Hvilket Panerai er dette?
Jeg fik ikke surgt ind til modellen, da jeg havde min fokus på ds og sub, så jeg tænkte, at jeg lige ville høre jer herinde om modellen. Den er superlækker IMO. Hvis nogen har erfaring med den, må I gerne dele Icon_e_biggrin
Svar
Erfaringer med en 328 er nok ikke noget der vokser på træerne herhjemme Icon_e_wink
Men erfaringer med en 312´er er nok til at komme i nærheden af Icon_e_biggrin

Og dog......jeg mener at huske at brugeren "116520" har en 312´er med lænke til ???
Jeg prøvede det nede hos Claus sidst, men jeg er altså ikke helt solgt på 50´er kassen ifht. den alm. luminor kasse.
IMHO sidder den "gamle" bedre på armen.

Vi må se om "116520" kommer på banen med lidt bedre "hands on" erfaring Icon_e_biggrin
Svar
Erfaringer med PAM312 er også meget velkomne Icon_e_biggrin
Svar
En sidebemærkning.

JEG tror at et Panerai eller lign. måske nok er vejen at gå for dig.
Jeg ved godt at du har kørt i ring om Rolex i længere tid, men jeg må også indrømme, at jeg TROR (baseret på tidligere indlæg) uden at kende dig, at du skal have lidt størrelse på urene, før du er tilfreds Icon_question

Og så kommer du til at fortryde et Rolex, med mindre det er et SDDS.
Igen, det er kun mine tanker........som ikke nødvendigvis er særlig interesante.........men alligevel........... Icon_e_wink
Svar
50'er kassen er efter min vurdering bedre end den alm. kasse.

Jeg synes at 50'er kassen ser mere harmonisk ud end den alm. kasse pga. måden den er slebet. Desuden synes jeg bedre om det børstede look frem for det polerede, da sidstnævnte kan give et lidt uheldigt indtryk. ''Uheldigt indtryk'' skal forstås som alt for meget ''bling factor''.

Bemærk venligst, at jeg har haft begge kasser i hånden. Min PAM 233 har 50'er kasse, mens et medlem i min fitness klub har et PAM 1 fra 1997 (eller 1998) som beater til træningen.
Svar
p.s. har du overvejet et JLC Icon_question
Jeg tror at det Master Compressor Extreme World Chronograph som Kenneth har til salg herinde (vintageure.dk) kunne være noget for dig.

Hold da op hvor jeg blander mig Icon_rolleyes du må bare sige hvis jeg skal stoppe Icon_e_wink
Svar
Faurschou Skrev:50'er kassen er efter min vurdering bedre end den alm. kasse
Heldigvis en smagssag Icon_e_wink Icon_e_biggrin
Ingen tvivl om at den er lækker, men jeg synes den "rejser" sig lidt for meget på armen.
Det kan sagtens være at det bare er et spørgsmål om tilvæning. Jeg har kun prøvet 50´er kassen 3 gange af kortere varighed Icon_e_biggrin
Faurschou Skrev:Desuden synes jeg bedre om det børstede look frem for det polerede, da sidstnævnte kan give et lidt uheldigt indtryk. ''Uheldigt indtryk'' skal forstås som alt for meget ''bling factor''
Du kan sagtens få den gamle kasse uden at det bliver bling Icon_e_wink altså børstet i stedet for blankpoleret. F.eks. er der intet bling over min titanium 176´er.

Det bliver spændende at se hvad den gode sociolog ender ud med Icon_e_biggrin
Svar
Kim T Skrev:En sidebemærkning.

JEG tror at et Panerai eller lign. måske nok er vejen at gå for dig.
Jeg ved godt at du har kørt i ring om Rolex i længere tid, men jeg må også indrømme, at jeg TROR (baseret på tidligere indlæg) uden at kende dig, at du skal have lidt størrelse på urene, før du er tilfreds Icon_question

Og så kommer du til at fortryde et Rolex, med mindre det er et SDDS.
Igen, det er kun mine tanker........som ikke nødvendigvis er særlig interesante.........men alligevel........... Icon_e_wink
De er i allerhøjeste grad interessante. Du har ejet flere af mine drømmeure, så input fra dig er meget velkommen Icon_e_smile
Mht. Rolex så er jeg den seneste uge kommet til den konklusion, at de kun er Deep Sea, der fungerer for mig. Hvis det partout skal være Rolex, så må jeg lære at leve med højden (hvilket jeg er overbevist om, at jeg nok skal, da det kun er et spørgsmål og tilvænning --- uret er vel ikke højere end PO Chrono og flere PAMs?)

Faurschou Skrev:50'er kassen er efter min vurdering bedre end den alm. kasse.

Jeg synes at 50'er kassen ser mere harmonisk ud end den alm. kasse pga. måden den er slebet. Desuden synes jeg bedre om det børstede look frem for det polerede, da sidstnævnte kan give et lidt uheldigt indtryk. ''Uheldigt indtryk'' skal forstås som alt for meget ''bling factor''.

Bemærk venligst, at jeg har haft begge kasser i hånden. Min PAM 233 har 50'er kasse, mens et medlem i min fitness klub har et PAM 1 fra 1997 (eller 1998) som beater til træningen.
Jeg har kun set ét PAM IRL; den nævnte 328 – og dermed en 1950’er kasse. Den var super, super lækker IMO. Jeg har intet imod bling, men i forhold til PAMs vil jeg nok prioritere følgende parametre; sandwichskive, in house-værk, dato (uden kyklopøje), min. 44 mm og måske lænke (kan ikke helt forstå den store interesse for remme, som det tyder på, alle PAM-ejere har). Prisen på lænken er lidt peberet, hvis den skal købes alene, ikke?

Kim T Skrev:p.s. har du overvejet et JLC Icon_question
Jeg tror at det Master Compressor Extreme World Chronograph som Kenneth har til salg herinde (vintageure.dk) kunne være noget for dig.

Hold da op hvor jeg blander mig Icon_rolleyes du må bare sige hvis jeg skal stoppe Icon_e_wink
JLC har aldrig sagt mig noget, men hvis jeg engang ser et IRL, kan det være, at jeg ændrer holdning. Det er jo sket før (både frem og tilbage Icon_e_smile).
Kom endelig med flere gode forslag, for beslutningen er ikke truffet, før handlen er foregået.

Kim T Skrev:Det bliver spændende at se hvad den gode sociolog ender ud med Icon_e_biggrin
Det synes jeg også Icon_e_smile. Deep Sea appellerer stadig rigtig meget, men jeg ved bare ikke, om jeg pt. kan sætte mig tilfreds med at have Uret – og dermed stoppe jagten…

Jeg har mailet lidt med en andre forumbroder, og herefter er jeg kommet i tvivl om, hvorvidt jeg skal prøve et ur eller et par ure mere, inden jeg køber en DS (der gerne skulle være en ’keeper for life’, selvom dette begreb skambruges herinde Icon_e_biggrin). I så tilfælde skulle det være et brugt ur (dog mint), da jeg så kan sælge videre igen uden (det store) tab… Jeg må holde øjne og ører åbne på diverse salgsfora og se, om der skulle dukke et PAM328 eller PAM312 op…
Svar
Sociologen Skrev:... måske lænke (kan ikke helt forstå den store interesse for remme, som det tyder på, alle PAM-ejere har). Prisen på lænken er lidt peberet, hvis den skal købes alene, ikke?

Jeg har mailet lidt med en andre forumbroder, og herefter er jeg kommet i tvivl om, hvorvidt jeg skal prøve et ur eller et par ure mere, inden jeg køber en DS (der gerne skulle være en ’keeper for life’, selvom dette begreb skambruges herinde Icon_e_biggrin). I så tilfælde skulle det være et brugt ur (dog mint), da jeg så kan sælge videre igen uden (det store) tab… Jeg må holde øjne og ører åbne på diverse salgsfora og se, om der skulle dukke et PAM328 eller PAM312 op…

Jeg synes ganske godt om muligheden for at skifte rem efter behov. Det er netop ét af de sjove ting ved at eje et Panerai - uret kan ''tilpasse sig forskellige miljøer'' pga. remskiftesystemet.

Jeg kender ikke til prisen på lænken, men jeg har ikke mødt en som synes godt om den.

Desuden vil jeg også anbefale dig at springe ud i det urkøb snart (venligt ment). Prøv dog at fjerne det økonomiske aspekt for en gangs skyld og sæt din egen nydelse på første prioritet. Icon_e_smile Jeg er opdraget således - ønsker man virkeligt noget betaler man prisen for det! Dog er et venligt spørgsmål om rabat ikke udelukket. Og denne doktrin gælder både køb af nye og brugte genstande. Den sikre investering findes ikke... og ting taber værdi ved brug.
Svar
Jeg har slet ikke samme rem-skifte-frekvens som andre Panerai ejere. Vist ejer jeg forskellige remme, og ja, jeg har muligheden for at skfite til noget passende, matchende osv, hvis jeg ønsker det. I sidste ende, ejer jeg min Panerai fordi uret giver mig en helt særlig følelse inden i, når jeg tager uret på, når jeg bærer det og når jeg betragter det på min arm Icon_e_biggrin Ure ejer man af forskellige årsager, og du skal finde DIN årsag til at eje dit kommende ur Icon_e_wink Icon_e_smile

Som jeg "tolker" dig, Kenn, så er du helt andre steder lige nu. Du fokuserer - efter min mening - ikke på noget væsentligt (vist er økonomi jo væsentlig, vi er jo begge familiefædre, så det er ikke sådan ment Icon_e_wink ), men mere på en god handel, brand, størrelse osv. Jeg håber ikke, at du tager mig det ilde op, at jeg sådan melder rent ud, men var jeg i dit sted, så tog jeg mig tid til at læse lidt op, lade mig rive med af et bestemt mærke, en model eller en historie. Derudfra traf jeg så et ur-valg - vel vidende, at når uret så kommer på armen, bliver brugt og jeg lærer det at kende, ja så kan tingene ændre sig, og "kærligheden" kan vise sig at have været en flirt. Så er det op på hesten igen, gøre forarbejdet - eller impulskøbet - for det kan jo også blvie til "everlasting love", og så starte forfra igen, og denne gang håbe på, at du når længere - for i mål kommer man nok aldrig Icon_e_wink Måske du angriber det lidt for "systematisk" lige nu ? Få følelserne ind over. Gør dig erfaringer og lær deraf. Tag så situationen op igen, igen og igen .... Icon_e_wink Icon_e_biggrin For lige at citere en erfaren ur-tosse fra et andet forum (sorry, kan ikke huske hvem Icon_redface ), da han skal udtale sig om interessen for ure: "It´s a sickness, I tell You ... a SICKNESS" og så lige den væsentlige Icon_razz bagefter Icon_e_wink

God vind med projektet, jobbet og de kommende ur-valg Icon_e_wink Icon_e_smile
De venligste hilsner, John
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)