Daytona no-go til kvinder?
GO - GO - GO - GO - GO Icon_e_biggrin

Kim T.
Svar
Charlotte Skrev:Hermed mit første indlæg, på hvad der ellers virker til, at være et lettere mands domineret forum Icon_e_smile Men det er faktisk super, for det er nemlig jeres mening, jeg er ude efter.

Kan en kvinde (sidst i 20'erne) gå med et stål Daytona, eller er det for maskulint??

Super informativt forum btw Icon_e_smile

Kender flere kvinder der går med både Daytona og SeaDweller (dog den gamle model), endda en der går med Daytona G/S med Brillant skive.

Søren
Svar
Det kan du absolut - men du får ikke den store ros fra det store flertal. Folk herinde synes GO - vi er urfolk - men ude i den store verden vil du blive delt mellem folk der synes det er synd du skal gå med din fars/din mands ur - og folk der synes det er flot.

Kvinder kan sagtens gå i "mandeting" og meget afhænger af helheden - passer det med resten af dit "design"

Personligt? Nej - jeg synes der er et utal af store - også i Rolex hvis det er det som fanger - ure med langt mere feminint touch

Alt afhænger af hvad du vil ses som og helheden/konceptet du sætter det ind i - men du kan absolut sagtens gå med Daytona hvis det er det du vil

Jeg tror dog måske, at bare det at du spørger skal gøre dig selv lidt tvivlende, det er en del penge at smide efter noget som du måske om ½ år ikke er vild med at flashe, og kermit oplevelsen kan jo også bruges til noget.

På mænd har Daytona hos nogle af os lidt lugten af "fin rig mand kommer i de rigtige kredse vil gerne vise han er rig og kommer lige der i de kredse, men havde ikke helt tid og fantasi til at vælge ur" Icon_e_smile

Den skal nok give mig tæsk her - og den er heller ikke nødvendigvis retfærdig - men sådan er livet jo. Det er et lækkert ur - no doubt
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
I min optik er der ikke noget allroundur, der passer bedre til en kvinde end et Explorer, men jeg må da indrømme, at et Daytona også giver et plus i bogen, så den kan du trygt iføre dig..! Icon_e_biggrin
Mvh
Kenneth B. Kjeldsen
Svar
Du får bestemt ikke tæsk af mig, John. Charlotte spørger til holdninger og det er jo netop subjektivt, og vi kan have hver sin. Jeg hører bestemt til blandt den gruppe, der sig Go For It! I mit pt. næsten andet hjemland (som jeg deler med urene!) møder jeg tit kvinder med typiske mande-ure og jeg synes det er tjekket. Jeg har især lagt mærke til Omega Seamaster og Rolex GMT Master - og også Daytona.

Men hvad der ikke var spor tjekket var en gang i sommer i Hornbæk, hvor jeg så et par, som begge havde helguld Submariner. Og de var meget solbrændte, så jeg gættede på, at det var netop indkøbt fra f.eks. Thailand og at det nok hverken kunne tåle vand eller tolderes skarpe blik.

Charlotte, velkommen her! Vi kan faktisk godt nogen gange savne at kvinder kan gå lige så meget op i ure som vi selv. Bare det ikke er vores egne kvinder - for det ville blive alt for dyrt Icon_e_biggrin

/Bjørn.
Svar
kbkjeldsen Skrev:I min optik er der ikke noget allroundur, der passer bedre til en kvinde end et Explorer, men jeg må da indrømme, at et Daytona også giver et plus i bogen, så den kan du trygt iføre dig..! Icon_e_biggrin
Yes explorer med hvid dial er rigtig fin i den sammenhang. Det er Omega Broad arrow - hvid dial - blåede visere - gerne på en lækker læderrem også

Jeg tror man fra mænd - som herinde - vil opleve større positivitet til ex Daytona på kvinder end man gør fra kvinder generelt - mon ikke de fleste lidt tvivlende opstød på Kermit er kommet fra andre kvinder, mere end mænd.

Trådstarter: Prøv at se på Rolex explorer hvid eller Omega broad arrow hvid skive + rem/lænke. Ofte gør selve det om det er en lækker læderrem eller en lænke også en forskel på mandeure til kvinder
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Lige en lille opfølger på Hannovers svar herover ang. Omega BA.
Et billede af det nævnte ur Icon_e_biggrin

İmage

Kim T.
Svar
Først hjertelig velkommen til Charlotte, dejlig med lidt skriveri fra det kønne køn.

Jeg syntes absolut at det er STORT GO, for herre Rolex til kvinder.

Jeg syntes også at et Daytona er meget mere feminint end et Submariner, uret er lidt mere elegant, hvor Sub'en er et Tool-watch.

Men du vil nok, nøjagtig som mange af os andre, møde både positiv og negative bemærkninger om dit ur, jeg syntes dog at de positive bemærkninger er klart i overtal.

Så både Daytona og Submariner er rigtige flotte ure, også til kvinder. Som flere andre også har skrevet syntes jeg også, en hvid Explore II er utrolig smuk til en kvinde, men det er en helt anden snak.

MVH

Jacob
Svar
Jeg kender masser af piger der bærer Daytonaer. Det holder.

M
Svar
Columbo Skrev:Det minder mig om en bestemt J.B.S reklame. Min kæreste går selv med speedy pro, så jeg kan kun anbefale det. Der var ikke noget mere sexet end dengang Graff søsterne gik med submariner. Hmmmmmmmmmmmmm.

Også OK sexede uden sub. på armen Icon_cool
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)