Speedmaster
FUPPE Skrev:Det "rigtige" speedmaster ur , er måneuret som er håndoptrukket og med Hesalite glas. Reference: 3570.50.00

[url]"http://www.omega.ch/index.php?id=303&details=1&ref=35705000&no_cache=1">http://www.omega.ch/index.php?id=303&de ... no_cache=1[/url]

Tror I (nogensinde?) Omega kunne finde på at holde op med at producere denne model?

mvh Jens
Svar
Det er svært tænkeligt, men facelifts og opgraderinger af værk er ikke utænkeligt.
"Cultural diversity is as necessary for humankind as biodiversity is for nature!"
Svar
Mange tak for de mange svar, det er en sand fornøjelse med så meget respons. Icon_e_biggrin

Jeg har fundet en ref. 861 fra 1971 i god stand, men uden certifikat og boks. Hvad må sådanne en koste?

Hilsen Peter
Svar
Den må koste det, som du vil give Icon_e_wink Det som køber og sælger kan blive enige om.

Det er svært med disse gamle ure. Som skrevet - stand, stand og stand samt originalitet og seneste service, herunder:

- Er uret rundpoleret, eller står det knivskarpt
- Har det fået en gang SL puttet på, eller er det flot patineret
- Er bagkassen original, eller er den slidt eller replacement
- Passer visere og skive til uret
- Er det en orinal lænke
- Hvornår var seneste service

Dette - plus lidt mere - kan få uret til at svinge mellem 12-20k uden b/p.
"Cultural diversity is as necessary for humankind as biodiversity is for nature!"
Svar
GTwatch Skrev:Dette - plus lidt mere - kan få uret til at svinge mellem 12-20k uden b/p.
yep for 861 kaliber, men 321 kan koste mellem 23 og 300+ tdkk
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
GTwatch Skrev:Dette - plus lidt mere - kan få uret til at svinge mellem 12-20k uden b/p.

Er det mig der er blevet rusten, kan en 861 fra 1971 løbe op i 20K, og det endda uden papirer.
Jeg ville ikke tro at sådan een kunne koste over 14 K "på en god dag" Icon_question Icon_question
Svar
@ John - cal. 321 fås vel fra 15k for de billigste (hvor der så typisk er SL, nye visere, mangler original lænke, etc.) og typisk op til 30k for de flotteste "standardmodeller" a la den KlausM har til salg her på siden. Enig, de helt gamle fra 50'erne koster gladeligt nogle hundrede k.

@ Speedy - stand, stand, stand - er kassen skarp, skive flot og viserne i top sammen med værk og bagkasse, så løber de op. Men jo, de fleste ligger i 12-15k.

Generelt kan siges, at de virkelig flotte eksemplarer bliver sjældnere og sjældnere. Det gælder for alt vintage.
Svar
Hvis man vil have en Apollo Soyuz (cal 861) skal der lægges min 50.000,- hvis ikke mere. Den første og midlertidige 861 med graveret "First on the moon" bagkasse (sen 1969) er vel heller ikke helt billig hvis den kommer med hele pakken.
Mvh
Klaus
Mvh Klaus
Svar
Peter S Skrev:Hej, jeg er blevet lidt glad for Speedmasteren og skal ud og anskaffe mig en i nærmeste fremtid. Jeg blev dog lidt forvirret da jeg hørte at de bliver lavet i 39mm og 42mm. Da jeg ønsker 42mm kunne jeg godt tænke mig at høre fra jer hvilke serier jeg skal gå efter. Er der stadig plexiglas på modellerne, ikke?
Hvad skal man af med for sådanne en i brugt stand?

På forhånd tak.

Hilsen Peter

Mange vinkler og gode råd!

Men når alt kommer til alt vil jeg anbefale dig at gå efter en Speedmaster Prof. med manuelt optræk, plexi glas og cal 861. Det er et flot, robust ur som kan købes til en fornuftig pris.

Mit prisestimat vil være ca 12 K - lidt mere hvis den er i perfekt stand med box og papirer og mindre, hvis den er uden disse dele - og endnu mindre hvis den også trænger til en kærlig hånd.

Hvis du skal bruge den til daglig og som eneste ur er det et super ur. Køb helst et eksemplar i rimelig god stand, det vil du blive mest glad for!

vh Baun
Svar
GTwatch Skrev:@ John - cal. 321 fås vel fra 15k for de billigste (hvor der så typisk er SL, nye visere, mangler original lænke, etc.) og typisk op til 30k for de flotteste "standardmodeller" a la den KlausM har til salg her på siden. Enig, de helt gamle fra 50'erne koster gladeligt nogle hundrede k.
Ja vi er enige om det der helt specielle - gamle originale der skal til for at runde 200 K, men det sker jo. Når jeg skriver fra 20 og op, så er det fordi jeg ikke ser ret mange 321 under det mere, selv med skiftede visere.
Original rem er nærmest en sjældenhed, men tjo, 15 findes måske, men ikke ret tit vil jeg mene
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)