Svar: 272
Tråde: 20
Modtaget Likes: 0 i 0 svar
Givet Likes: 0
Mit svar er: Er det et ur jeg kan li og pengepungen tillader det så køber jeg den Cronograf eller ej.
Har lidt blandet i samlingen så vil ikke sige at jeg er til det ene eller det andet.
Engang i mellem er jeg helt pjattet med simpel look(nice and clean) ,der kommer Pam 112 på armen og den har ikke andet end timevisning.
Hvis der skal være visere på uret så kommer Breitlingen på armen(den har visere til den helt store guldmedalje)
Skal der være lænke kommer enten min Ref. 1675 på armen eller Omega'en med Mesh.
Men er faktisk facineret af kalenderure med mange complicationer. Ikke at den kan så meget men hvordan urværket er sammensat.
•
jacob jensen
Unregistered
Klart mest til det klassiske med sekundviser und alles
(en lille sub sekundviser kl 9 er heller ikke dårligt) ikke at man har det vilde at bruge det til men for mig giver det uret noget ro
Mange chronografer syntes jeg også er rigtig fede men jeg har fravalgt det da jeg aldrig vil komme til at bruge det.
•
Svar: 1,960
Tråde: 102
Modtaget Likes: 451 i 224 svar
Givet Likes: 124
Jesper B Skrev:Der har et par gange været luftet nogle Meistersinger (single-hand) ure herinde.
Ja, det har jeg bl.a. gjort. Og selvom det ikke har dato, som jeg har svært ved at undvære, så kommer det skam alligevel på armen ind i mellem; det er forbavsende hurtigt at vænne sig til at aflæse tiden. Det er især i en afslappet weekend, hvor det er ligegyldigt, hvad klokken præcist er.
/Bjørn.
•
Svar: 955
Tråde: 58
Jeg har altid foretrukket det så enkelt som muligt. Jeg bruger tit at tage tid på ting, så en drejekrans eller chronograph er værdsat. Hvis jeg kun kunne have et ur, så ville jeg beholde 5513. Har haft nogle stykker igennem tiderne, jeg synes den er fremragende til det hele, og så er det en utrolig flot/enkel/stilren model
Jeg mangler lidt drejekransen, men er også meget glad for det enkle design med en "twist", hos Milgauss´en
•
Svar: 420
Tråde: 27
Kanon emne JoePete
I mit tilfælde skal der være timer, minutter og sekunder. Sekunder helst som central sekunder.
Der må gerne være dato, men er ikke et must idet jeg ofte ikke stiller datoen når jeg skifter ur.
Jeg har et par chronographer som jeg bærer ved given lejligheder, men foretrækker faktisk et så simpelt og rent ur som muligt. Jeg har et par Rolexer, men faktisk brød jeg mig I mange år ikke om Rolex pga al den unødvændige tekst de har på deres dial. Foretrækker mere ure med understatement som Omega dress ure, PP Calatrava, Moser & Cie, etc eller tilsvarende sportsure.
Med venlig hilsen
Hans Jørgen
------
There comes a time in the affairs of man when he must take the bull by the tail and face the situation.
W. C. Fields
•