Ø-scam
Joepete Skrev:Bank: Danske Bank, Nørretorv 1, Espergærde
Joepete Skrev:Jeg foretog også en søgning på personens IP adresse via to forskellige værktøjer. Disse viste begge, at personen var tilkoblet internettet fra østsjælland.

Disse to oplysninger passer godt sammen. Det kunne tyde på at der ikke er nogen grund til at søge på Bornholm længere...
Jeg har talt med John Frederik Andersen fra Aakirkeby. Han blev lettere befippet, og kendte intet til urhandlen. Han ville gerne holdes orienteret om sagen, da han var ærgerlig over, at hans navn var blevet brugt i dén forbindelse.
De venligste hilsner, John
Joepete Skrev:Tak for alle de positive tilkendegivelser Icon_e_smile

Pengene kan ikke tilbageføres fra en anden persons bank konto, medmindre personen indvilliger heri, det fik jeg i hvert fald at vide, da jeg ringede til personens pengeinstitut.

Politiet burde, synes jeg, ret let kunne finde frem til personen - med mindre han også har opgivet falsk bank kontonummer Icon_e_surprised

Jeg forsøgte mig selv som "detektiv", og ringede bl.a. alle John F. Andersen´er på Bornholm op. Ingen af de, som jeg talte med, kendte noget til en urhandel. Jeg foretog også en søgning på personens IP adresse via to forskellige værktøjer. Disse viste begge, at personen var tilkoblet internettet fra østsjælland. Da jeg kontaktede DBA, der rådede de mig til politianmeldelse, og så ville de ved henvendelse fra politiet være behjælpelige med de oplysninger de havde på personen.

Nu må vi se, hvad tingene bringer ... har nogle herindefra erfaringer med politiet omkring lignende ?

Det var såmænd bare Bornholm, timmovitz ... Icon_redface Hawaii, derimod, dér har jeg positive ur-handel-erfaringer fra Icon_e_wink Icon_razz

Hvis JFA evt. er CPR valideret på DBA, må de da ligge inde med stamdata.
Det gør de sandsynligvis - men det må de ikke udlevere til mig, jf personregisterloven ... de må dog gerne udlevere info til politiet Icon_e_wink
Kedelig sag John. Jeg håber den ender godt og du får dine penge igen.

Der har været noget i medierne om den slags for et halvt års tid siden: [url]"http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2009/07/18/111417.htm" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2009/07/18/111417.htm[/url]

Håber ikke din sag er som den beskrevet i artiklen.
Med venlig hilsen
Tais
Surt John, øv!
Skal prøve om jeg kan få tjekket et par registre imorgen, kender nogen med lidt adgang til den slags!
Speedy Skrev:Surt John, øv!
Skal prøve om jeg kan få tjekket et par registre imorgen, kender nogen med lidt adgang til den slags!

Desværre kunne de ikke hjælpe denne gang Icon_e_confused.
Politiet har idag sendt mig et brev, hvori de bekræfter at have oprettet sagen. Super hurtigt, må jeg sige Icon_e_biggrin

Her til aften - kl. 19.02 og 19.04 - har jeg modtaget to mails fra John Frederik Andersen. Han skriver, at hans far er gået bort d. 09.01.10, og han beklager den manglende tilbagemelding til mig. Han har spurgt, om jeg ønsker at modtage uret, eller om jeg vil have tilbageført pengene. Jeg har naturligvis kondoleret, og dernæst takket for henvendelsen - bedre sent end aldrig Icon_e_wink Så har jeg svaret, at jeg gerne vil have tilbageført pengene, og at når de er på min konto, så vil jeg kontakte politiet for at få sagen afsluttet.

Skal nok holde tråden opdateret ...
Det lyder rigtigt fint, lad os håbe at det holder, men mon ikke!
Det er da fremragende hvis det hele løser sig så nemt - det tror jeg ikke sker så tit med de her svindlere.

Det er selvfølgelig tragisk såfremt hans far virkelig er gået bort, meeeeen det forklarer ikke hvorfor han ikke har sendt uret en af de foregående 12 dage før hans fars død, eller hvorfor han lige præcis kontakter dig samtidig med at politiet tager sagen op.

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)