23-10-2010, 12:09 PM
peh Skrev:Jeg har altid brugt en Garmin Forerunner, der fungerer upåklageligt og er suuuuper brugerbevligt.
Garmin Forerunner er også et godt ur - har selv et Forerunner 405 til FUT. I mine øjne er det dog mere velegnet som løbeur, end som et "missionsur", selvom det har en ganske udmærket GPS funktion og er komfortabelt at bruge. Til patruljebrug er urets "fingertouch ring" dog ikke særligt praktisk, det den ikke kan betjenes med handsker.
Forerunner 105 og 205 (som er nogle store klodser) kan det ikke betale sig at investere i til AFG, idet de bliver udleveret til GF (og nogle gange NK GRP) i missionen med uploadede destinations waypoints til hver opgave. Efter min mening overflødigt at investere i grej, som alligevel bliver udleveret af FSV, såfremt man har behovet. Desuden er 105 og 205 alt for store til, at de er praktisk anvendelige "bare" som ur !! (Forestil dig, at gå med noget, der ligner en 10stk´s pakke smøger på armen !!
Efter min menig er det bedste bud stadig en Suunto Observer eller et X10 MIL (eller X9 - næsten det samme ur). (Som sagt har jeg ikke erfaring med Polar, men de har et godt ry - dog ser man ikke så mange af dem i missionsområdet).
Jeg er dog enig med Sub´erman, at Casio Protrek PRG80 er et rigtig godt ur, som man ser mange af i missionsområdet. Så måske skulle du genoverveje det. Det er dog en stor krydder at gå med på armen !
/Peter
"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)