hannover_dk Skrev:pbr Skrev:Udover dette har jeg sådan set ingen fornemmelse af, hvad dit budskab vil være ! Og jeg er også åben for kunstnerisk provokation på dette område, hvis det har et fornuftigt formål.
TC, hvorfor ikke måske fortælle hvad budskabet er - jeg ved godt at megen kunst skal man selv opfatte budskabet i, men mon ikke du her uden problem kunne hjælpe forståelsen. Det er jo et delikat emne - sårede eller døde soldaters bukser - fra nu eller WW2 eller når som helst - og hvor får man respekten for ham der havde bukserne på med ind, hvis man ikke kan spørge ham - Det er sikkert ting du har tænkt igennem, men lys os dog gerne op
Selv har jeg det besværligt - sikkert helt uden sammenligning - med lort på dåse, døde svin eller deres indvolde og guldfisk i blendere (var vel nærmere Platy eller sværddrager) som må ligge et sted mellem psykologisk menneske test og kunst - men det kan da også ha værdi - uanset hvad jeg mener.
Bukser med blod og skudhuller fra rigtige soldater kan givet sættes i en context, så jeg brokker ikke og er som alle andre forhåbentlig basalt mod krig og ødelæggelse - måske værst de civile ofre - og forstår lyst til at advare, vil bare gerne forstå mere.
@PBR - Jeg er helt med på at soldaterne er frivilligt i Helman og har stor respekt for det
vh[/quote
Hvad projekte omhandler vil jeg ikke røbe endnu.. og som du selv siger er budskabet, tit hvad man selv opfatter.. og om guldfisk er kunst eller ej er en smagsag.. om hornsleth er kust eller ej er også en smagsag.. Men han sælger.. selv hans pik i bronze går for store penge ( jeg har ikke noget imod Kristian, privat er jeg ven med ham) jeg ville meget gerne lyse jer op, men det kommer til at vente lidt endnu
Men død sælger og det sælger rigtigt godt.
Tage bare Tsunamien den 25 dec, hvor mange penge der blev samlet ind, bare her i danmark.. det var heldig at den rammet lige der hvor vi sidder foran tvét og det er koldt udenfor... havde det været i sommertiden og det havde været 27 grader udenfor ville der ikke havde kommet lige så mange penge ind.. vi elsker at se på død, selvom vi ikke vil indrømme det
jeg har lige været 3 uger i Frankrig, den sidste dag drunker en ung mand på 21 år.. han kommer ind på stranden lige der hvor vi sad.. folk strømmer til for at se, lægerne kæmper for at redde ham og politiet kæmper for at holde folk væk... folk filmer det og var helt op at kører. er det morbid, næ ikke efter min opfattelse... efter han er død, og ligger med et tæppe over sig, hans 2 venner sidder ved hans sidde og græder, lægerne er kørt.. og politiet venter på en ligvogn som skal hente ham.. han ligger ca 3 meter fra strandkanten.. folk begynder at bade igen med deres børn lige foran ham, i det vand som lige har taget hans liv.. og de bader som om der ikke er skert noget.. se det er morbid i mine øjne..