Over 36.000 £ for valjoux 22
hannover_dk Skrev:Hvis man har en god "skivemaler" kan man naturligvis også vælge at købe en balancebro med rolex på - til en V 72 - men det koster jo omvendt også lidt hvis man vil den vej - sådan ca 15.000 kr for en balancebro uden noget som helst andet Icon_e_biggrin
http://cgi.ebay.co.uk/NOS-ROLEX-VINTAGE-...20b6563bf1
vh

Man kunne også bare skrælle nogle no-name V72, og gravere broen med hele Rolex teksten, og tjene mere end et helt ur Icon_e_wink Icon_twisted
İmage
Svar
Magnum Skrev:Jeg har nu mødt nogle stykker, som kun har et ur til flere hundrede tusinde kroner. De har så også en 2-3 andre ure, men de er i et mere "normalt" prisleje som f.eks. en 16610 til afslapning osv.
Mødte for ikke så lang tid siden en prominent erhvervsmand som har et PP 5970 som sit eneste ur. Han bruger det enda når han spiller tennis Icon_e_surprised
Har også mødt en som havde et Breguet til 350k som sit eneste ur.

Du misforstod eller jeg formulerede mig for dårligt Icon_e_sad

Næppe nogen der kun ejer ét ur, som det eneste, som det John linker til, med mindre de har ejet det i mange år og ikke aner hvad de har på armen. Det jeg mente. Giver dig ret i at der er mange der ejer et ur i +100 k klassen og så også har lidt i den mere normale pris ende.

Jeg tror der findes utallige eksempler på ikke-samlere/kendere, der blot ejet ét ur, som kan være svine dyrt. Men næppe mange af disse som har valgt et vintage Rolex i +100 k klassen, som dette eneste ur. Så ville man nok vælge noget nyere der var mere driftssikker og holdbar til hverdagsbrug.

/Mads
Svar
Mads Gjødesen Skrev:Du misforstod eller jeg formulerede mig for dårligt Icon_e_sad

Næppe nogen der kun ejer ét ur, som det eneste, som det John linker til, med mindre de har ejet det i mange år og ikke aner hvad de har på armen. Det jeg mente. Giver dig ret i at der er mange der ejer et ur i +100 k klassen og så også har lidt i den mere normale pris ende.

Jeg tror der findes utallige eksempler på ikke-samlere/kendere, der blot ejet ét ur, som kan være svine dyrt. Men næppe mange af disse som har valgt et vintage Rolex i +100 k klassen, som dette eneste ur. Så ville man nok vælge noget nyere der var mere driftssikker og holdbar til hverdagsbrug.

/Mads

Så er vi enige. Jeg læste det som at du mente det modsatte Icon_redface
İmage
Svar
Magnum Skrev:Så er vi enige. Jeg læste det som at du mente det modsatte Icon_redface
Deltager gerne enigheden. Jeg kender også en del som kun har ET ur, og ikke er samlere, men er MEGET glade for deres ene PP eller andet fint - lad os kalde det "nogenlunde nutidigt" ur. Jeg tror derimod der er langt mellem de som går med et ur fra 1938 til 300.000 kr i det helt daglige, og har det som eneste ur - det falder til en samler med flere ure (men i øvrigt først hvis samler får lidt mere materiale, ellers er det lidt for spinkelt til prisen)
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)