Svar: 8,471
Tråde: 469
Modtaget Likes: 60 i 31 svar
Givet Likes: 18
Tommy Munk Skrev:Hej
Hvad jeg ikke forstår er hvorfor betale 35$ + porto + moms + importafgift (ialt ca. 250-300 kroner, og så er kronen ikke engang monteret... ) når en dansk urmager kan købe kronen hos SG?
mvh
Tommy
Det er vist indiskutabelt. Men den krone du viser er jo heller ikke den "helt rigtige" - og somme tider får man netop den helt rigtige fra Otto frei. Fx. den 10 kantede Constellation krone - og så er jeg lidt ligeglad om det koster et par 100 mere. Ofte bestiller jeg 4-6 kroner samtidig.
Beskrivelse
Mærke og model: Omega Constellation Chronometer, Automatic
Årgang: 1966
Kasse: Rund, stål med forsænket krone og observatorium i stål på bagkassen.
Højde: 11 mm
Diameter: 35,5 mm uden krone
Skive: Sort, skive med lidt patina ikke synlig for det blotte øje. Flotte gyldne visere og timemarkeringer i fin stand
Rem: Sort kroko med Omega skrevet i rem og Omega spænde
Caliber: 561 COSC Automatic med dato,
Caliber nr.: 24440908
Ref. Nr.: ST 168.004
vh Baun
•
Svar: 47
Tråde: 8
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Jeg välger at köbe hos Otto Frei , prisen er underordnet , da det er denne ene gang , men jeg välger senere at få den monteret hos en fagmand , når tiden er inde til eftersyn og service . Jeg siger tak for god vejledning .
•
Svar: 8,471
Tråde: 469
Modtaget Likes: 60 i 31 svar
Givet Likes: 18
jez Skrev:Jeg välger at köbe hos Otto Frei , prisen er underordnet , da det er denne ene gang , men jeg välger senere at få den monteret hos en fagmand , når tiden er inde til eftersyn og service . Jeg siger tak for god vejledning .
Men der er jo ikke nogen garenti for at den er mere rigtig end den du får i DK. Det er svært at få præcise info. Jeg har taget chancen et par gange og været heldig.
vh Baun
•
Svar: 1,772
Tråde: 299
Modtaget Likes: 51 i 38 svar
Givet Likes: 27
Hej!
Hvorfor ikke bruge:
[url]"http://www.cousinsuk.com/" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.cousinsuk.com/[/url]" onclick="window.open(this.href);return false;
Det er i England og de har den krone du mangler og det koster kun ca. 12£ for en org. Omega krone og det tager 2-3 dage med posten. Jeg har lige købt en krone til en Constellation fra 1952 som selv ikke Ofrei havde for 12£ og med porto er det vel kr. 120. Det er vist meget billigere og nemmere end Ofrei.
Men få lige åbnet dit ur så du er sikker på ref. nr. inden du bestiller.
Men hvis urmageren stadig kan skaffe kronen er han vel ikke meget for at du kommer med kronen selv og vil have den skiftet. Jeg gør det kun hvis min urmager ikke kan skaffe kronen. Urmageren skal jo blandt andet leve af avancen på reservedelene.
Mvh.
Thomas
Vintage Omega, herreure, lommeure og stopure
•
Svar: 47
Tråde: 8
Min begrundelse er at uret går korrekt og næsten på sekundet , der går mange år inden det skal serviceres .
Jeg ønsker bare at sikre mig en korrekt reservedel der kan følge uret .
•
Svar: 71
Tråde: 10
Hej.
Flot ur!!
Her er en fin tekst om kroner til Constellation, jeg kigger i fra tid til anden:
http://omega-constellation-collectors.bl...ories.html
Jeg kan ikke huske om han nævner din model, men så har du/i den da til en anden gang.
•