Kunne godt tænke mig et par tilkendegivelser.
Jeg har bagt lidt på at lave en kort beskrivelse af

Constellations

Seamaster

og Geneve

men mere lidt historie og sådan - karekteristika også, men her er Omega altså svære - hvad karekteriserer Seamaster - fra klasisk Dress - over dykkerure til Memomatic - det mest karekteristiske er "bredden"

Men jeg prøver nok allige vel en af dagene - for jeg var egentlig igang før Tukjærs urmøde - for jeg ville godt sætte et skilt på mine kasser med de forskellige serier...

Men en anden må bidrage med Speedmaster beskrivelsen - her falder jeg af Cyklen!

men lad os bare komme i gang - så bliver vi klogere (hvis man overhovedet kan forestille sig det) hen af vejen. Icon_razz

vh baun
Svar
hannover_dk Skrev:
Baun Skrev:John har selvfølgelig ret i at der kun skal linkes til "væsentlige indlæg" som kan holde vand...

Det kræver, at den som starter indlæget får det redigeret færdig med de input der må komme. Altså opdateret det første indlæg med fakta.
ode eksempler på dette!

vh Baun
Kan tråd-starteren ikke bare fortsætte i princippet i al evighed, med at update øverste indlæg - selv hvis den ophøjes til en GEO tråd? Sådan bør det være - for det er jo et levende miljø

Ja måske Geneve tråden ikke tåler det Meeen . med lidt flere oplysninger samlet for oven - så i Omega forummet - en tråd som angiver karakteristika for alle de gamle Omega modeller - var knageme da en god ting at have - den skal bare startes Per
vh
... På forum har der været mange fortræffelige diskussioner og lange tråde. Disse repræsenterer vor kollektive viden om et emne.

Nogle af disse "store tråde" visner og begraves, når mange har givet deres besyv med, og ingen kan bidrage yderligere.

Linkoversigten kan sagtens linke til disse "større klassiske tråde" uden at nogen pålægges pligt til at redigere et evt. hovedindlæg.

På denne måde plejer vi et dynamisk miljø (hvor får jeg det fra?), hvor een måske snubler over yderligere information, og så "revitaliserer" en gammel tråd.

Med venlig hilsen - Geodoc
Svar
Baun Skrev:Jeg har bagt lidt på at lave en kort beskrivelse af

Constellations

Seamaster

og Geneve

men mere lidt historie og sådan - karekteristika også, men her er Omega altså svære - hvad karekteriserer Seamaster - fra klasisk Dress - over dykkerure til Memomatic - det mest karekteristiske er "bredden"

Men jeg prøver nok allige vel en af dagene - for jeg var egentlig igang før Tukjærs urmøde - for jeg ville godt sætte et skilt på mine kasser med de forskellige serier...

Men en anden må bidrage med Speedmaster beskrivelsen - her falder jeg af Cyklen!

men lad os bare komme i gang - så bliver vi klogere (hvis man overhovedet kan forestille sig det) hen af vejen. Icon_razz

vh baun
Yea man Du starter bare og vi andre bidrager, og du kan rette tråden og måske tilmed angive kilde til ændringer, og hen ad vejen har vi en Omega tråd med alle deres karakteristika?
At det er mr Omega som skal starte er vel ikke så særpræget. Jeg kan godt tænke mig at putte en 321 kaliber historie på en dag
vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Hej Urvenner.

Det er en FANTASTISK ide der er ved at blive født her, - jeg er sikker på at jeg vil bruge den igen og igen.
Jeg har virkelig brugt søge-knappen meget, men der får man jo ALT med, så det kræver mere arbejde at finde "Guld-indlæg" i arkivet.

På lang sigt deler jeg dog hannover_dk's bekymring. Derfor vil jeg blot supplere med en tanke om hvordan 2.generation af ovenstående kunne skabes, når den overvældende success trænger sig på... lige om lidt Icon_e_wink

Wikipedia http://da.wikipedia.org/wiki/Forside

Det ville løse nogle af mine personlige bekymringer om alt det spændende stof der findes, måske kan forsvinde. (Aktuelt problem: Hvor længe bliver Maddox materiale liggende? Til hans abonnement udløber?? GISP! Icon_e_sad )

Et forum som dette har teknisk set aldrig været skabt til at akkumulere viden i artikelform og derfor har det ingen indbygget struktur til håndteringen. (God søgefunktion og sticky-funktion til trods, - tager jeg fejl?).

Det mener jeg en Wiki har.
Det kunne i princippet også være en wiki-udbygning af Vintageure.dk, ( Icon_idea hermed videregivet.)
På den måde ville det være super let at have diskussioner for sig og artikler for sig. Samtidig med let adgang til at linke "på tværs" når alle vi nye skal have det samme forklaret igen og igen Icon_redface
Det ville også være en let/praktisk måde at sprede "den gode ide fra Omega-forum" til de andre fora.

Hilsen og opbakning
Jeppe
Svar
Jubster Skrev:Hej Urvenner.

Det er en FANTASTISK ide der er ved at blive født her, - jeg er sikker på at jeg vil bruge den igen og igen.
Jeg har virkelig brugt søge-knappen meget, men der får man jo ALT med, så det kræver mere arbejde at finde "Guld-indlæg" i arkivet.
... Tak for den positive tilkendegivelse.
Du har ret i at søgefunktionen er "meget ivrig".

Jubster Skrev:På lang sigt deler jeg dog hannover_dk's bekymring. Derfor vil jeg blot supplere med en tanke om hvordan 2.generation af ovenstående kunne skabes, når den overvældende success trænger sig på... lige om lidt Icon_e_wink

Wikipedia http://da.wikipedia.org/wiki/Forside

Det ville løse nogle af mine personlige bekymringer om alt det spændende stof der findes, måske kan forsvinde. (Aktuelt problem: Hvor længe bliver Maddox materiale liggende? Til hans abonnement udløber?? GISP! Icon_e_sad )
Maddox materialet bliver videreført af hans venner på chronocentric:
[url]"http://www.chronomaddox.com/">http://www.chronomaddox.com/[/url]

Jubster Skrev:Et forum som dette har teknisk set aldrig været skabt til at akkumulere viden i artikelform og derfor har det ingen indbygget struktur til håndteringen. (God søgefunktion og sticky-funktion til trods, - tager jeg fejl?).

Det mener jeg en Wiki har.
Det kunne i princippet også være en wiki-udbygning af Vintageure.dk, ( Icon_idea hermed videregivet.)
På den måde ville det være super let at have diskussioner for sig og artikler for sig. Samtidig med let adgang til at linke "på tværs" når alle vi nye skal have det samme forklaret igen og igen Icon_redface
Det ville også være en let/praktisk måde at sprede "den gode ide fra Omega-forum" til de andre fora.

Hilsen og opbakning
Jeppe
Den forhåbentlige succes Icon_e_surprised vil blive påbegyndt i den tilstundende WE.

Med venlig hilsen - Geodoc
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)