Svar: 955
Tråde: 58
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
•
Svar: 5,259
Tråde: 72
Modtaget Likes: 1 i 1 svar
Magnum Skrev:Jeg har nu mødt nogle stykker, som kun har et ur til flere hundrede tusinde kroner. De har så også en 2-3 andre ure, men de er i et mere "normalt" prisleje som f.eks. en 16610 til afslapning osv.
Mødte for ikke så lang tid siden en prominent erhvervsmand som har et PP 5970 som sit eneste ur. Han bruger det enda når han spiller tennis
Har også mødt en som havde et Breguet til 350k som sit eneste ur.
Du misforstod eller jeg formulerede mig for dårligt
Næppe nogen der kun ejer ét ur,
som det eneste, som det John linker til, med mindre de har ejet det i mange år og ikke aner hvad de har på armen. Det jeg mente. Giver dig ret i at der er mange der ejer et ur i +100 k klassen og så også har lidt i den mere normale pris ende.
Jeg tror der findes utallige eksempler på ikke-samlere/kendere, der blot ejet ét ur, som kan være svine dyrt. Men næppe mange af disse som har valgt et vintage Rolex i +100 k klassen, som dette eneste ur. Så ville man nok vælge noget nyere der var mere driftssikker og holdbar til hverdagsbrug.
/Mads
•
Svar: 955
Tråde: 58
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
Magnum Skrev:Så er vi enige. Jeg læste det som at du mente det modsatte 
Deltager gerne enigheden. Jeg kender også en del som kun har ET ur, og ikke er samlere, men er MEGET glade for deres ene PP eller andet fint - lad os kalde det "nogenlunde nutidigt" ur. Jeg tror derimod der er langt mellem de som går med et ur fra 1938 til 300.000 kr i det helt daglige, og har det som eneste ur - det falder til en samler med flere ure (men i øvrigt først hvis samler får lidt mere materiale, ellers er det lidt for spinkelt til prisen)
vh
•