Railmaster XXL
Rigtigt, nu har jeg saa boet i Panama i en periode og bland andet ogsaa delvist skattefri, saa mener faktisk ikke jeg vil skulle betale told+moms naar jeg vender tilbage til Danmark, saa i mit tilfaelde vil det formentlig godt kunne betale sig (uden at jeg er helt sikker). Men for en standard turist der lige er et smut forbi Panama for at kigge paa kanalen er der rigtigt nok ikke noget at hente, men mindre man er villig til at snyde skattefar.
Svar
AG Skrev:Rigtigt, nu har jeg saa boet i Panama i en periode og bland andet ogsaa delvist skattefri, saa mener faktisk ikke jeg vil skulle betale told+moms naar jeg vender tilbage til Danmark, saa i mit tilfaelde vil det formentlig godt kunne betale sig (uden at jeg er helt sikker). Men for en standard turist der lige er et smut forbi Panama for at kigge paa kanalen er der rigtigt nok ikke noget at hente, men mindre man er villig til at snyde skattefar.
For at kunne hjemtage et ur efter et ophold i udlandet (uden at skulle fortolde og momse), skal der gælde følgende:

1) Du skal have været bosat i udlandet i mere end 12 måneder (du må gerne have været hjemme jf. gældende regler, LL §33 eller §33A);
2) Du skal have ejet (dokuentation) uret i mere end seks måneder.

Det var det svar, SKAT gav mig, da jeg forespurgte.
"Cultural diversity is as necessary for humankind as biodiversity is for nature!"
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)