Afstemning: Hvilket ur skal jeg vaelge?
Omega Constellation fra 195, cal 505, pris 6500
Omega herre dress ur fra 1963, cal 269, pris 7200
Omega Chronograph fra 1965, cal 321, pris 9495
IWC 14 ct. dress ur automatic fra 1969, pris 12995
Andet
[Vis resultater]
Afstemningen lukkes på: 12-02-3194

Hvilket ur skal jeg vaelge?
Ja, super - se nu der, hvad har i gjort: Nu er den jo reserveret! Icon_evil
Nej, jeg tror ikke jeg havde købt den alligevel. Men bare for at spørge - når mywatch.dk skriver at den er ny renoveret, så indeholder det vel en service? Så den kan jo ikke ligefrem skrige efter reservedele?

Om Constellation: Det er vist denne her, der er ment:
http://krognos.dk/index.php?main_page=pr...cts_id=146
Altså - rigtigt spændende er den ikke. Bare min mening.
Skift ur, når du står op!
Svar
olof Skrev:Om Constellation: Det er vist denne her, der er ment:
http://krognos.dk/index.php?main_page=pr...cts_id=146
Altså - rigtigt spændende er den ikke. Bare min mening.

Det er den - og det er et særdeles godt køb synes jeg - 6500 kr incl en original box - hvis det er en Vintage Constellation box er det en skarp pris, som jeg ikke ville sælge til.

Og værket cal 505 er også fint. Ingen problemer der.

Mht Chronoen er den jo selvfølgelig ok fra Bjarne og også med garanti, så på den måde set - ingen problemer. Om 10 år skal den jo nok have en service til 2-3 K. Sansynligvis er der ingen dele som er slidt og skal udskiftes, men ryger det en tur på flisegulvet eller lignende og skal have nye dele, kan det give problemer.

Men ja, det er da et mere specielt ur og mere spændende ur end Constellationen - og jo også dyrere.

vh Baun
Svar
Jeg ville vælge IWC! Dels fordi det er mit favoritmærke, men også fordi netop DET ur er et pragtfuldt dress-ur. Jeg har ejet det, og solgte det kun for at "gå en cru op" til PP 3998.

Jeg kan varmt anbefale MyWatch .

Held og lykke med købet.
Jens-Kristian
Svar
Jeg ville vælge det berømte "måne-ur" - Omega Chronograph. Det er en klassiker i urverdenen og bliver stadig produceret i et design der ligger meget tæt på det originale. Værket, i det ur du overvejer at købe, vil urkyndige vurdere som "finere", end det værk der ligger i nyere versioner af uret. Blot et ekstra argument for at købe vintage i dette tilfælde.

Hele historien om at NASA bruger uret og udvælgelsesprocessen det var igennem er facinerende. Det vil de fleste mænd synes er sjovt.

- Michael
Svar
Michael B Skrev:Jeg ville vælge det berømte "måne-ur" - Omega Chronograph. Det er en klassiker i urverdenen og bliver stadig produceret i et design der ligger meget tæt på det originale. Værket, i det ur du overvejer at købe, vil urkyndige vurdere som "finere", end det værk der ligger i nyere versioner af uret. Blot et ekstra argument for at købe vintage i dette tilfælde.

Hele historien om at NASA bruger uret og udvælgelsesprocessen det var igennem er facinerende. Det vil de fleste mænd synes er sjovt.

- Michael

nu var det jo ikke lige en af mulighederne - det var en Seamaster Chrono med cal 321 Icon_cool

vh Baun
Svar
Ups, ja. Der var jeg alt for hurtig Icon_redface

Jeg skal vist lære at læse indenad Icon_e_wink

- Michael
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)