24-09-2008, 02:31 PM
Citat:Hvilken årgang har rolexrolexrolex rundt i kanten af urskiven?
Mener de startede på det en gang i 2007, måske nogle kan sige det mere præcist.
MVH
Jacob
|
Hjælp...søger råd/info om Submariner køb!?!
|
|
24-09-2008, 02:31 PM
Citat:Hvilken årgang har rolexrolexrolex rundt i kanten af urskiven? Mener de startede på det en gang i 2007, måske nogle kan sige det mere præcist. MVH Jacob
24-09-2008, 04:04 PM
Andre har svaret på dine spørgsmål, så blot et par kommentarer til brugt/nyt, privat/forhandler.
Køber du hos forhandler (brugt som nyt) i DK, er du dækket af købeloven. Din bekymring ved at købe brugt, kan du få af-/bekræftet i tråden good guys/bad guys. Bare spørg, om nogen kender venkommende. Desuden kan du altid ønske, at handlen afsluttes hos en forhandler, der kan verificere urets ægthed. Den billigste Sub er 14060 (u. dato). De fås for 18-22k afhængig af stand og seneste service. 16610 ligger i 23-26k, og SD 16610 i 25-36k, da den er udgået af produktion (ja, ja, SD er ikke en direkte Sub men dog i familie). LV'eren ligger i 28-32k. "Cultural diversity is as necessary for humankind as biodiversity is for nature!"
24-09-2008, 04:20 PM
Wannabe,
Hvis jeg var dig ville jeg finde en Sub 16610/SD 16600 med tritium, komplet sæt fra 90'erne. Alternativt en Sub LV(har selv lige købt en, den er lækker!). Hvis du om 5 år beslytter dig for at sælge igen, er jeg rimelig sikker på at du ikke vil miste penge på den handel.
24-09-2008, 08:31 PM
Hej,
jeg har en Sub fra 95 - er alle fra start/midt 90' erne med tritium, eller hvordan kan jeg spotte det? på forhånd tak
24-09-2008, 08:36 PM
Tritium blev afskaffet i slutningen af 90'erne.
Står der "T<25" ved kl. 6 er det en skive med tritium. Mvh Klaus Mvh Klaus
24-09-2008, 08:43 PM
KlausM Skrev:Tritium blev afskaffet i slutningen af 90'erne. Der står Swiss - T<25 så det må være et ja Tak for input!
25-09-2008, 03:39 PM
Er det rigtigt at alle automatic urværker
taber tid, helt op til 5 min +/- ???
25-09-2008, 03:53 PM
Rolex Wannabee Skrev:Er det rigtigt at alle automatic urværkerMekaniske værker kan få en COSC certificering, hvis de går indenfor +6 og -4 sek/døgn. Det er dog en certificering, man kan stikke et sted hen, hvor solen aldrig skinner. Dels fordi testen er på værket FØR det sættes i uret, dels fordi det er krav sat for et halvt århundrede siden, og teknologien/kvalitetsstyringen har overhalet konceptet, dels fordi en række (af de bedste) producenter stiller langt højere krav til egne test (f.eks. EFTER værket er monteret). Betragt derfor COSC (som Rolex, Omega og mange andre stadig bruger) som et marketings-stunt havende cirka værdi af det papir, det er skrevet på. Desuden vil et ikke-certificeret værk kunne justeres til at gå ligeså nøjagtigt. Prøv eventuelt at sammenligne COSC vs. JLC's 1000 hrs test... # Stefan P.S. Fik jeg givet udtryk for min holdning til COSC... "Cultural diversity is as necessary for humankind as biodiversity is for nature!"
25-09-2008, 04:00 PM
GTwatch Skrev:Rolex Wannabee Skrev:P.S. Fik jeg givet udtryk for min holdning til COSC... Har du engang fået afslag på at få certificeret dit ur hos COSC Stef, eller har du fået afslag på en jobansøgning fra dem PS. Fik du egentlig svaret på spørgsmålet
25-09-2008, 04:27 PM
Jeg holder langt hen ad vejen med GTwatch/Steffen.
Ud over markeds stunt kan man kalde COSC et slags schweizer beskyttelse af hjemmemarkedet da kun CH værker kan komme til der Misforstå det dog ike som at jeg ikke anerkender at de som har et COSC bevis medfølgende også skal blive ved med det - men det er ren samlermani - ikke at COSC nørdvendigvis er specielt meget bedre - når vi taler ure i samme pris kategori Ja - Speedy - GT svarer på spørgsmålet, at alle mekaniske værker som kan få COSC kan stilles til inden 4/+6 sek i døgnet med streg under SEK så altså langt fra 5 min. fejlvisning Så svaret er at et Rolex som der er tale om kan stilles inden for det men også at det sagtens efter nogle år uden justering kan gå -10/+15 SEK uden at det af den grund skal bekymre en særligt. Har man større nøjagtigheds behov kan man lade det justere - eller købe Quarts vh Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere! Besøg min blog om ure! |
|
« Næst ældste | Næst nyeste »
|