har nok altid været til de lidt større ure og det finder man jo mange steder, så i flere år var det IWC som trak i mig og så havde jeg en periode med Reverso, som dress ur og det har jeg stadig et blødt punkt for, men det vil nok aldrig være en option, så kan jeg blot få mit drømme Omega er det et stort step på min vej.

VH. Michael
Med venlig hilsen Michael

Elsker når ure kommer med en historie
Svar
I trekant området er der vel butikker i Vejle og Kolding i hvert fald.

Super service og meget viden om Omega oa. ure får man hos Poul Halse i Horsens, min foretrukne urmager til de fine gamle Vintage Omegaer.

Peter Halse, som er sønnen er meget intereseret i alt med ure og skriver også herinde fra tid til anden.

Udvalget passer jo nok med - måske lidt mere end man kan forvente i en provinsby som Horsens, men der er i hvert fald stor kompetence.

vh Baun
Svar
Baun Skrev:I trekant området er der vel butikker i Vejle og Kolding i hvert fald.

Super service og meget viden om Omega oa. ure får man hos Poul Halse i Horsens, min foretrukne urmager til de fine gamle Vintage Omegaer.

Peter Halse, som er sønnen er meget intereseret i alt med ure og skriver også herinde fra tid til anden.

Udvalget passer jo nok med - måske lidt mere end man kan forvente i en provinsby som Horsens, men der er i hvert fald stor kompetence.

vh Baun

Poul har jeg kun hørt godt om, så det kunne jo også være stedet og hvad Vejle og Kolding angår, så må jeg med skam melde at her har jeg ikke den store erfaring og husk nu på at for mig er det jo ikke noget der sker ret tit i mit liv, sådan at indkøbe ur i den beløbsstørrelse, selv om det for mange herinde er noget der sker flere gange om året og mange måske også køber over nettet.

Når man køber sådan et ur der bliver mit hverdags ur, hvordan er det så med service

Hvor tit skal det sendes til normal service og hvor længe vil sådant et nyt ur kunne leve, hvis det ellers passes ordentligt.

Vh. Michael

Svar
watchfreak2003 Skrev:
Miwes Skrev:Hvor tit skal det sendes til normal service
Efter behov, eller med intervaller på 6-8 år.

Miwes Skrev:hvor længe vil sådant et nyt ur kunne leve, hvis det ellers passes ordentligt.
Ligeså lang tid der kan skaffes reservedele til uret – dvs. et par generationer eller 4 ;-]

Mange tak Jesper

Når snakken går på at det er Omega's eget værk så vil det vel betyde at det for Omega samlere er noget de meget gerne vil have fat på kontra de ETA-værker der ligger i de ældre eller hvordan ser man på det.

Som ung var jeg også interesseret i Omega ure og mener at man dengang talte om at Omega selv fremstiller deres værker og urene fra den tid skulle være noget mange samlere går efter og nu hvor jeg så endelig selv skal til at indkøbe mit første Omega, så er vi tilbage til egen produktion af værkerne....lidt pudsigt

Vh. Michael

Svar
watchfreak2003 Skrev:At kunne fremstille in-house siger noget om knowhow, prestige & ikke mindst økonomisk formåen.

For langt de fleste ur entusiaster vil (Ω) ure med in-house værker være mere interessante end ure med f.eks. ETA.
Der behøver dog ikke altid være lighedstegn mellem in-house & bedre værker vs. f.eks. ETA.

Just my 0,02.
ad my 0,98 to get to plus 1
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Hej Michael

Spændende projekt, du har rodet dig ud i.

Der er skkert mange gode steder at handle ur, men blot en sidebemærkning om Uhrmageriet så er det helt bestemt et sted, du roligt kan handle Omega ur og tilmed forvente en rigtig god service fra både Keld og Claus. Jeg købte mit Speedmaster der for 1½ år siden og det næste bliver også købt der.

God vind med at finde det helt rigtige ur Icon_e_biggrin

Nicolaj
Omega Speedmaster Professional
Seiko Superior Automatic
Orient Mako
Svar
hannover_dk Skrev:
watchfreak2003 Skrev:At kunne fremstille in-house siger noget om knowhow, prestige & ikke mindst økonomisk formåen.

For langt de fleste ur entusiaster vil (Ω) ure med in-house værker være mere interessante end ure med f.eks. ETA.
Der behøver dog ikke altid være lighedstegn mellem in-house & bedre værker vs. f.eks. ETA.

Just my 0,02.
ad my 0,98 to get to plus 1
vh

Meget enig.

Den fine caliber 3313 kolonnekronograf med co-axial er jo helt sikker også et super lækkert værk der på alle måder levet op til hvad man kan forvente af et værk i et luksusur. Ja faktisk alle de fine værk som er brugt i Speedmaster BA er fine og gode kolonnehjulsknografværker.

Så når jeg "pludselig" advokerer for at købe med det nye in house værk caliber 9300 har det ikke noget at gøre med at det teknisk og mht. finish ea. er langt bedre end det gamle.

For mig er det udelukkende et spørgsmål om at ringen sluttes historisk ved at Omega igen leverer in house værker af høj kvalitet. Og jeg ved med mig selv, at jeg ville ønske at det var det værk der lå i mit nye Speedmaster hvis jeg havde sådan et.

Jeg ved faktisk ikke hvorfor.....men sådan er det. Jeg er vel ved at blive lidt tosset - ur-tosset.

For nogen særlig fornuftig forklaring er der vist ikke.

vh baun
Svar
Jeg er glad for meldingen om Uhrmageriet og ville også undre mig, hvis det var anderledes med den hjemmeside, der trods alt viser et ekstraordinær interesse for netop Omega ure og gennem flere år har jeg været inde og kigge på netop de Omega ure der er blevet udstillet i de flotte billeder.

Når man kigger på Speedmasters historie er det jo en rigtig god historie på alle måder og den har været med til at sælge en masse ure uden tvivl. I dag er historien der stadig, men den hører efter min mening til de gamle modeller og jeg har da også mødt ur-tosser (sagt i en kærlig tone), hvor når snakken er kommet til deres speedmaster, så lå det dem meget på sinde at der her var tale om den gamle model med plexiglas (eller hvad det nu var for et materiale) og alle andre speedmaster ure var noget helt andet. Det er de så også for mig, og nu er der tale om et moderne ur, med hvad deraf følger af forbedringer, men det ændre ikke ved det faktum at urets design er tidsløst trods størrelsen og det har evnen til at være arbejdsuret og samtidig uret der kan bæres ved et pænere selskab, hvilket ikke er noget alle ur-designs kan brøste sig af. Uret har efter min mening evnen til at optræde diskret og samtidig lyser det op på sin egen stilfærdige måde og det må jo tilskrives historien der stadig hæfter på uret og kendere er aldrig i tvivl...du bærer et speedmaster...god stil, mere end det bare handler om, hvad prisen er på et sådant ur.

Vh. Michael

Svar
Uhrmageriets hjemme side er herlig med meget fine billeder af meget fine Vintage ure også. De er i super stand og det er altid flotte billeder. Ikke det billigste sted at handle, men man får helt sikkert noget for pengene.

Det er selvfølgelig altid let at skrue prisen lidt op og få noget mere - og det er jo lidt det vi gør her - Den nye Speedmas ter med Cal 9300 - drømmeuret. Og skal den være 44 mm er udvalget vist heller ikke vanvittig stort.

Selv har jeg en "passion" for at købe ure som relaterer sig til "noget".

Jeg har en smuk Seamaster fra 57 hvor jeg blev født.
Jeg ønskede mig og fik et smukt Rolex Date just fra 82 i sølvbryllupsgave - vi blev gift i 82.
Jeg har købt et herligt Rolex Submariner fra 1986 - jeg har også en søn fra 86
Og jeg kigger efter et Rolex GMT eller et Omega Speedmaster fra 83 - for jeg har en anden søn fra 83
Jeg har naturligvis foræret min kone et seamaster fra 59... gæt hvorfor
Og et Rolex Date just fra 73 - det år vi blev kærester

Det er bare en anden vinkel.... det hele er kun for sjov Icon_e_wink

Men hvis ikke du snart beslutter dig og stopper med researchen mener jeg du er i yderste fare for at blive smittet af ur-bacillen - og så er et ur aldrig nok Icon_mrgreen

vh Baun
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)