Rolex mærker også krisen ...............
peter Skrev:Hej Morgan

Så er du altså helt sikker på at det ikke passer, at de har investeret i Madoffs fond. Icon_question

MVH Peter

Dunno. Men selv deres egen fondskonstruktion (selvejende, velgørende) er ikke bygget til at de kan sælges. Den kan tvangsopløses af staten hvis den er illikvid, og aktiverne kan sælges til højestbydende, men den kan ikke oplæse sig selv. Det er hele pointen med Hans Wilsdorfs arv.

M
Svar
Morgan Jones Skrev:

Så er du altså helt sikker på at det ikke passer, at de har investeret i Madoffs fond. Icon_question

MVH Peter

Dunno. Men selv deres egen fondskonstruktion (selvejende, velgørende) er ikke bygget til at de kan sælges. Den kan tvangsopløses af staten hvis den er illikvid, og aktiverne kan sælges til højestbydende, men den kan ikke oplæse sig selv. Det er hele pointen med Hans Wilsdorfs arv.

M
Enig at de ikke (i alle fald ikke uden en masse forviklinger) kan sælge, sådan er det med den type fonds, men der eksempler på smarte måder alligevel at sælge DELE ud efter fondsbest. beslutninger som så kan juridisk forkastes eller ikke, men det kræver der er en part der vil risikere at ofre penge på at stille spørgsmål ved fondsforvaltningens handlinger. Det kan sagtens tænkes at der er nogen der vil det. I alle fald tvivler jeg på de kan forhindres at putte penge i dumme menneskers fonde så længe det er ren investering af overskud, men jeg kan ikke fondatet nok til at vide det, kun fra læsning af dele over nettet.

Der kan nemt være store virksomheder med i ex Madoff tab som investering af "overskudslikviditet", men jeg tvivler på en driftig virksomhed har deres eksistens pantsat sådan et sted, de investerer til største delen i egen vækst.
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
hannover_dk Skrev:
Morgan Jones Skrev:

MVH Peter

M
Enig at de ikke (i alle fald ikke uden en masse forviklinger) kan sælge, sådan er det med den type fonds, men der eksempler på smarte måder alligevel at sælge DELE ud efter fondsbest. beslutninger som så kan juridisk forkastes eller ikke, men det kræver der er en part der vil risikere at ofre penge på at stille spørgsmål ved fondsforvaltningens handlinger. Det kan sagtens tænkes at der er nogen der vil det. I alle fald tvivler jeg på de kan forhindres at putte penge i dumme menneskers fonde så længe det er ren investering af overskud, men jeg kan ikke fondatet nok til at vide det, kun fra læsning af dele over nettet.

Der kan nemt være store virksomheder med i ex Madoff tab som investering af "overskudslikviditet", men jeg tvivler på en driftig virksomhed har deres eksistens pantsat sådan et sted, de investerer til største delen i egen vækst.
vh

For at gøre det endnu mere komplekst, så husk at Rolex består af en mængde selskaber, en del er kommet til efter fondens oprettelse, især de forskellige skive fabrikanter der blev købt op. Jeg anser det som absolut usandsynligt med et salg. Derudover.... Må deres pengekasse jo også være massiv. Der er ikke trukket overskud ud siden 60'erne. Ja ok, der er naturligvis sat penge i almennyttige formål + diverse reklame aktiviteter (sejlsport, golf etc) men slet ikke i den omfang som det kunne være. Rolex har jo ca. 1600 ansatte (på toppen, incl. alt) - hvis vi siger at distrubutionen + forhandlere får 50% af salsprisen, og deres profit margin er vel på mindst 75% så er der kommet MANGE penge ind i de år med +1.000.000 untits produceret pr. år..... Selv den milliard CHF der gik rygter om i Madoff's fond kan ikke repræsentere hele egenkapitalen. No way.

Btw... Listen over Rolex selskaber. Hertil kommer de forskellige distributører, service centre + Rolex USA.

Caisse de pensions complémentaire de ROLEX SA et de sociétés affiliées in Genève, Foundation, +++, CH-660.0.394.976-4

Caisse de pensions paritaire de ROLEX SA et de sociétés affiliées in Genève, Foundation, +++, CH-660.0.047.974-5

Fondation de prévoyance complémentaire en faveur des membres de la Direction de Rolex SA et de sociétés affiliées in Genève, Foundation, +++, CH-660.5.613.008-1

Fondation des oeuvres sociales et de secours des sociétés du groupe Rolex, Genève in Genève, Foundation, +++, CH-660.0.036.942-9

Fondation Hans Wilsdorf (Rolex SA) Genève in Genève, Foundation, +++, CH-660.0.033.945-4

Manufacture des Montres Rolex Holding AG in Biel/Bienne, Ltd, +++, CH-073.3.015.893-5, PDF

Manufacture des Montres Rolex Management AG in Biel/Bienne, Ltd, cancelled: publicat. 23.03.2007, +, CH-073.3.014.155-9, PDF

Manufacture des Montres Rolex S.A. in Biel/Bienne, Ltd, +++, CH-073.3.001.537-1, PDF

Pensionskasse der Manufacture des Montres Rolex SA in Biel/Bienne, Foundation, +++, CH-073.7.004.236-3, PDF

Personalfürsorgestiftung der Manufacture des Montres Rolex SA in Biel/Bienne, Foundation, +++, CH-073.7.004.194-4, PDF

Rolex Holding in Genève, Ltd, +++, CH-660.0.050.946-5

ROLEX INDUSTRIE SA in Chêne-Bourg, Ltd, +++, CH-660.0.005.940-8

Rolex Le Locle S.A. in Le Locle, Ltd, cancelled: publicat. 25.06.2007, +++, CH-645.1.004.201-8

Rolex Promotions SA in Genève, Ltd, +++, CH-660.0.564.989-8

ROLEX SA in Genève, Ltd, +++, CH-660.0.012.920-4

Mvh Morgan
Svar
Morgan Jones Skrev:Caisse de pensions complémentaire de ROLEX SA et de sociétés affiliées in Genève, Foundation, +++, CH-660.0.394.976-4

Caisse de pensions paritaire de ROLEX SA et de sociétés affiliées in Genève, Foundation, +++, CH-660.0.047.974-5

Fondation de prévoyance complémentaire en faveur des membres de la Direction de Rolex SA et de sociétés affiliées in Genève, Foundation, +++, CH-660.5.613.008-1

Fondation des oeuvres sociales et de secours des sociétés du groupe Rolex, Genève in Genève, Foundation, +++, CH-660.0.036.942-9

Mvh Morgan
Det er jo ikke så unaturligt at et stort selskab har fordelt sine aktiviteter som her på forskellige selskaber, og det er for mig ingen hindring i en overtagelse. Det løses let hvis man er enig med hovedselskabet. En del følger med helt automatisk - andre kan kræve lidt mere. Ex de fire første jeg lod stå på listen i quote er jo pensions/social fonde som sikkert af skattemæssige og beskyttelsesmæssige årsager ligger alene. De kan enten følge med eller gøre en eventuel overtagelse endnu lettere, når ex pensionsforpligtelser ligger i adskilte allerede omkostningsklare selskaber.
Jeg har brugt megen af min tid med overtagelse af internationale selskaber til en svensk koncern, og den slags konstruktioner er ofte netop lavet for at gøre en overtagelse, helt eller delsvis, lettere.
Jeg tror stadigt ikke Rolex sælges, jeg er enig med Morgan i at fondaten går imod det og så ser jeg som tidl. heller ikke den store synergigevinst i netop dette tilfælde. Man vil ikke bare få fordele ved ex. at slå produktioner eller forhandlernet sammen i det her tilfælde synes jeg.
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Hej

Rygterne sagde også kun 20% procent af egenkapitalen, men det er jo godt at det ikke passer. Icon_e_biggrin

MVH Peter
İmage
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)