07-01-2010, 11:52 PM
Bexley synes jeg er kendte for deres lidt for overdrevne og brede "bevel" poleringer.
Mvh
Klaus
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
|
Et spørgsmål om service.
|
|
07-01-2010, 11:52 PM
Bexley synes jeg er kendte for deres lidt for overdrevne og brede "bevel" poleringer.
Mvh Klaus Mvh Klaus
08-01-2010, 06:22 AM
KlausM Skrev:Bexley synes jeg er kendte for deres lidt for overdrevne og brede "bevel" poleringer. Måske, men idet spørgeren jo ikke oplyser noget om hvilket ur der skal serviceres, eller hvad baggrunden er for at han vil sende uret udenlands, er det Bexley jeg ville anbefale. Hvis det nu var et nyere ur, kan det godt være at jeg ville have sagt Køln. I øvrigt Klaus, er der jo ikke nogen der siger at man vil have uret poleret. Men du påpeger jo sådan set et af problemerne. Selvom man går direkte til et servicecenter, er man ikke sikret en speciel kvalitet, og heller ikke nogen "standardiseret" polering. Mvh Henrik
08-01-2010, 08:50 AM
Nej vi aner ikke hvad det er for et ur Peter har eller hvad hans motivation kunne være for at vælge den ene AD/SC frem for den anden.
Til din sidste kommentar kan jeg kun sige at der skal meget tungtvejende argumenter til for at jeg ikke benytter Klarlund. De har haft fingrene i alle de vist nok fem 1665'ere jeg har haft gennem tiden med godt resultat selv om jeg er troppet op med løse visere der skulle byttes ud etc. Med deres nye værksted skulle det oven i købet være endnu nemmere at komme til at tale direkte med en urmager. For at summe det op er det resultatet der tæller og ikke papiret man får efterfølgende der betyder noget for mig. Mvh Klaus Mvh Klaus
08-01-2010, 09:54 AM
Igen, vi er helt enige Klaus, men med enkelte vintageure virker et servicebevis fra Rolex som en verificering af urets og især skivens ægthed. Mener dog at man her skal op i de tungere modeller som Newman, Milsubs og Comex.
Og i øvrigt skal man jo så være parat til at Rolex konfiskerer dit ur, hvis det viser sig at være fake eller have uoriginale dele. Det gør de meget sjældent hos Klarlund. Mvh Henrik
08-01-2010, 10:30 AM
Tænker du her på den verserende sag på VRF Henrik omend det "kun" er en æske
Mvh Klaus Mvh Klaus
08-01-2010, 11:11 AM
KlausM Skrev:Tænker du her på den verserende sag på VRF Henrik omend det "kun" er en æske Ikke specielt, de har også gjort det med ure. Der findes også eksempler på at servicecenteret har været i tvivl, og har sendt uret til Schweitz til verificering. Mvh Henrik
08-01-2010, 12:08 PM
Mht. Milsubs SKAL der jo næsten være en Bexley verificering og service bevis med for at de trækker top dollar. Så her er det klart en fordel at have brugt dem frem for mindre SC.
Klarlund har den store fordel at de har urmagere der ved en masse om vintage Rolex, samt maskineri der kan foretage poleringen i præcis de rigtige vinkler. Her er mindre SC mere afhængige af gode håndværkere, da de polerer i fri-hånd. De er uddannet af Rolex, men vi taler om håndværk her, så resultatet vil variere fra urmager til urmager desværre /Mads
08-01-2010, 02:38 PM
Klarlund har en høj stjerne i min bog. Især fordi de er hurtige, imødekommende og fleksible. Og de har altid lavet et super flot stykke arbejde på mine efter hånden *mange* reperationer, udskiftninger etc.
Men dermed sagt, ure der skal på auktion i 50.000 euro+ klassen, ville jeg nok sende til Schweiz eller Bexley hvis det er en UK Milsub. Det lille grønne kort og fakturaen har en værdi på ure i den ende. Mvh Morgan |
|
« Næst ældste | Næst nyeste »
|