Rolex Priser 1975
Mads Gjødesen Skrev:Det er et kompliceret regnestykke at opgøre. Faktum er dog at der i dag sælges flere Rolex end aldrig før. Så på verdensplan må købekraften være stærkere i dag end i 70'erne i forhold til salgspriserne. Jeg tvivler på at prioriteringen om at bruge flere penge af ens rådighedsbeløb på ure er steget voldsomt. I 80'erne var quartz krisen over urindustrien, så her er det nok svært at trække mange paralleller pga. manglende købsinteresse.

Så det er muligt at priserne er steget mange gange siden 70' erne men mit gæt er at antallet af potentielle købere med råderum i økonomien er steget mindst lige så meget på verdensplan.

/Mads
Verdens købekraft er steget enorm. Kina er landet med 4 flest dollar millionærer i verden og i Indien lever mere end 70 Mio mennesker på en levefod og med en købekraft der overgår en gennemsnitstysker = flere Indere med købekraft som en gennemsnit tysker en alle tyskerne tilsammen. I 70'erne så verden helt anderledes ud, så købekraft på verdensplan ser helt anderledes ud.

I 1968 var der ca 169 mio alm. biler på vejene i verden, i dag er der ca 600 mio og det tal regner man vil mindst dobles op på 25 år fra nu. Stigning fra 1968 knapt 400% - der er oseaner af beviser for at verdens velstand på den måde er øget. Det giver naturligvis en voldsom øget købekraft til urfabrikkerne også.
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Ja der er sket en masse siden 1975....
Jeg skriver lige et par priser mere til dem der ikke har været inde at kigge på det andet link.

Stål Daytona 6263 : 1110 D-mark = 4220 kr

Submariner 5513 : 765 D-mark = 2910 kr

Milgauss 1019 : 1085 D-mark = 4130 kr

Gmt-Master 1675 : 1100 D-mark = 4180 kr

Et Date just 1603 stål med hvidgulds lynette som sikkert var et af dem der blev solgt mest kostede 1125 D-mark = 4275 kr, dvs det kostede mere en Daytone, Sea-Dweller og alle de andre....
Tja det er måske også derfor mange af de andre modeller koster mere i dag da der ikke er så mange af de modeller. Icon_e_wink
Mvh Kenth
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)