Hold jer LANGT væk fra dette ur...
Jeg har det forfængelige (naive?) håb at en "forretning" som Lauritz, hvis de driver "virksomhed" på den skitserede måde, vil have en begrænset levetid!!
"It's better to have a need-not, than to need a have-not" Icon_cool

IMHO
John
Seiko MM300 + "Atlas"
Omega 2xSpeedmaster + 2xSeamaster
Looking for: Fundings

Svar
Der sidder en del som helt bevidst sætter ting til salg på netauktioner (vel vidende om at det de sælger, er dels en replica eller en eller anden form for repareret/restaureret ting) ting som de ikke ville drømme om at sælge andre steder end på nettet - her er de anonyme - den form for "kriminalitet" trives rigtig godt på nettet.
Og der kan være rigtig mange penge i den forretning.
Svar
Det er jo en smøre uden ende og som John skriver er der jo ikke noget incitament for Lauritz i at ændre procedurer. Jo mere seriøse de bliver jo mindre skrammel kan de tillade sig at sætte på auktion og jo dårligere bliver omsætningen.

Mit håb er bare at folk ikke er så blå øjede og stoler blindt på "eksperternes" vurderinger og beskrivelser. Desværre tror jeg rigtig mange almindelige mennesker køber ting på lauritz og ofte har de ikke kompetencer til at vurdere om de har købt katten i sækken. Når så der hver uge toner en ganske sympatisk vurderingsekspert fra Lauritz frem i "Hvad er det værd" på DR1, tror folk jo på at det er et seriøst foretagne og stoler på vurderingerne Icon_evil

Heldigvis syntes jeg sjældent urene går for mere end de reelt er værd. Så det tyder da på at byderne i denne kategori ved mere end Lauritz. Men der må være nogen der bliver snydt af disse fakes, plagiater og replica varer samt voldsomme overvurderinger.

Jeg har desværre opgivet kampen og advarer blot folk om at se sig for og undersøge tingene inden de byder samt bagefter. Heldigvis er der jo en fin fortrydelsesret.

/Mads
Svar
Nu er det så ikke altid kun "Laurits" som er "den onde"
Jeg har da også hørt om kunder som har købt "teknik" på Laurits, hvorefter købet blev fortrudt, og varen blev returneret, og køber fik pengene tilbage.
Da sælger fik effekterne retur, var der udskiftet og ombyttet dele. - Det kan jo også være at varen sættes til salg endnu en gang - og den nye køber bliver så her snydt - måske opdager han det først, hvis han ønsker at sælge varen igen - måske opdager han det aldrig.
Næ- go gammeldags auktion hvor varen kan vendes og drejes i hånden, går forhåbentlig aldrig af mode.
Svar
Citat:Jeg har det forfængelige (naive?) håb at en "forretning" som Lauritz, hvis de driver "virksomhed" på den skitserede måde, vil have en begrænset levetid!!

Desværre - helt omvendt; Lauritz vokser og vokser og - for eksempel - Museumsbygningen som drev "seriøst" auktionsvirksomhed gik rabundus...

Citat:Næ- go gammeldags auktion hvor varen kan vendes og drejes i hånden, går forhåbentlig aldrig af mode.

Desværre, den slags auktioner er stærkt på vej ud... Er helt enigt om charmen ved at vende og dreje ting i hånden - desværre, den bærer bare ikke økonomisk.
Hilsen - John
Mvh. John - nu under det sorte flag*.
(*Jolly Roger, ikke IS !  Icon_blink )
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)