Skal bruge nogle skarpe hoveder
#11
Sogge Skrev:"Ellers bliver der for meget friktion mellem urets mange dele. Kunden oplever måske et ur, der går fremragende, men hvis det ikke bliver renset og smurt, kan det betyde, at man på et senere tidspunkt ikke kan justere det til at gå godt mere. Derfor skal det til service hvert femte år, forklarer butikschef Ole Bistrup."

Nu ka' jeg sgutte' hitte u' a' om nogen her overhovedet er uenige:

Men man kan , i mine øjne, ikke læse ovenstående på anden måde end: Kunder kan opleve at uret går perfekt, til trods for at det trænger til service. Andre udlægninger hilses velkomne!

Icon_smil Sogge
Ota Solgryn forbedrer hele dagen og sikrer succes i erhvervslivet - forklarer salgschef hos Ota Solgryn xxxxx

At skære ned på antallet af biblioteker vil betyde en voldsom tilbagegang for den danske kultur siger bibliotikar Arne Bogorm

100 gram Letigen hver dag får dig til at tabe 2 kg om ugen - siger stifteren af helsekost firmaet "dit tab min ven"

Ole Bisgård var vel ikke lige dér en helt neutral forbruger representant.
---------
Nå - spøg til side som de siger i DRs underholdsningsafdeling - Der ER delte meninger, men mit indtryk, også ved at tale med de professionelle urmagere er, at ure faktisk tåler at undvære service i ganske mange år, men naturligvis, hvis de begynder at afvige i forhold til tidligere, så skal de have en tur

Jeg tror også at det at aflevere til Klarlund eller Halse/Krognos/Mølbak osv med 5 år mellemrum kan være udmærket, men ikke specielt nødvendigt, og hos en del, kan uret som tage mere skade af en service tur end ved at gå pænt videre
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
#12
Enig i at et ur skal serviceres når det trænger og ikke efter et fast interval. Er ældre overserviceret (hvert 5. år) Rolex er ofte overpoleret og total forskruet i værket Icon_e_confused

Tilbage til det oprindelige spørgsmål. Hvorfor have fokus på alder frem for stand?

Jeg ville da langt hellere købe en bil der var 3-5 år ældre med fuld servicebog, ejet af en ældre dame og kørt 5-7.000 km, frem for en tilsvarende model der havde haft 3-4 ejere og kørt 100.000 km.

Hold fokus på standen frem for alderen. Det er et af de bedste råd jeg kan give. Jeg har set 1/2 år gl. ure der lignede noget med 10 år på bagen og 10-15 år gl. ure der så ud som ny.

/Mads
Svar
#13
hannover_dk Skrev:At skære ned på antallet af biblioteker vil betyde en voldsom tilbagegang for den danske kultur siger bibliotikar Arne Bogorm

Der har Arne jo fuldstændig ret, om end han ikke kan betragtes som uvildig! Icon_e_wink

Nå - der er, blandt denne tråds bidragsydere, enighed om at prioritere stand over alder! Hvis jeg har bidraget til at forplumre dette billede beklager jeg.

At jeg så gerne ville høre Ole Bistrup uddybe sin udtalelse til Erhvervsbladet, er en anden sag.

Icon_smil Sogge
Svar
#14
Hej

Ure skal have service når de trænger til det og ikke før, og at de er sværere at regulere når de går dårligt er en selvfølge, og det er fordi de trænger til service, men det bliver uret ikke ødelagt af, kun at ejeren måske kommer for sent. Icon_cool

MVH Peter
Svar




Brugere der kigge i denne tråd: 4 gæst(er)