08-07-2010, 09:09 AM
|
Gummirem til Deepsea !?
|
|
08-07-2010, 12:53 PM
Jeg bor ogsaa i et oerkenland, og mit 1 aar gamle Deep Sea samt mit 5 - 8 aar gamle Fortis sveder begge noget der ligner gammel vaaben olie, naar jeg er ude i varmen.
De kommer begge med i bad naar jeg bruger dem, og naar jeg kommer hjem fra en tur i solen kommer de under vandhanen med opvaskemiddel, lige lidt hjaelper det. Mit Fortis B-42 har faaet en Nato rem, mit Deep Sea for lov at vaere som det er...
08-07-2010, 06:36 PM
JAH Skrev:Jeg bor ogsaa i et oerkenland, og mit 1 aar gamle Deep Sea samt mit 5 - 8 aar gamle Fortis sveder begge noget der ligner gammel vaaben olie, naar jeg er ude i varmen. Og jeg som var lige ved at tro, at det var mig, der var unormal !! "Rart" at høre, at jeg ikke er den eneste med de erfaringer - så meget desto mere grund til at finde en god gummirem ! /Peter
"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
08-07-2010, 07:25 PM
Jeg forstår ikke at Rolex ikke ser et marked for gummiremme i Rolex kvalitet til deres dykkerure. Naturligvis er lænken super, og helt specielt spændet - men en Rolex gummirem med et kvalitets spænde, tror jeg der er marked til. Jeg GÆTTER på deres begrundelse er, at det kan gå ud over salget af lænker, og at lænker og Rolex er noget integreret - men som ekstra tilbehør?
Jeg synes gummi ser supergodt ud på mange dykkerure som alternativ til lænken og de slider ikke bagkasse som en nato/zulu vil kunne specielt på et tungt ur. vh Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere! Besøg min blog om ure!
08-07-2010, 09:55 PM
Jeg tror altså også mest på Nato remme til varmt vejr.
Hvordan går det ellers med at bruge uret i dagligdagen. Giver det glæde Opmærksomhed god fornemmelse er det somme tider "i vejen" hvordan er det? vh baun Se min samling og profil
Profil Constellation Genéve Seamaster Øvrige Omegaer
08-07-2010, 10:36 PM
Hvis du ikke vil have læderrem på "dyret", Peter, så snup en Rhino - nej, snup tre - så har du altid en frisk, og de svedte og beskidte kan vaskes med dit tøj, imens du bærer uret på den rene Rhino
Jeg har prøvet alle de kendte nylon-remme, som er derude: Maratec, Rhino, Nato (G10) samt en masse no-name remme, og der er ingen af remmene, som kommer op på siden af Rhino remmene, når det gælder at bære et kraftigt/tungt ur. Rhino´erne er simpelthen kraftigere og mere tæt vævet, og de "giver sig" ikke så let som andre mærker jeg har prøvet. Du behøver jo ikke snuppe dén med næsehornet på siden af remmen (selv om den ville være en humoristisk makker til din DS), der findes og andre varianter Ikke verdens tungeste diver, men billedet med remmen monteret er ok ... ![]() Tag Rhino´en med kun to ringe - den med 4 får uret til at sidde alt for højt. Alternativt, hvis Rhino fås i two-piece modeller, så nup den Vil du smide lidt mere mønt på "projektet", så er "Divestrap Classic" helt uovertruffen til opgaven - jeg bruger den i al fald på mange af mine større divere. Her er det en 24mm rem, som er skåret ned til 22mm, så den passer på en Darth Tuna ![]() Og på en Orient 300m diver, som er klart det tungeste ur, som jeg har ejet - og den blev holdt godt på plads af remmen
De venligste hilsner, John
08-07-2010, 10:38 PM
Baun Skrev:Jeg tror altså også mest på Nato remme til varmt vejr.100% korrekt - jeg synes bare SD er lidt tung til Nato - men finder Peter en der passer så er det jo fint, også fordi Peter ikke er så pivet med om der skulle komme et rem mærkebagpå og Rhino kender jeg ikke men lyder jo godt - det med gummi og original rolex var mere bare en undren over så stor en dykkerurs producent ikke havde sådan en i sortimetet - en i rolex kvalitet og med top kvalitet i spændet vh Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere! Besøg min blog om ure!
09-07-2010, 02:08 AM
Hej pbr
Uanset hvad du siger er det der kommer ud af din lænke skidt blandet med sved, det er det jeg kalder mekanisk slid, og det er selvom dit ur kun er 1 år gammelt, men i Afganistan er der en masse sand, og vist også en masse varme, og de to ting sammenholdt er det der giver dig en sort arm når du sveder, og den mikroskopiske slid du laver på dit ur vil næsten være usynlig, men Peter jeg har tænkt på et lille eksperiment, når du kommer hjem fra Helmand, kunne vi prøve at skrue en af skruerne ud af din lænke og se den under et mikroskop,for så tror jeg at du får en større forståelse af hvorfor du bliver sort på armen, og det har absolut intet med olie at gøre, men vi ses jo nok når du engang kommer hjem. MVH Peter
09-07-2010, 09:51 AM
Hello PBR,
hvis det har interesse, og du har en kollega på et DK tjenestested der vil agere muldyr, så kan du få (FOC) en spritny Seiko 22 mm gummirem (den der sidder som standard på SKX007/009 serien , her er tonsvis af billeder af den herinde) bredden er 21.5 mell. hornene & 27 lige udenfor (20 mm ved spændet) PB mig hvis - - -
09-07-2010, 12:02 PM
Uoriginal lænke/rem på et Rolex ER BLASFEMI. DET kan jeg s'gutte lide
|
Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)

![[-]](https://urdebatten.dk/images/collapse.png)