Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
Givet Likes: 0
Speedy Skrev:Der afkræves ingen grunde til at fortryde hos Lauritz, blot at du har besigtiget varen i showroomet efter købet.
-Og de hænder får mig ikke til at fortryde John, tværtimod
.
Næh nej det havde jo nu nok heller ikke mistænkt - jeg troede bare at man hos Lauritz skulle vise et eller andet ikke stemte helt med billede eller beskrivelse, at man ikke bare kunne fortryde helt uden grund - men sådan er det så åbenbart
vh
•
Svar: 2,535
Tråde: 210
Modtaget Likes: 2 i 1 svar
hannover_dk Skrev:Speedy Skrev:Der afkræves ingen grunde til at fortryde hos Lauritz, blot at du har besigtiget varen i showroomet efter købet.
-Og de hænder får mig ikke til at fortryde John, tværtimod
.
Næh nej det havde jo nu nok heller ikke mistænkt - jeg troede bare at man hos Lauritz skulle vise et eller andet ikke stemte helt med billede eller beskrivelse, at man ikke bare kunne fortryde helt uden grund - men sådan er det så åbenbart
vh
Nej det er helt alm lovbestemt 14 dages fortrydelsesret ved køb på nettet de yder.
At de måske ikke behøvede det da man har haft mulighed for at besigtige varen før man betaler er en anden sag. Visse andre benytter ihvertfald denne grund til at ophæve fortrydelsesretten, ved ikke om den holder "i retten"?
Men på den måde er servicen fin nok hos Lauritz, og det hjælper jo på de tvivlsomme beskrivelser og vurderinger!
•
Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
Speedy Skrev:Nej det er helt alm lovbestemt 14 dages fortrydelsesret ved køb på nettet de yder.
At de måske ikke behøvede det da man har haft mulighed for at besigtige varen før man betaler er en anden sag. Visse andre benytter ihvertfald denne grund til at ophæve fortrydelsesretten, ved ikke om den holder "i retten"?
Men på den måde er servicen fin nok hos Lauritz, og det hjælper jo på de tvivlsomme beskrivelser og vurderinger!
Det gør det vel egentligt måske nok hvis man ikke har været der inde og kun set over nettet. I alle fald du har ret, det hjælper på de fejl de laver i høj grad
vh
•
Svar: 8,471
Tråde: 469
Modtaget Likes: 60 i 31 svar
Givet Likes: 18
Det er korrekt som Benny skriver, at man bare kan returnere med henvisning til den lovbestemte returret på 14 dage ved internetkøb.
Man taber så hammerslagsgebyret samt forsendelses omkostninger og eventuelle pengetransaktionsomkostninger (ved kø i Sverige fx.) - 3-500 kr typisk. Men det er det hele.
En del bøvl - lidt penge, men det kan man altså. Bedre er det at have øjnene med sig og købe det rette!
Jeg har gjort flere gode køb - og enkelte ringe - og returneret - vel en 5-10 gange!
vh Baun
•
Svar: 6,268
Tråde: 32
Modtaget Likes: 3 i 3 svar
Hej
Det Speedmaster markII som Bjarne har tilsalg er med den samme boks, og endda i upoleret og meget pæn stand.
MVH Peter
•
Baun Skrev:Det er korrekt som Benny skriver, at man bare kan returnere med henvisning til den lovbestemte returret på 14 dage ved internetkøb.
Man taber så hammerslagsgebyret samt forsendelses omkostninger og eventuelle pengetransaktionsomkostninger (ved kø i Sverige fx.) - 3-500 kr typisk. Men det er det hele.
En del bøvl - lidt penge, men det kan man altså. Bedre er det at have øjnene med sig og købe det rette!
Jeg har gjort flere gode køb - og enkelte ringe - og returneret - vel en 5-10 gange!
vh Baun
Du skal ikke betale hammerslagsgebyr hvis du fortryder, det har jeg ihvertfald aldrig gjort!
•
peter Skrev:Hej
Det Speedmaster markII som Bjarne har tilsalg er med den samme boks, og endda i upoleret og meget pæn stand.
MVH Peter
Jeg har også set et på ebay i fuldstændig mint condition Peter
•
Svar: 8,471
Tråde: 469
Modtaget Likes: 60 i 31 svar
Givet Likes: 18
Hammerslagsgebyret er 50 kr + moms - mon ikke det du tænker på benny er salæret - det betaler man ikke ved retunering?
vh baun
•