Endelig et 30 mm værk, 13 1/4 ligne.
Når nu du Torben og Benny lægger samlingerne sammen - og vi så tilsætter min - mangler vi bare en der her en samling Sportsmodeller - Divere - så kunne det fxxxxx være sjovt at se det hele på samme bord!

Hvor finder vi 3. manden?

vh Baun
Svar
Baun Skrev:Når nu du Torben og Benny lægger samlingerne sammen - og vi så tilsætter min - mangler vi bare en der her en samling Sportsmodeller - Divere - så kunne det fxxxxx være sjovt at se det hele på samme bord!

Hvor finder vi 3. manden?
vh Baun
Hej Baun.
Jeg husker endnu med glæde din tidligere tråd om Omega's bredde og tyngde i modelprogrammet.
Det kunne netop være interessant med "den 3'die mand".

Når vi mødes til ur-træf kunne det være interessant, at se modelbredden demonstreret.
Med Omega, som primært mærke, er dette jo nærmest uoverkommeligt for een samler.

Tilsvarende har jeg nydt dine (med glimt i øjet) bemærkninger om den magiske pris for hvornår et ur er samlerværdigt.
Du har ganske vist opfordret til at lade den diskussion ligge, og jeg er helt enig.
Min snart 40-årige Seamaster Chronostop, har kun været hos urmager een gang (for kosmetisk genopretning).
Til trods for en handelspris på måske 3-5K står den mit hjerte lige så nær, som min BA til 5-6 gange så meget.

Det kunne virkelig være spændende at se nogle 120m, 200m & 300m, foruden "kongen" Plo-prof.
Jeg er helt med på, at hilse et sådant indslag velkomment.

Med venlig hilsen - Geodoc
Svar
Geodoc Skrev:Det kunne netop være interessant med "den 3'die mand".

Når vi mødes til ur-træf kunne det være interessant, at se modelbredden demonstreret.
Med Omega, som primært mærke, er dette jo nærmest uoverkommeligt for een samler.

Tilsvarende har jeg nydt dine (med glimt i øjet) bemærkninger om den magiske pris for hvornår et ur er samlerværdigt.
Du har ganske vist opfordret til at lade den diskussion ligge, og jeg er helt enig.
Det kunne virkelig være spændende at se nogle 120m, 200m & 300m, foruden "kongen" Plo-prof.

I er da lidt sjove når i holder fast i debat om samlerværdighed og så skiver den skal vi lade ligge Icon_e_smile
Jeg har bare ikke set en eneste hævde at der er et priskrav for at noget skal være samlerværdigt. Det er en ikke eksisterende torn i Pers øje.

Det som har været sagt af mange, og af mig er, at der skal være et element af af sjældenhed - jagt - med hvis det skal være rigtigt sjovt. Det må være lige så billigt det vil. Russiske ure eller hvad som helst, men det er tvivlsomt hvis det er ure som kommer ud fra hvert et supermarket, hver en urhandler, hvert et internet site - om det bliver sjovt i det lange løb. Jeg vil i alle fald nødigt skides i skoene at det er prien. Jeg tror at ud af mine 140 ure er der 10 der har kostet over 10 K, og masser som har kostet 2 K

Nå - ja lad den så hvile ellers får tråden givet et gruppekram af Morgan Icon_e_biggrin

By the way, tælle kan i jo heller ikke i jeres "annonce". Torben, Benny og Per leder efter sporty 3.mand. 1 -2 -3 mange - mon ikke i skal hitte en 4. mand Icon_cool
Mon søgningen kunne inkludere et spørgsmål til en som har valgt at hans samling er atf den lidt mere kostbare slags - Mads G - hvad blev der af din Plo-proof??

Per og Benny - hvis vi taler vintage - så har i da faktisk begge to i Sømoster serien et par ret godt "starter ure" i den der sporty serie ikke?

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
hannover_dk Skrev:I er da lidt sjove når i holder fast i debat om samlerværdighed og så skiver den skal vi lade ligge Icon_e_smile
Ja lad den endeligt blive liggende.

hannover_dk Skrev:By the way, tælle kan i jo heller ikke i jeres "annonce".
Torben, Benny og Per leder efter sporty 3.mand. 1 -2 -3 mange - mon ikke i skal hitte en 4. mand Icon_cool vh
Helt ærligt! - Jeg tæller ad pommern til. Icon_rolleyes
Jeg må have tænkt på elektrisk ludo med blind makker, eller også er det pinsen. Icon_e_wink
Rigti' go' pinse
Svar
Geodoc Skrev:Rigti' go' pinse
Jep superpinse til alle - sol sol sol og havbad. I aften totalt OFF TOPIC - Burgere af ristede filonebrød skiver på grillen - tynde skiver af lyserød culotte fra samme, bygget op som burgere, med tomat og salat og hele svineriet, inkl. min søns Mango-skum -
Lidt synd for rødvinen, men den må finde sig i det
For at bøde på det off topic - lige et billede af uret på armen idag
İmage
GOD PINSE
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
hannover_dk Skrev:I er da lidt sjove når i holder fast i debat om samlerværdighed og så skiver den skal vi lade ligge Icon_e_smile
Jeg har bare ikke set en eneste hævde at der er et priskrav for at noget skal være samlerværdigt.

Mon ikke det er nedenstående kommentar fra den infamøse tråd om "Sea-Dweller/Submariner", der henvises til. Icon_e_biggrin

Mads Gjødesen Skrev:Desværre er det bare "politisk ukorrekt" og arrogant herinde at sige man ikke finder ure i <10 k klassen synderlig interessante og samleværdige Den holdning mener jeg nu man skal have lov til at have, lige som man skal have lov til at mene at vintage ikke er interessant.
Svar
Hej Geo

Tillykke med en lækker klokke - kan tilføje at den er godkendt af NASA
til de næste 100 missioner og det har fået øgenavnet marsuret -

Mif
Svar
Blev ikke lige fanget af overskriften på denne tråd, så har først læst den nu.

Geodoc, tillykke med uret. Det er super fedt og meget samlerværdigt, uanset pris Icon_e_wink

Kunne sagtens være et ur jeg kunne blive interesseret i. Det er godt nok ikke en Diver, men alligevel......
Svar
Tak ska' i ha' Mif & Tukjær
Tukjær Skrev:Blev ikke lige fanget af overskriften på denne tråd, så har først læst den nu.
Næh, overskriften var jo også lidt underfundig Icon_e_wink
Tukjær Skrev:Geodoc, tillykke med uret. Det er super fedt og meget samlerværdigt, uanset pris Icon_e_wink
Kunne sagtens være et ur jeg kunne blive interesseret i. Det er godt nok ikke en Diver, men alligevel......
... har godt nok været lidt beklemt, med det "hersens kvarts"; men gedigent er det godt nok.
Jeg er jo aldrig gået af vejen "for en stor klokke"; men med en samlet vægt på 112 g, i forhold til en BA på 196 g, så "bærer" den anderledes.

Det ville være useriøst, at sammenligne nøjagtigheden overfor et klassisk mekanisk ur;
men jeg er da noget imponeret over, at uret kommer fra Japan, bliver stillet tidszonerne frem,
og så ellers viser samme læsning som mit radiostyrede ur. Vel at mærke på slaget de sidste 14 dage.

Jeg har udarbejdet en dokumentations log, á la de eksempler jeg havde med til urmødet hos dig. (11 sider i PDF format).
Dersom du, eller andre er intersserede i at læse yderligere om uret, så send mig en PB med en mail adresse, så mailer jeg scriptet.
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)