Nyt AP
#11
Det er to fine ure. Har pt. begge og må nok sige jeg heller lidt mere til 25860 end 15300. Mit valg er nok lidt farvet af at 15300 står lidt i skyggen af RO Jumbo´en, der i mine øjne er nr. ét, når vi taler RO date modeller. Vi er dog ude i meget subjektive meninger her, og jeg vil anbefale dig at prøve begge ure på armen inden du bestemmer dig.

Loctite er noget pokkers stads, der kun bør benyttes, hvor det er relevant og bolte/skruer er til at få fat om med værktøjet. Ikke små ur-skruer Icon_rolleyes Så kunne ikke være mere enig om at det IKKE bør bruges i denne sammenhæng.

/Mads
Svar
#12
Hvis du er ude i køb af brugt ur, så ville jeg hellere anbefale et RO Jumbo, Ref nr. 15202ST.OO.0944ST.01 med det legendariske kal.2121. Det ur tror jeg kommer til at være markant mere eftertragtet om 5-10 år, udover at det i mine øjne er langt kønnere med sin slanke urkasse, og langt mere tro mod sine aner (husk på at RO kom stort set umiddelbart efter at kal. 2120/2121 blev introduceret, i en tid hvor AP havde slået sit navn fast som den førende manufaktur af ultratynde high-end ure). De nyere "robustere" er naturligvis flotte ure, chronograferne inklusive, men har efterhånden bevæget sig temmelig langt væk fra det oprindelige design. Lidt som med Porsche 911 hvor modelrækken 70-74 i dag er ekstremt eftertragtet (stadigvæk det oprindelige design, men længere akselafstand og bedre køreegenskaber end 60´er 911eren).
I en Ref nr. 15202ST.OO.0944ST.01, får du den ultimative kombination med urkasse i oprindeligt design med "moderne" diameter og det bedste værk og seneste opdaterede version, der nogensinde har siddet i en RO.

Prisniveauet synes fastlimet til omk. 70k og op, men på Kaplans har der faktisk været et et stykke nu til 90k SEK, som modsvarer omkr. 63k i Dkr., og sikkert med mulighed for en vis "prutmån". Uret er med den klassisk kønne hvide skive som du efterspørger og komplet med boks og papirer fra 2005. Så du burde kunne køre nogle år endnu inden service. Du kan se uret på følgende link:

[url]"http://www.kaplans.se/Kaplans/StoreArt.aspx?vId=395921&plT=74449644" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.kaplans.se/Kaplans/StoreArt. ... T=74449644[/url]" onclick="window.open(this.href);return false;
Svar
#13
Med hensyn til loctite, så kan man sagtens bruge det. Mange urfabrikker bruger det også i deres lænker.
Tricket er at varme skruen/lænken op, inden man skruer, så løsnes limen. Man kan bruge en lighter eller f.eks. en hårtørrer, og varme indtil metallet er så varmt, at man ikke kan holde på det.
İmage
Svar
#14
To fede ure Thomas. Ref 15300 er et fantastisk flot ur, meget stil rent og harmonisk. Jeg ville nok tage 15300.

Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
#15
Enkelt er flot, men liiiige i denne her ville jeg klart tage 25860´eren den gør bare et eller andet ved mig Icon_e_wink
Svar
#16
Jeg til slutter mig, at hvis du skal have tid/dato så er 15202 et flottere ur end 15300 på mange måder.

Men du spørger hvad du skal vælge af 2 modeller: en kronograf og en tid/dato. Der er jo væsentlig forskel både i udseende, pris og funktioner. Så du må vel selv have en nogenlunde idé om hvad det skal være af disse?

Det svarer lidt til at være i tvivl om det næste ur skal være en Omega speedy eller en IWC Big pilot?!?!

Men begge rigtig lækre ure du har i kikkerten, anyways Icon_e_smile

MVH René.
Svar
#17
Skal der sammenlignes mellem 15202 og 15300 er jeg ikke i tvivl om at 15300 er flottere. Skiven er layout mæssigt mere ren og for mig skal et ur have sekundviser. At 15202 så måske har et mere interessant værk og har mere historie er en anden snak.
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
#18
Jeg kan bedst lide 15300, da det i mine øjne er mere harmonisk end 15202.
15202 har jeg altid haft det lidt blandet med. Jeg synes 8mm tykkelse er meget lækkert, men kan bedre lide 15300´s tykkelse.
Jeg synes også at 15202 ser forkert ud med dato, det skulle i mine øjne kun have haft de 2 visere, så havde tykkelsen også passet lidt bedre til udseendet. Jeg synes også at 15202´s dato-vindue er alt for stort, det er alt for dominerende.
İmage
Svar
#19
Hej

Syntes at begge ure virker meget tunge med stållænke. 15202 ser bedre ud i min verden, mennn som du allerede ved findes der også AP Royal Oak Offshore... bare min mening og så med krokorem.

Hilsen John
Svar
#20
John S. Skrev:Hej

Syntes at begge ure virker meget tunge med stållænke. 15202 ser bedre ud i min verden, mennn som du allerede ved findes der også AP Royal Oak Offshore... bare min mening og så med krokorem.

Hilsen John

Hej john, også min mening mht stållænken, derfor har jeg også investeret i remme+kit, og offshore modellen ER for stor til mit håndled, ellers var en safari kommet i betragtning.

MEN sidste nyt er at jeg har fået en go` pris på et mint 25860, så nu er moneterne sendt Icon_e_biggrin

P.S og ja!! jeg skal nok poste billeder.

Mvh Thomas
You never actually own a Patek Philippe.
You merely take care of it for the next generation
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)