Omega In Box Kavalkade...
Speedy Skrev:Der kan ikke være tvivl om at Chronostop er lavet til De Olympiske Lege i 1968.

Ikke for at der skal gå ordkløveri i den, men for at rette en temmelig udbredt misforståelse, eller også bare fordi det ikke er noget man normalt tænker over.

"Olympiaden" er perioden mellenm 2 "Olympiske Lege".

Hø hø Benny - det var jo derfor jeg brugte overskriften i mit sidste indlæg "Olympiske lege" og skrev at jeg ikk er expert på "Olympiader"

yes, vi ses

vh baun
Svar
Er der nogen der er blevet bange for at få et vide at box or ur ikke passer sammen...

hvad siger i til denne kombination:
en 18 karat Seamaster De Ville Automatic i den box der fulgte med købet?

İmage

vh Baun
Svar
en rektangulær Automatic fra ca 1959 i ret speciel box:

İmage

passer det sammen?

vh Baun
Svar
Baun Skrev:Er der nogen der er blevet bange for at få et vide at box or ur ikke passer sammen...

hvad siger i til denne kombination:
en 18 karat Seamaster De Ville Automatic i den box der fulgte med købet?

vh Baun

Hej Per
Jeg tør ihvertfald ikke Icon_e_biggrin .
Nej jeg er pt. uden netværk derhjemme, håber det kommer op imorgen senest.

Det ser da meget fornuftigt ud, den første røde er jo en temmelig almindelig boks, som vi må konkludere at Klaus´ speedmaster 321 også er solgt i.

Den næste, hmm... ?? Ser endestykkerne af plastic ikke lidt nye ud i forhold til 1959 eller hvad?
Kan ikke så godt se skriften, men er den ikke hvid, kan det passe for en kasse fra 1959, ville tro den skulle være med guldskrift!
Det passer ellers rigtig godt til uret, måske endnu bedre til et dameur?
Svar
det er godt nok guldskrift....

der er også plastik....

Jeg har på fornemmelsen at Omega forlod de helt kantede boxe - engang i ??? tidlig 70'erne, men igen jeg ved det ikke

İmage

vh Baun
Svar
Ahh, det kan jeg godt se nu.

Kunne godt forestille mig at du har ret med 70érne. Det ur du har lagt i boksen fylder lidt vel meget til æsken er mit gæt. Men en sjov og anderledes æske er det ihvertfald.

Så du priserne på æsker i Hamborg, de skulle have ml. 50 og 70 euro et sted!!
Svar
Jeg ved ikke om de vil hjælpe nede hos Omega. Jeg kan godt forstille mig at en del ure havde faste egne æsker, mendes andre måtte dele i en del fald. Jag har i alle fald idag skrevet til customer service hos Omega som følger:

On our Danish Omega forum on vinteageure.dk (Vintage watches) we have a discussion going about identifying certain boxes with specific watches, mainly for the period 1955 to 1980

Is it so that each model in a certain year – like Constellation – Seamaster – 30 mm, Geneve – Chronostop and so forth, all had their own box assigned – which followed the watch from you to the consumer, or could it be so that each shop in e.g. Denmark, when selling an Omega watch, took a “fitting” Omega box from a bigger choice of bow sizes, and used that for the watch?

In other words – should it be possible to always identify if a box is original to a certain watch, or will be it just as likely that any specific model (of same size e.g.) was sold in a number of varied boxes?

I could also imagine that certain models always came in their own assigned box, such as Speedmaster, Chronostop, whilst maybe Geneve, Seamaster – tank watches and so – were sharing a number of boxes.

Any help you can give is appreciated and as always, thanks for the great vintage service Omega is offering

Br John Hannover
Denmark
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Der var jo ikke så mange boxe i Hamborg og de var ret dyre synes jeg.

Jeg har købt flere boxe fra Norge - en portion på 6 boxe og en på 3 boxe.

I DK har jeg også oplevet at der bliver forlangt ret høje priser for boxe - det billigste er i virkeligheden at købe dem sammen med et ur på auktion!

Spændende spørgsmål du har stillet til Omega John. Glæder mig til at se svaret.

vh Baun
Svar
Svaret er, at de ikke har en nøje fortegnelse over boxes - de kan normalt se om de passer til et bestemt år 10. Visse fulgte bare et bestemt ur, andre fulgte serier/modeller

De anbefaler den store "a journey through time" som har mange annoncer med - og der ser man oftest boxen.

Der var forskel på den internationale kollektion og f.eks specielt lavet til USA eller Tyskland (og måske andre??) - så det er ikke helt nemt. Her er svaret:

Dear John,

The best way to know about the correct boxes is to have a look at the new Omega book "A Journey Through Time" as a lot of pictures and ads are showing the corresponding boxes. Our archives sometimes show the correct boxes as well but this is rather seldom and we usually don't know what is the correct box for a certain type of watch. However, we know by experience if a box is from the 50's, 60's, 70's or 80's, etc., most of the time whithout knowing if it was made only for a couple of watches or for all watches from a certain line or collection. Then it is even more complicated if we are talking about certain markets (like USA or Germany for instance) where the boxes were made specially for these countries and were differing from the Swiss ones made for our International Collection. Have a look then at the new Omega book and also at the "Master Of Omega" (only Speedmasters, from Italian author Alberto Isnardi), it should already help you!
As always - best regards to you from

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Hold da op et hurtigt svar....

så er det jo bare at finde "A Journey Through Time"

vh Baun
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)