Så kom den endelig- Planet Ocean Chronograph- 2011 version
Baun Skrev:Jeps flot ur og flot gennemgang.

Ingen tvivl om at Omega stadig rykker opad med kvalitet og in-houseværk med flot finish.

Da PO kom for år tilbage ville jeg ikke have troet at den kunne rykke på den måde, men der må jo være et puplikum som godt vil betale op mod 50 K for et nyt Omega Chrono og det er jo fint. Sammenlignet hvad man får hos Rolex for samme sum er det jo også stadig rigtig meget for pengene, men sammenlignet med et fint gammelt Speedmaster med cal 321 til 20-25 K forekommer det ikke så billigt Icon_mrgreen

Så jeg tager moderen Icon_e_wink .....

i dette tilfælde.

vh baun

Been there, done that.
Jeg har haft både 105.003 og 145.012. Jeg er mere til nyere ure når der skal mange penge på bordet.
Hver sin smag Icon_e_wink
İmage
Svar
Jeg synes at det er vellykket ur. Den er også mere behagelig i forhold til den gamle og har lidt mere Omega DNA over sig.

Kan godt lide mikset af Broad Arrow visere og Ploprof visere til registrene.

Tillykke med uret.
Svar
Magnum Skrev:
Baun Skrev:Jeps flot ur og flot gennemgang.

Ingen tvivl om at Omega stadig rykker opad med kvalitet og in-houseværk med flot finish.

Da PO kom for år tilbage ville jeg ikke have troet at den kunne rykke på den måde, men der må jo være et puplikum som godt vil betale op mod 50 K for et nyt Omega Chrono og det er jo fint. Sammenlignet hvad man får hos Rolex for samme sum er det jo også stadig rigtig meget for pengene, men sammenlignet med et fint gammelt Speedmaster med cal 321 til 20-25 K forekommer det ikke så billigt Icon_mrgreen

Så jeg tager moderen Icon_e_wink .....

i dette tilfælde.

vh baun

Been there, done that.
Jeg har haft både 105.003 og 145.012. Jeg er mere til nyere ure når der skal mange penge på bordet.
Hver sin smag Icon_e_wink

Jo..... men det var nu også mere en eftertanke på prisen "Ny lækker Chronograf" og "Vintage lækker Chronograf" - men selvfølgelig..... man kan jo også meget let finde en Vintage Chronograf der koster 100 K - og det har jeg også meget svært ved at se fidusen i.

En god og ordentlig Speedy med cal 321 - til fx 23 K.... så synes jeg man får meget for pengene sammenlignet med stort set hvad som helst nyt. Eller en ditto Navitimer - hvilken Ny Chronograf præsterer bare noget der ligner for de penge?

Nå men undskyld. Nu var det jo den nye PO Chrono der var på tapetet og meget respekt for Omegas tiltag med den. Flot arbejde og som sagt med til at hæve mærket en tak også, vil jeg mene - og det kan jeg jo ikke beklage.

vh baun

vh baun
Svar
Baun Skrev:Jo..... men det var nu også mere en eftertanke på prisen "Ny lækker Chronograf" og "Vintage lækker Chronograf" - men selvfølgelig..... man kan jo også meget let finde en Vintage Chronograf der koster 100 K - og det har jeg også meget svært ved at se fidusen i.

En god og ordentlig Speedy med cal 321 - til fx 23 K.... så synes jeg man får meget for pengene sammenlignet med stort set hvad som helst nyt. Eller en ditto Navitimer - hvilken Ny Chronograf præsterer bare noget der ligner for de penge?

Nå men undskyld. Nu var det jo den nye PO Chrono der var på tapetet og meget respekt for Omegas tiltag med den. Flot arbejde og som sagt med til at hæve mærket en tak også, vil jeg mene - og det kan jeg jo ikke beklage.

vh baun

Vi er som sådan ikke uenige Icon_e_wink
Man får meget for pengene ved at købe en 321, men jeg har altid syntes det er lidt at blande æbler og bananer når man sammenligner vintage vs. nyt. Et vintage ur kan typisk ikke bruges som et nyt (vand, stød etc), og reservedele kan være meget besværligt og dyrt, og kan tit ende i nyproducerede dele. Jeg tager uden bekymringer min nyere Speedy Pro på i bad og i vand (på lænke), det ville jeg ikke gøre med en vintage 321.

Det at Omega hæver mærket og priserne, det afspejler sig også i prisen på vintage modellerne. De er steget i takt med at Omegas status og nye modeller er blevet forbedret. De vil sikkert stadig stige, stille og roligt. Jeg købte min 105.003 et års tid inden Omegamania, og betalte den svimlende sum af 11.000 Icon_e_biggrin Man skal vidst søge længe i dag for at finde et flot eksemplar til den pris.
İmage
Svar
Fedeste omega til dato!
Syntes den virker lækker på de billeder jeg har set.

Vh
Svar
kristofferJ Skrev:Fedeste omega til dato!

Vh

det er store ord... men selvfølgelig hvis man kender alle modellerne siden 1848..... Icon_mrgreen

vh baun
Svar
Baun Skrev:

Vh

det er store ord... men selvfølgelig hvis man kender alle modellerne siden 1848..... Icon_mrgreen

vh baun

Eller også er det bare smag og behag....
İmage
Svar
Magnum Skrev:
Baun Skrev:

Vh

vh baun

Eller også er det bare smag og behag....

Det lå lidt implicit at det var min egen mining, da det er den eneste jeg kan komme med, uden at lave en årelang undersøgelse af ALLE omega ure der nogensinde er produceret, men tak til Magnum for at uddybe det:D

Vh
Svar
Den er godt nok flot!

Men jeg forstår ikke helt det med glasbagside i et tool-ur.
Svar
Brucin Skrev:Den er godt nok flot!

Men jeg forstår ikke helt det med glasbagside i et tool-ur.

Vi er ikke helt uenige, jeg har også altid fundet det mærkeligt med glasbagkasse på dykkerure.
Men omvendt så er der også glas foran, og det holder jo meget godt.

Jeg så et interview med Omegas chef designer, og han forklarede at det var fordi de ønskede at vise det nye in-house frem. Det var en større opgave at designe en bagkasse til 600m, han sagde at det ville have været meget nemmere med en i rent stål.

Dertil kommer nok at de fleste solgte ure nok kun er deskdivers.
İmage
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)