21-12-2009, 09:43 PM
Rigtig flot Daytona. Tillykke med den
vh Hans Henrik
|
Besøg Hos "Franz Jaeger & Me", København
|
|
21-12-2009, 10:27 PM
Jeg aner ikke om du målt i kroner har lavet en super handel,som jeg ser det er det vigtigste
at du er tilfreds. Men jeg ved at DAYTONAEN er et fedt ur så tillykke herfra
21-12-2009, 10:54 PM
jacob jensen Skrev:Jeg aner ikke om du målt i kroner har lavet en super handel,som jeg ser det er det vigtigsteLige min tanke..... Tillykke med det.
21-12-2009, 11:10 PM
Det vil jo koste at få den gode service i butikken, ellers vil han jo ikke bytte. Men du har fået et super lækkert ur, det er et ur som betyder lidt for mig, det var mit nummer 2 rigtig ur, og det første bedre ur jeg selv købte... Ja kommer sku helt til at savne det nu
Fedt ur og tillykke med det Mvh. Micki - DREAMWATCH
24-12-2009, 12:38 PM
Stinger Skrev:På Paneristi går de til lige under 40k (35 til 43k) i den stand og en 16600 i den sidste serie som blev produceret ligger vel omkring 30k i brugt. Angående SD prisen, så har du ret i, at den pt. ligger på omkring de 30K.. men PAM 312 sælges sprit ny (med "EU papirer" ligesom mit havde fra Hamburg..) til omregnet 31.500. Min PAM 312 var 3 måneder "gammel", så betragter de realt set 30K jeg fik for den i byttehandlen for en ganske god pris. Med hensyn til fordelingen af "sorte" og "hvide" Daytona, har jeg ingen anelse om fordelingen... kun Rolex ved det. Men trenden for tiden (i hvert fald ifølge utallige polls på diverse fora) er, at den hvide Daytona er mere populær i Europa og USA , og den sorte er den mest eftertragtede i asiatiske lande, hvor den også sælges for lidt mere end den hvide. Personligt foretrækker jeg den sorte, da de sølvfarvede subdials giver lidt mere kontrast i skiven sammenlignet med den hvide skive, hvor de sølvfarvede registre har det lidt med at "gå i med tapetet"... I den henseende minder den nye Daytona med sort skive (i hvert fald efter min mening) lidt mere om den "gamle" Daytona med sort skive og Zenith-modficeret værk.. Så kom der også et spørgsmålet, om dette er min første Daytona... Faktisk er det min femte. Jeg har haft tre "Zenith" Daytonas (først en med hvid skive, så en med sort, og så en med hvid igen). Gik dog af med dem, da de priser, de kunne opnå, var for fristende. Set i bakspejlet burde jeg have beholdt dem, da de nu bringer endnu højere priser! Senere fik jeg så en Daytona med hvid skive model 116520 med det nye in-house værk (anmeldelse af dette kan læses i "Ur-anmeldelser" forummet); og så nu den her viste. Mvh., Bo.
24-12-2009, 12:56 PM
Well - jeg gik blot ind og søgte på paneristes slagsforum. Fandt 4 forskellige og helt nye 312 i både $ og € og omregnede kursen.
De var alle udbudt til 35-43k. Om de sælges til den pris ved jeg intet om, men paneristi plejer nu at være et godt pejlemærker. Dog er modellen helt ny og meget eftertragtet så det er muligt at prisen er skruet kunstigt i vejret for tiden. Men pyt nu med det, når bare du er glad for uret.
24-12-2009, 05:26 PM
Hmmm... la´ nu julefreden sænke sig over Bo´s Daytona...
Den sidste SD jeg købte, en D - serie med EU papirer, gav jeg 26K (kan man realistisk set få 30K for den ??). En ny 312 kan sagtens presses under de 30K. Når Per så skal også tjene lidt (meget moderat her, formoder jeg), ser hele handelen ganske fornuftigt ud i mine øjne. Havde jeg handlet, ville jeg være glæd for Daytonaen og ikke spekulere, hvorvidt jeg kunne have opnået en tusse eller tre mere ved at bruge måneder af tid og kilovis af krudt for at handle og krejle... Go´ Jul (og skal vi ikke snart slukke for netforbindelsen - Julemanden bliver pissesur, hvis han optager at vi surfer iaften !) Hilsen John Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !
24-12-2009, 05:35 PM
Tio Malo Skrev:Havde jeg handlet, ville jeg være glæd for Daytonaen og ikke spekulere, hvorvidt jeg kunne have opnået en tusse eller tre mere ved at bruge måneder af tid og kilovis af krudt for at handle og krejle...Jeg kunne ikke være mere enig. Herligt at ikke alle handler har et element af, at der skød jeg papegøjen og jeg fik den presset dit og dat. Ind i mellem vil man ha noget, og så handler/bytter man uden tonsvis af gustne overlæg, og får noget man er glad for. Jeg er ikke modstander af at spare, men synes det er rart indmellem bare at lave en aftale - uden hensyn til om det lige var 1000 kr til den ene eller anden side. Lækkert ur - jeg synes den er flot med sine sølv cirkler i skiven (lidt som jeg holder af min egen Zenith de Luca med sort skive og helt hvide subdials) - og god Jul vh Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere! Besøg min blog om ure!
26-12-2009, 01:07 AM
Sea-Dweller Skrev:Akkurat. Jeg er ganske tilfreds. Tillykke med uret! Super fedt! Kan du huske hvad det Deep Sea du bærer på nogle af billederne koster? Jeg har kigget på franzj.com, men kan ikke se det til salg... --
"Bare ét ur til, så er samlingen komplet!" |
|
« Næst ældste | Næst nyeste »
|