Svar: 400
Tråde: 22
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 2
Hey Joe Pete.
Jeg nyder altid at læse dine indlæg, og svar til de mange medlemmer her på japaner sitet, som vist bliver flere og flere, og som sikkert bliver inspireret og interesserede i japanske ure, ikke mindst pga. din viden, entusiasme, og dine altid interessante oplysninger om ure, og, ...i særdeleshed Seiko !
Men hvordan holder du dig orienteret om alle de mange store,- som små detaljer vedr. ure ?
du virker som en uudtømmelig kilde, hvorfra alle kan hente uanede mængder af viden og inspiration. Det er imponerende så mange kyndige ur experter som er her....til glæde for alle os andre, og du er så sandelig een af dem, Joe Pete....godt gået!
Et los i røven kan til tider få verden til at se lysere ud
•
Svar: 6,129
Tråde: 559
Modtaget Likes: 151 i 91 svar
Givet Likes: 29
Rune, jeg kender som sagt ikke Ecozilla´en særlig godt, men umiddelbart, så undrer det mig noget, at konstruktionsforskellen mellem stål- og titaniumversionen skulle være andet end på materialevalg ...
Når det er sagt, så har jeg kigget på skiveskuddet (godt nappet i øvrigt  ), og jeg må ærligt sige, at selvom jeg ikke ved så meget om Citizen, så ser uret godt nok ud for mig. Hvis den fornemmelse holder stik, så har vi stadig tilbage at gætte på det lange, let indprægede bagkassenummer. Her må folk på siden altså meget gerne komme med bidrag  Hermed en opfordring
Mit gæt, lige nu, ville være, at uret er en ægte Citizen ecozilla. Den er kommet direkte fra fabrikken til en tjenesteenhed af en eller anden art - militæret, ville jeg umiddelbat gætte på. Jeg har før set ure med tjeneste numre på, og også ure, som fra fabrikken så ikke er forsynet med produktionsnummer (har også set nogle med både produktionsnummer OG tjenestenummer). Foranstående kunne jo forklare den forskel i prægning/indgravering, som du påpegede tidligere. Men hvordan det så er havnet som nyt ur hos den forhandler, som du har fået det fra, det virker godt nok underligt ...
Allan, tusind tak for de pæne ord - jeg bliver jo både helt rørt og samtidig også glad ... jeg er jo en følsom mand
De venligste hilsner, John
•
Joepete Skrev:Rune, jeg kender som sagt ikke Ecozilla´en særlig godt, men umiddelbart, så undrer det mig noget, at konstruktionsforskellen mellem stål- og titaniumversionen skulle være andet end på materialevalg ... 
Når det er sagt, så har jeg kigget på skiveskuddet (godt nappet i øvrigt ), og jeg må ærligt sige, at selvom jeg ikke ved så meget om Citizen, så ser uret godt nok ud for mig. Hvis den fornemmelse holder stik, så har vi stadig tilbage at gætte på det lange, let indprægede bagkassenummer. Her må folk på siden altså meget gerne komme med bidrag Hermed en opfordring
Mit gæt, lige nu, ville være, at uret er en ægte Citizen ecozilla. Den er kommet direkte fra fabrikken til en tjenesteenhed af en eller anden art - militæret, ville jeg umiddelbat gætte på. Jeg har før set ure med tjeneste numre på, og også ure, som fra fabrikken så ikke er forsynet med produktionsnummer (har også set nogle med både produktionsnummer OG tjenestenummer). Foranstående kunne jo forklare den forskel i prægning/indgravering, som du påpegede tidligere. Men hvordan det så er havnet som nyt ur hos den forhandler, som du har fået det fra, det virker godt nok underligt ... 
Allan, tusind tak for de pæne ord - jeg bliver jo både helt rørt og samtidig også glad ... jeg er jo en følsom mand 
Jeg har skrevet til Citizen og fået følgende svar:
"JB8050-08E:
BJ8050-08E 4-S057892 6-S028979 B873M-00 59-S50342
Water Resist 300m
above specification data match in our product.
Dear customer.
this is TYO support office.
please find attached image of above model. if it is is same image, it original.
may we recommend you to contact following service centre for more detail checking.
J.B.Filtenborg AG
KOBENHAVN
Hornemansgade 36, DK 2100 Kobenhavn
TEL: (39) 27 02 22 / FAX:(39) 27 00 30
<!-- e --><a href="mailto:ure@filtenborg.dk">ure@filtenborg.dk</a><!-- e -->
With best regards
CS Support Team
CITIZEN Watch Company Japan"
--
Ud fra dette svar tyder det på at det er et ægte Citizen. De henviser til nummeret i skiven som passer med nummeret i bagkassen:
Jeg har yderligere ringet til Filtenborg AG i København. Deres service center siger at det er ægte, men har ikke adgang til et data register mht. det laser indgraverede nummer! Dog siger de, at Citizen både stempler produktionsnummer og laser indgraverer produktionsnummer.
Jeg er dog ikke blevet klogere på hvornår uret er fra
Jeg vil i denne forbindelse takke dig, Joepete, for dine indlæg som altid er spændende at læse. Du skal også have tak for din hjælp i denne tråd
•
Rune, kunne du et af stederne få svar på, hvorfor der er 9 cifre i produktionsnummeret, frem for de mere gængse 6 cifre ?
•
Joepete Skrev:Rune, kunne du et af stederne få svar på, hvorfor der er 9 cifre i produktionsnummeret, frem for de mere gængse 6 cifre ?
Jeg har skrevet til Japan og venter nu på svar
•
Super, Rune  Min nysgerrighed ville også have det lidt svært med IKKE at få en forklaring på de 9 cifre
•
Mens vi venter  Jeg har også skrevet til [url]"http://www.sportyure.dk...." o nclick="window.open(this.href);return false;">http://www.sportyure.dk....[/url]. o nclick="window.open(this.href);return false;.

EcoZilla VS. Certina DS First Automatic
•
Rune, jeg har lige fået denne besked fra nhoJ fra Thewatchsite:
" I saw your post about the 9 digit Citizen serials. This seems to be something new from Citizen. My World Perpetual AT (purchased from an AD) has the same kind of serial and I have seen other examples on the forums. I believe it has started with 2010 serials, but I have not seen enough samples to know for sure. The coding for the date of manufacture seems to be the same as before and coincidently the same as what Seiko uses.
Since I am in the North American market the serials on my new Citizens have always been laser etched as are the other markings on the case back. This may vary between markets and model of course.
I would not have any concerns about the authenticity of your serials."
Det kunne tyde på, at dit ur dermed er produceret i juli måned 2010
•
•
Det lyder fint, Rune. Jeg ser frem til at høre ordene fra Citizen
I øvrigt, så har jeg lige fået en besked fra Chris Galbraith på Thewatchsite. Han har også en Citizen diver med 9 cifre på bagkassen, og er ikke i tvivl om ægtheden, da uret er købt hos en Citzen AD.
•
|