mechanical watches whats the point?
Loncar Skrev:Jeg vover lige et indspark; glemmer vi ikke kvalitetskontrollen her?
Mig bekendt er det samsung der fremstiller paneler til b&o. Men det er b&o der kvalitetskontrollerer.
Så samsung fremstiller tilg high-end b&o, sig selv og low-end til denver.

Men grundlæggende så er "værket" her kun forskelligt fordi det kommer fra forskellige produktionsbatches, hvor b&o kun tollererer marginale afvigelser i qa og denver stopper alle de købte paneler ind.

Eller er jeg helt ved siden af.?Nej det tror jeg ikke. Jeg aner intet om Samsung og B&O, men jeg ved at ETA 2824 osv findes i 4 versioner - og den dyrest - top eller COSC er jo den som leveres til de bedste (bedst betalende) fabrikker, og det kan jo godt være Samsung også har flere kvaliteter.
At kvalitets kontrol - og evt egen finish og samling, + designet af det som tingene lægges i, sammen med navnet - videresalgs værdi osv betyder noget, er ubetinget sikkert
vh

//
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Stinger Skrev:Hvilke ure til 20k indeholder rene, umodificerede standardværker?
(Med umodificeret mener jeg urørt - altså fx. et ETA/Unitas som er smidt direkte i en urkassen uden yderligere tilpasning, dekorering, eller finish)
Det var mest et skud fra boven, men mon ikke nogle af af de udprægede smykke-ure er med standard-værker, der stort set er uden kvalitetsmæssige ændringer (værket blive jo ikke medre af dekorering eller en flot rotor).

/Bjørn.
Svar
Olsen Skrev:
willy Skrev:Hublot and brietling are boasting that now they are making their own calibers,this is bullshit.Hublot and Brietling have just copied a eta caliber

.... er det noget du ved... eller noget du tror???!!!! Hvis det var fuldstændige rip-offs af ETA-værker, så var der sgu nok nogen, der havde råbt op nu!!! Det er trods alt "bare" at åbne kasserne og sammenligne bid for bid. At komme med en sådan påstand er useriøst, uden en kilde.

Uanset hvad, så vil de fleste in-houseurværker nok ligne ETA-værker en del. Uden at være urmager, antager jeg ikke, at man kan lave et mekanisk urværk, der fungerer fuldstændigt anderledes.

Men du har trods alt en pointe i, at vi som urnørder ikke skal falde i svime over hvad som helst og bruge vores sunde fornuft (dette er ikke noget der kun gælder i urverdenen). Nogle ure er givetvis kejserens nye klæder og ure med umodificerede ETA-værker skal i min verden helst ikke koste mere end 6000-7000 kr. Og ja, priserne på mange ure er givetvis for høje, hvis man tog de rene produktionsomkostninger. Så må man gøre op med sig selv, om man alligevel vil betale prisen, hvis man ellers er tilfreds med kvaliteten. Jo højere man kommer op, jo dyrere bliver de sidste 10% (eller 1% Icon_smil).

Mht. Omega og deres Co-axialcalibre... eller deres tidligere modificerede ETA-værker uden co-axial og at de fremstilles hos ETA efter Omegas specifikationer (det samme gælder vidst med IWCs 30110 caliber). Det er da ikke nødvendigvis dårligt. Hvis eller håndværket, materialerne, kontrollen etc. etc. er bedre end på standardværkerne, så kan det være ret ligegyldigt. De har da selvfølgelig også knalddygtige urmagere hos ETA og sikkert også værksteder, der tager sig af mindre produktioner.
Så er der alle in-houseværkeren, hvor nogle af dem også fremstilles hos ETA, men det gør dem jo ikke til ETA-værker, da de fremstilles efter non-ETA designs og efter producentens specifikationer. Er dette ikke tilfældet er der reelt tale om snyd, hvis de påstår andet og så må man jo bare gå videre til næste urmærke. Og prisen på in-houseværker er selvfølgelig højere, da det selvklart ikke er gratis at udvikle nye værker. Hvis man ikke gider betale for dette, så kan man hoppe på et ETA2824 eller et Seikour; fuldstændigt fair. Der er jo også både plads til folk der køber IKEA-møbler og dem, der går i Illums bolighus Icon_smil

Hilsen Peter
Citat:
Hi peter i have read many articiles on Calibers by very respected watch experts.They all have nearly the same opinions on ETA.They make very good calibers,i do not question this.They deliver Just kits to IWC,who rebuild every work to their own very high standards.They deliver finished calibers to omega,that is half of the watch .Price around 150 kr.Brietling and Hublot have been hammerd by watch critics all over the world,for not doing anything new. They just make a copy of existing calibers.These brands are in my opinion a rip off. Icon_e_wink willy
Svar
hannover_dk Skrev:
willy Skrev:Take a really good look at brands like omega,brietling,hublot etc.What are you paying for when you buy one of their modern watches.I would rather buy a seiko ,i would get the same quality for 20% of the price. willy

Nu er Omega jo mere end et ur, og Seiko ligeså. Sammenlign Seiko MM med Omega PO og du har sikkert tæt kvalitet - men et almindeligt standard seiko op imod Omega nyere in-house og co-axial er nu skudt godt forbi i mine øjne
Samme med mange nyere Breitlings med flot finisherede værker.
Jeg påstår ikke at man ikke kan få lige så meget ud af den enkelte krone i et billigt Seiko - jeg tror jo billigere jo mere for pengene,

Der er meget lidt VIS MIG HVAD KLOKKEN ER i et Lange af de dyreste PER KRONE betalt men man bare ikke rode tingene sammen sådan som du her gør.

vh
Citat:
I was thinking more Seiko top model against omega .If i wanted to pay say 20.000 for a new watch.I would get more watch for my money with Seiko.I read a review of omegas Co-Axil,it is still a eta.As for brietling same story,they just polish them a little more.Come on hannova you know better than most,that you cannot compare the rubbish they are making today with the old watches. Icon_e_wink willy
Svar
Jeg er enig med dig på mange fronter willy Icon_cool
særligt den med snobberi og urnørderi i urbranchen Icon_e_wink

Udeen at vide rigtig meget om det du skriver om "rib of mærkerne" så er det faktisk
mærker som jeg har fravalgt bla. jeg ikke vil have ure med ETA værker mere,men jeg kunne godt leve med et IWC Aquatimer og jeg kan forstå på dit indlæg at de også bearbejder ETA basis værkerne mere end de andre Icon_cool
Svar
LarsB Skrev:Hi Willy,

Are we taken advantage of by greedy businessmen? Constantly. Is it just when we buy expensive watches? No. Just to stay in the watchworld: If you by a fashion accessory watch, you can easily pay in excess of 1000 kr for a quartz watch in a crap case where the 'gold' peel off in no time. But that's the thing about fashion, it's not meant to last so who cares? Fashion articles are almost always overpriced.

Back to the watches and what is handmade. To some it is probably important that a watch is handmade. If a watch brand produces hundreds of thousands watches, the likelyhood of a small army of watchmakes hand-assembling them is slim, unless you are talking about a Chinese factory. They still might make a small amount of high quality watches which are hand assembled to keep up their reputation as a luxury watch brand with hand assembled watches, just like a lot of companies have a few watches with inhouse movements, while the majority of their production is equipped with ETA standard movements.

It’s all down to what you think you are paying for. If you take Rolex or Omega, you not just pay for a watch, you pay for a name and a history. Some people want to pay for that. Others want something that is hand assembled. Some people want a fashion accessory.

I can only speak for myself in regards to what I’m looking for in a watch and sometimes I don’t’ even know myself, as I tried to express in an earlier post about Rolex. I currently have 3 modern watches.

My Panerai have a standard Unitas movement, nicely finished some parts might even be assembled by humans. The overall finish of the watch is good, but first and foremost it is a big and robust watch. I wanted a boig and robust watch and the Panerai slow grew on me until I had to have it. Even though it is ‘cheapest’ of the 3, then yes, it is overpriced seen from a movement point of view, but I still love it and I haven’t regretted paying the price.

I’ve been to Glashütte and seen that the watches are actually assembled by hand. It was fascinating to see and it is a important part of why I love GO watches. All their movements are inhouse and the majority of the components are produced inhouse. Is it worth the price? Yes, I think so. Seeing how much work that goes into producing it. Sure, GO still makes a good profit but watchmaking is not an altruistic enterprise.

Rainer Nienaber uses old ebauches from A.Schild as a base for his retrograde movements. I don’t’ know much about his production but I doubt that he produces enough watches to have them machine assembled. The case is a standard product and honestly not that interesting, whereas the dial is his own little work of art. Is a watch with a standard case, modified ebauch and original dial worth a significant amount of money? I think so as it is produced in small quantities by real people and, judging from correspondence with Mr. Nienaber, produced with passion.

That was my penny worth of insane rambling. Icon_e_biggrin
Citat:
hi lars that was not insane rambling.Lot of truth in what you said.I think words like passion and good watchmaking are the key.Today many brands are living on past reputations,and ripping us off. Icon_e_wink willy
Svar
bjorn_e58 Skrev:Willy, du har jo ret, men lad mig gentage mig selv fra mange gange før: Prisen afhænger af, hvad køber og sælger bliver enige om. Og f.eks. for omkring 20.000 kroner kan man jo vælge at købe et af disse tre mekaniske ure:

- Et ur af et kendt mærke, med et ligeså kendt design og med et modificeret standard værk
- Et meget smykke og mode præget ur med et umodificeret standard værk
- Et 15 år gammelt Rolex som har tydelige brugsmærker, og hvor den selvlysende nat-effekt er væk, fordi de brugte det der dårlige Tritium skidt!

Og vi ved jo at alle tre handler rent faktisk foregår og forhåbentlig i alle tilfælde til tilfredshed for både køber og sælger.

/Bjørn.
Citat:
Quite right bjørn,cannot do anything but agree with your point.But what pisses me off,is the bullshit lies they are telling the public.Its like selling anti wrinkle spray. Icon_e_wink Willy
Svar
Loncar Skrev:Jeg vover lige et indspark; glemmer vi ikke kvalitetskontrollen her?
Mig bekendt er det samsung der fremstiller paneler til b&o. Men det er b&o der kvalitetskontrollerer.
Så samsung fremstiller tilg high-end b&o, sig selv og low-end til denver.

Men grundlæggende så er "værket" her kun forskelligt fordi det kommer fra forskellige produktionsbatches, hvor b&o kun tollererer marginale afvigelser i qa og denver stopper alle de købte paneler ind.

Eller er jeg helt ved siden af.?

//
Citat:
I agree with that,quality kontrol is important.B&O use philips components i have heard.And lets face it they look good,and sound fucking terrible. Icon_e_smile I just think that when you pay that sort of money for a watch,you should get more.I mean they are always telling us about their great history etc,etc.But what have they become? Willy
Svar
jacob jensen Skrev:Jeg er enig med dig på mange fronter willy Icon_cool
særligt den med snobberi og urnørderi i urbranchen Icon_e_wink

Udeen at vide rigtig meget om det du skriver om "rib of mærkerne" så er det faktisk
mærker som jeg har fravalgt bla. jeg ikke vil have ure med ETA værker mere,men jeg kunne godt leve med et IWC Aquatimer og jeg kan forstå på dit indlæg at de også bearbejder ETA basis værkerne mere end de andre Icon_cool
Citat:
Hi jacob.IWC have been using eta in their watches for many years.Beside their own calibers.Their is nothing wrong with ETA they make good calibers ,and it has long been a part of the swiss watch industry to use out of house parts.But many brands today use more outside work than inside.IWC have never tried to hide that they use ETA,other brands do hide that they use ETA. Icon_e_wink Willy
Svar
OK willy
jeg syntes IWC AT er et lækket ur, har dog besluttet at mit næste ur SKAL være et Rolex SD eller SDDS Icon_cool
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)