hvor pokker finder jeg det....
pbr Skrev:
TC Skrev:jeg går ikke ind for kopivare Icon_e_wink jeg køber jo heller ikke et fake rolex.. selvom om det måske kun gør en forskel i min egen opfattelse og ikke i folk, som jeg møde på min vej. da de ikke ved om det er fake eller ægte Icon_e_wink

Point taken - Fred !! Icon_e_smile Som sagt kunne jeg ikke stå for fristelsen til at drille lidt !! Icon_e_wink

Jeg har helt klart respekt for, at du (indenfor visse grænser) gerne vil have dit værk til at være så autentisk som muligt - selvom jeg måske godt så småt kan fornemme det, hvad vil temaet i værket være ?

det er ok, du driller...

jeg ved dog ikke hvad du fornemmer... ( jeg vil dog meget gerne høre hvad du tror det går ud på) husk at jeg er provkatør Icon_rolleyes det skal dog lige siges at i gør en kæmpe stykke arbejde for fred.. og jeg som dansker er stolt af jer... Icon_e_wink
Svar
TC Skrev:det er ok, du driller...

jeg ved dog ikke hvad du fornemmer... ( jeg vil dog meget gerne høre hvad du tror det går ud på) husk at jeg er provkatør Icon_rolleyes det skal dog lige siges at i gør en kæmpe stykke arbejde for fred.. og jeg som dansker er stolt af jer... Icon_e_wink

Den eneste fornemmelse jeg har, er nok at det kan være din hensigt at fortælle folk hvad konsekvenserne af krig er - og i særdeleshed hvad konsekvenserne kan være for de udsendte danske soldater. (Det tror jeg dog efterhånden at folk godt ved - men det er ingen skade til, at de ikke glemmer det)

Udover dette har jeg sådan set ingen fornemmelse af, hvad dit budskab vil være ! Og jeg er også åben for kunstnerisk provokation på dette område, hvis det har et fornuftigt formål.

Dér hvor min grænse går, er hvis man forsøger at slå "kunstnerisk plat" på de danske soldaters indsats (ikke at jeg tror, at det er din hensigt !!) - husk på, at de danske soldater, der udsendes i mission i dag, tror på den sag, de kæmper for !! Der er ingen, der tvinges til tjeneste i udlandet - i særdeleshed ikke i Helmand !!
/Peter

"The darkest places in Hell are reserved for those who maintain their neutrality in times of moral crisis" - Dante Alighieri, "Divine Comedy"
Svar
pbr Skrev:Udover dette har jeg sådan set ingen fornemmelse af, hvad dit budskab vil være ! Og jeg er også åben for kunstnerisk provokation på dette område, hvis det har et fornuftigt formål.
TC, hvorfor ikke måske fortælle hvad budskabet er - jeg ved godt at megen kunst skal man selv opfatte budskabet i, men mon ikke du her uden problem kunne hjælpe forståelsen. Det er jo et delikat emne - sårede eller døde soldaters bukser - fra nu eller WW2 eller når som helst - og hvor får man respekten for ham der havde bukserne på med ind, hvis man ikke kan spørge ham - Det er sikkert ting du har tænkt igennem, men lys os dog gerne op

Selv har jeg det besværligt - sikkert helt uden sammenligning - med lort på dåse, døde svin eller deres indvolde og guldfisk i blendere (var vel nærmere Platy eller sværddrager) som må ligge et sted mellem psykologisk menneske test og kunst - men det kan da også ha værdi - uanset hvad jeg mener.

Bukser med blod og skudhuller fra rigtige soldater kan givet sættes i en context, så jeg brokker ikke og er som alle andre forhåbentlig basalt mod krig og ødelæggelse - måske værst de civile ofre - og forstår lyst til at advare, vil bare gerne forstå mere.

@PBR - Jeg er helt med på at soldaterne er frivilligt i Helman og har stor respekt for det
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
hannover_dk Skrev:
pbr Skrev:Udover dette har jeg sådan set ingen fornemmelse af, hvad dit budskab vil være ! Og jeg er også åben for kunstnerisk provokation på dette område, hvis det har et fornuftigt formål.
TC, hvorfor ikke måske fortælle hvad budskabet er - jeg ved godt at megen kunst skal man selv opfatte budskabet i, men mon ikke du her uden problem kunne hjælpe forståelsen. Det er jo et delikat emne - sårede eller døde soldaters bukser - fra nu eller WW2 eller når som helst - og hvor får man respekten for ham der havde bukserne på med ind, hvis man ikke kan spørge ham - Det er sikkert ting du har tænkt igennem, men lys os dog gerne op

Selv har jeg det besværligt - sikkert helt uden sammenligning - med lort på dåse, døde svin eller deres indvolde og guldfisk i blendere (var vel nærmere Platy eller sværddrager) som må ligge et sted mellem psykologisk menneske test og kunst - men det kan da også ha værdi - uanset hvad jeg mener.

Bukser med blod og skudhuller fra rigtige soldater kan givet sættes i en context, så jeg brokker ikke og er som alle andre forhåbentlig basalt mod krig og ødelæggelse - måske værst de civile ofre - og forstår lyst til at advare, vil bare gerne forstå mere.

@PBR - Jeg er helt med på at soldaterne er frivilligt i Helman og har stor respekt for det
vh[/quote

Hvad projekte omhandler vil jeg ikke røbe endnu.. og som du selv siger er budskabet, tit hvad man selv opfatter.. og om guldfisk er kunst eller ej er en smagsag.. om hornsleth er kust eller ej er også en smagsag.. Men han sælger.. selv hans pik i bronze går for store penge ( jeg har ikke noget imod Kristian, privat er jeg ven med ham) jeg ville meget gerne lyse jer op, men det kommer til at vente lidt endnu Icon_smil

Men død sælger og det sælger rigtigt godt.
Tage bare Tsunamien den 25 dec, hvor mange penge der blev samlet ind, bare her i danmark.. det var heldig at den rammet lige der hvor vi sidder foran tvét og det er koldt udenfor... havde det været i sommertiden og det havde været 27 grader udenfor ville der ikke havde kommet lige så mange penge ind.. vi elsker at se på død, selvom vi ikke vil indrømme det Icon_smil

jeg har lige været 3 uger i Frankrig, den sidste dag drunker en ung mand på 21 år.. han kommer ind på stranden lige der hvor vi sad.. folk strømmer til for at se, lægerne kæmper for at redde ham og politiet kæmper for at holde folk væk... folk filmer det og var helt op at kører. er det morbid, næ ikke efter min opfattelse... efter han er død, og ligger med et tæppe over sig, hans 2 venner sidder ved hans sidde og græder, lægerne er kørt.. og politiet venter på en ligvogn som skal hente ham.. han ligger ca 3 meter fra strandkanten.. folk begynder at bade igen med deres børn lige foran ham, i det vand som lige har taget hans liv.. og de bader som om der ikke er skert noget.. se det er morbid i mine øjne..
Svar
Hej TC

Forstår 100% hva der ligger bag dit ønske om et par "bugte" bukser.
Jeg har selv en "drøm" om at eje et Breitling som har siddet på armen af en af Saddam´s Jagerpiloter, tanken om at kunne tage en "bid" af historien, at sidde og se på uret mens man tænker på hva urets tidligere ejer har lavet... uhhh ...... Morbid, måske, men kun ved at huske historien kan vi lære af den.

good luck
MVH Peter

"Panerai fordi jeg fortjener det"
Svar
Pj_pam Skrev:Hej TC

Forstår 100% hva der ligger bag dit ønske om et par "bugte" bukser.
Jeg har selv en "drøm" om at eje et Breitling som har siddet på armen af en af Saddam´s Jagerpiloter, tanken om at kunne tage en "bid" af historien, at sidde og se på uret mens man tænker på hva urets tidligere ejer har lavet... uhhh ...... Morbid, måske, men kun ved at huske historien kan vi lære af den.

good luck
Den med Breitling er jo til at opfylde, blot er det svært at være sikre på de er ægte, men der er en del Irakiske pilot ure i omløb til "rimelig pris" Jo jo - hvis skal vi lære af historien, men der er ting jeg føler så stærkt omkring at jeg afstår - Jernkors eller blodige bukser fra døde soldater fra Afghanistan vil jeg selv absolut være uden - men jeg er enig i at det som kunst givet kan sættes i et koncept som tjener til, om ikke at huske, så lære af historien - bare det gøres rigtigt, det var det jeg ledte efter
Du kommer lettere til et ur som har været rundt på piloter for alvor hos Heuer Bundeswehr - Starfighter eller flyvende ligkiste som nogen kaldte den - 1965 tiden - og brugt seriøst - fås for 15 t mener jeg - og har god størrelse (undskyld lidt topic Icon_e_biggrin )
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)