Moms told og afgifter ved køb af brugt ur - eller hur?
Hvad angår chancen for at gå glat igennem tolden, så er min erfaring at den er 50/50 ...

Jeg køber kun ure udenfor EU, hvis besparelserne er så betragtelige at jeg kan pålægge 30%, og så stadig spare penge ifht billigste EU-pris. Det KAN faktisk nogle gange lade sig gøre at finde ...

Underligt nok, så varierer de gebyrer du skal betale. Min erfaring er at Fedex er i den billigere ende, imens UPS er ret dyre.

God vind med købet !
De venligste hilsner, John
Svar
Joepete Skrev:Hvad angår chancen for at gå glat igennem tolden, så er min erfaring at den er 50/50 ...

Det er absolut ikke min erfaring! Jeg får pakker tilsendt fra USA og Japan stort set hver uge og der er INGEN af dem der går igennem uden toldcheck. Jeg skal ikke kunne sige om det er anderledes for pakker der kommer fra andre ikke EU lande, men fra USA og Japan bliver alle (mine) pakker checket og pålagt told/moms. Måske hænger det sammen med om man benytter UPS/Fedex eller blot PostDanmark, som jeg gør?
Svar
DonWerner Skrev:
Joepete Skrev:Hvad angår chancen for at gå glat igennem tolden, så er min erfaring at den er 50/50 ...

Det er absolut ikke min erfaring! Jeg får pakker tilsendt fra USA og Japan stort set hver uge og der er INGEN af dem der går igennem uden toldcheck. Jeg skal ikke kunne sige om det er anderledes for pakker der kommer fra andre ikke EU lande, men fra USA og Japan bliver alle (mine) pakker checket og pålagt told/moms. Måske hænger det sammen med om man benytter UPS/Fedex eller blot PostDanmark, som jeg gør?

Alt hvad jeg har købt fra USA blev fortoldet. Fra Østen er det 3 ud af 10, så min erfaring er også ca. 50%. Det skal så siges at det meste ligger over 1 år tilbage og jeg tror at de er blevet grundigere.....
Svar
Alle Pakker uden fra EU bliver told behandlet - de forskellige
Spedition selskaber skal afleverer import papirer til told
Derfor bliver alle pakker tillagt afgift - vel også meget rimeligt
Svar
Mif Skrev:Alle Pakker uden fra EU bliver told behandlet - de forskellige
Spedition selskaber skal afleverer import papirer til told
Derfor bliver alle pakker tillagt afgift - vel også meget rimeligt

Slet ikke urimeligt, bare ikke altid det sker......
Svar
Men det er jo en debat for debattens skyld. Nej ikke alle bliver taget - det er også min erfaring, men så mange gør at:

Man skal aldrig købe fra uden for EU hvis ikke prisen er god nok til at tillade +30% til omkostninger hos skattefar.
Thats it.

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
I Sidste uge modtog jeg godt nok en pakke fra USA uden den var blevet fortoldet.
Men af de mange pakker jeg har modtaget fra "ikke EU lande" og det er efterhånden rigtig mange , vil jeg tro 95% er blevet fanget i tolden.
Svar
hvis man har modtaget vare med f.eks FedEx eller UPS
kan man sagtens modtage told afregning indtil 4 uger efter man har modtaget sin pakke - blot min erfaring
Svar
Mif Skrev:hvis man har modtaget vare med f.eks FedEx eller UPS
kan man sagtens modtage told afregning indtil 4 uger efter man har modtaget sin pakke - blot min erfaring

Også min erfaring. 2-4 uger går er typisk før afregningen kommer.
Med venlig hilsen

Henrik Graae Visse

Mine ure er til låns, indtil en anden skal overtage dem!
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)