212.30.41.20.01.001 nyt omega 007
det betyder vel at den blå udgår af sortiment og bliver erstatet af den nye
sorte bond
Svar
Jeg tror ikke de udfaser den klassiske blå 007. Modellen blev opgraderet med cal. 2500 sidste år, så det ville da være en tåbelig strategi at udfase den et år efter. Desuden er det "best selleren" over dem alle, så det sker vist næppe.

Det er langt fra alle modeller der er i Omega 2008 kataloget, så det ville jeg ikke bruge som pejlemærke. Uret findes også stadig på Omegas hjemmeside.

/Mads
Svar
I Time & Gems det ur magasin man kan få hos Hvelplund i København
skriver de flg. side 43

" Det er dermed slut med den blå farve som ellers har været seamaster 300 - seriens signatur farve.
Omega regner med helt at udfase den blå krans og skive i løbet af nogle
år fortæller Peter EKland som er Omega Band manager i Danmark.
Det er dog ikke kun den blå farve, der er en saga blot på den nye bond version. Det bølgede mønstre er også borte "

Så grebet ud af den "blå " luft er det altså ikke

Selvom de har omgraderet med Cal. 2500 kan den vil også bruges i den Sorte hvis det skulle vise sig at de har masser af cal 2500 på lager
Time & Gems kan afhentes hos Hvelplund

Mif
Svar
Mif Skrev:Det bølgede mønstre er også borte

I mine øjne er dette da en klar "downgrade" af et lækkert ur !! Icon_e_sad
Svar
pbr Skrev:

ENIG! Det er synd hvis de forsvinder og det samme med den blå farve - det er for mig = Bond uret...
Med venlig hilsen

Henrik Graae Visse

Mine ure er til låns, indtil en anden skal overtage dem!
Svar
HG Skrev:
pbr Skrev:

ENIG! Det er synd hvis de forsvinder og det samme med den blå farve - det er for mig = Bond uret...

Farve er jo altid en smagssag (ville være fint, at have begge farver som valgmulighed) - men du har ret i, at den blå farve altid har været med til at definere dette ur.

Men at udfase bølgemønstret, mener jeg er at gå en (eller flere) grader ned i finish !! En klar brøler i mine øjne.

/Peter BR
Svar
Ok det lyder til at du har kilderne i orden Mif, så jeg bøjer mig... Jeg kan kun bakke op om jer andre. Synd og skam at det udgår og en downgrade af Seamaster 300 m modellen.

Jeg mener nu stadig det er tåbeligt at lancere en blå Seamaster med ny skive og værk for så at discontinue den et år efter Icon_rolleyes

Jeg er dog enig med Omega i at der findes for mange kombinationer af modellen. Men den blå er jo klassikeren af dem alle. Desuden skilte den sig lidt ud pga farven, skiven og viserne. Det nye Seamaster er mere som alle de andre sorte dykkerure Icon_e_confused

/Mads
Svar
Er helt enig med jer, det er synd og skam for det dejlige ur. Icon_e_biggrin
Svar
ja mif har styr på det jeg tog også fejl undskyld mif men det lyder sjovt at det er det nye blå men du har læst på det Icon_idea .ved du noget om det gamle sorte om det forsvinder det med cal. 1120 Icon_question Icon_question
Svar
Det gamle sorte 2254.50.00 med cal. 1120 udgår fra Omega programmet.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)