Panerai model
Tomcat27 Skrev:Kom til at byde på en 112´er med sort gummi rem og original lænke på ebay fra 2007. ved ikke lige hvad lænken fra panerai koster med den er sikkert dyrere end den brune læderrem jeg syntes uret er flottest på. så regner med at skulle ud og købe en flot brun læder rem til mit nye ur.
Nogen der kender et godt sted, gør ikke noget hvis det samtidigt er billigt Icon_e_smile men kvalitet frem for kvantitet....

Damn jeg glæder mig til at få noget nyt at sætte på armen

P.S. og ja, det er langt fra værdi stigning jeg har i øjnene da jeg valgte sandwich skiven. Hellere være glad for at kigge på håndleddet, end have noget liggende i boksen som "måske" bliver mre værd. Det repræsenterer ikke nogen værdi for mig hvis jeg ikke kan/vil bruge det.

Der følger ikke en lænke med 112éren originalt. Der følger en gummi(dykkerrem) samt en sort kalveskindsrem. Panerais originale remme koster ca. 1600kr men på paneristi.com tilbehørsforum finder du et slaraffenland af lærke og ofte billige remme. Bare huske du skal købe dem i 22/24mm og i den længde som passer dig.

Forstår ikke helt at du køber via ebay (med mindre du fik en super pris) når du kunne besøge Bo Hansen i København og prøve uret på først og på den måde tjekke at alle 3 bokse, papirer samt standen var fin.
Svar
Stinger Skrev:
Tomcat27 Skrev:Kom til at byde på en 112´er med sort gummi rem og original lænke på ebay fra 2007. ved ikke lige hvad lænken fra panerai koster med den er sikkert dyrere end den brune læderrem jeg syntes uret er flottest på. så regner med at skulle ud og købe en flot brun læder rem til mit nye ur.
Nogen der kender et godt sted, gør ikke noget hvis det samtidigt er billigt Icon_e_smile men kvalitet frem for kvantitet....

Damn jeg glæder mig til at få noget nyt at sætte på armen

P.S. og ja, det er langt fra værdi stigning jeg har i øjnene da jeg valgte sandwich skiven. Hellere være glad for at kigge på håndleddet, end have noget liggende i boksen som "måske" bliver mre værd. Det repræsenterer ikke nogen værdi for mig hvis jeg ikke kan/vil bruge det.

Der følger ikke en lænke med 112éren originalt. Der følger en gummi(dykkerrem) samt en sort kalveskindsrem. Panerais originale remme koster ca. 1600kr men på paneristi.com tilbehørsforum finder du et slaraffenland af lærke og ofte billige remme. Bare huske du skal købe dem i 22/24mm og i den længde som passer dig.

Forstår ikke helt at du køber via ebay (med mindre du fik en super pris) når du kunne besøge Bo Hansen i København og prøve uret på først og på den måde tjekke at alle 3 bokse, papirer samt standen var fin.

Som Stinger skriver, så kommer en 112'er ikke med lænke originalt. Jeg vil næsten vædde med at den er uoriginal med mindre du selvfølgelig har betalt en overpris iforhold til en normal 112'er Icon_question . Mener at en original koster omkring 1000 euro - men der findes ufattelig mange uoriginale! Ville nok også ha' anbefalet at købe fra en hvor du kunne se uret live først, specielt hvis du er nybegynder udi Panerai - findes mange rigtige gode kopier Icon_e_sad

Har du evt. et link til auktionen?

Mvh
Icon_e_biggrin leJ
Svar
ja, hvis ellers dette her link virker
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?View...%26fvi%3D1 skulle der være et link til auktionen her.
Svar
Jeg er 99% på at det er en af de "ældre" 112'ere. På de nye er der ikke graveret alt det på bagsiden af værket. Og den har ikke sandwichskive, men malet. Ved ikke hvornår Panerai gik over til sandwich men mener ikke at de dekorerede bagkasser havde det.

Gå ind i salgannoncerne for Panerai her på siden, der kan du se et 2008 Pam112, uden graveringer og med sandwich. Tvivler på at den medfølgende lænke er original da de som sagt er meget dyre og der står jo heller intet om at den skulle være det.

Det er et FLOT ur, bare surt hvis du ikke helt var klar over hvad det var du købte.
Svar
Det ligner da ellers meget en sandwich skive på billede 2
Svar
Sandwichskiverne kom vist fra H serien og blitzen blokerer for bogstavet på billedet. Vi må lige vente på en rigtig paneristi dukker op.
Svar
Den ligner min pam 112 den er fra 2004 glas bagkasse
børstet krone lukker
malede markeringer
min skulle være den sidste model inden sandwich skiven.

Det er jo også lige meget hvilken skive den er med
de er flotte hver for sig.
Næ du glæd dig over at du har købt en seriøs klokke at gå med,
træk den op når den trænger, nus lidt om den,giv den en ny rem af og til så bliver du mere og mere glad for den og den for dig . Icon_e_biggrin
Mvh Løkkebø
Svar
Det er korrekt at der kom sandwich skive fra H modellen som kom i 2005.

Og det er også korrekt at det viste ur, er UDEN sandvich skive og er af ældre dato.
Fra og med H modellen gik de nemlig væk fra deres PANERAI dekorering af værket.

MVH

Jacob
Svar
Hej

Der er aldrig lavet lænker originalt til Histiric Panerai, så den afbillede lænke er en aftermarket, med hensyn til skiven er det en malet skive og ikke en sandwichskive, men den malede luminova skive lyser ligeså meget op, selv på min gamle Pam 002. Icon_e_smile

MVH Peter
Svar
Tillykke med uret - billederne er lidt dårlige, men jeg er 99% sikker på at uret ihvertfald er ægte Icon_e_biggrin Lænken er med 99% sikkerhed dog ikke original - dermed ikke sagt at kvaliteten ikke er ok!

Jeg vil gætte på at det er en G-serie (04-05) du har købt, hvis den virkelig først er solgt i 2007 .. og som nævt, så er det en malet skive - ikke en sandwich som først kom fra H-serien hvor værket har Cotes de Geneve slibning istedet for PaneraiPanerai.. gravering.

Smid et par billeder på når du har modtaget uret Icon_cool

Icon_e_biggrin leJ
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)