17-02-2008, 09:10 PM
Tror jeg venter til midt Marts og ser det nye
Cannon EOS 450D det kommer i et starter kit til omkring de 6200.
|
Råd og vejl. i køb a kamera
|
|
17-02-2008, 09:10 PM
Tror jeg venter til midt Marts og ser det nye
18-02-2008, 12:12 PM
Du skal ikke nøjes med at se på kameraet, se også hvilket udstyr og især hvilket objektiver du senere kan få. Om du køber det ene eller andet digitale spejlrefleks i en bestemt prisklasse er nok ikke så afgørende.
Jeg har et Nikon (D70) - og jeg kan stadig anvende de objektiver jeg har tilbage fra 1980'erne, hvilket for mig var en parameter. Og så ved jeg, at Nikon har et meget stort udvalg af objektiver til forskellige formål, og det er her, det virkelig rykker. Jeg er f.eks. i øjeblikket lidt lun et et makro objektiv, da jeg gerne fotograferer helt tæt på - ure, bl.a. - og der har Nikon nogle stykker at vælge imellem. Noget andet du skal overveje, er om det objektiv der er med i de typiske grundpakker er godt nok. De lavest prissatte slagtilbud har ofte sparet på objektivet, og det har måske ikke helt stor nok zoom eller er måske ikke lysstærkt nok. Hvis zoom intervallet oversat til gammeldags 35 mm format ikke er mindst 30-100 mm vil du nok savne noget både i vidvinkel enden til især indendørs fotos, eller i tele-enden. Og tilsvarende vil du nok opleve at en lysstyrke på f/5 eller dårligere (jo større tal, jo mindre lysstærkt) ikke er tilstrækkeligt til situationer med dårligt lys. Snak med din foto handler og lad ham rådgive dig - og tænk som sagt især på hvad du senere skal have mulighed for. Hvis du kender nogen (f.eks. familie) som har et bestemt mærke, hvor I kan låne udstyr, hvis I har det samme, kan også være meget værdifuldt. /Bjørn. Bare en flok Rolex'er - plus det løse! - seneste billeder på https://www2.hapsengewesen.net/bjorn_e58/
02-03-2008, 03:10 PM
Jeg er også på udkig efter et D-SLR kamera. Jeg har ikke den store erfaring med at fotografere, men det vil jeg meget gerne igang med.
Jeg har kigget på dette Olympus med 2 lenser og til en rigtig god [url]"prishttp://www.bestpricecameras.com/prodetails.asp?prodid=902103#">prishttp://www.bestpricecameras.com/pro ... id=902103#[/url] og så har det fået gode anmeldser på dpreview. Der er også E-510 med 2 lenser til en rigtig god pris. [url]"http://www.bestpricecameras.com/prodetails.asp?prodid=902159">http://www.bestpricecameras.com/prodeta ... did=902159[/url] Er der nogen der kender det? Nogen der har generelle erfaring med Olympus' SLR kameraer?
02-03-2008, 10:50 PM
Gooman Skrev:Jeg er også på udkig efter et D-SLR kamera. Jeg har ikke den store erfaring med at fotografere, men det vil jeg meget gerne igang med. Har generelt en del problemer, med Olympus. Jeg anvender nu kun Cannon, når vi snakker still billeder...
02-03-2008, 10:55 PM
Hmmmmm... jeg har lige bestilt Olympus E-510, så jeg nåede ikke at læse dit indlæg før jeg købte det. Nå, men som helt nybegynder på DSLR markedet, kan det vil ikke gå helt galt. Det har nu fået meget fine anmeldelser på dpreview.com faktisk bedre end både Nikon D40 og Canon 400D, så helt dårligt kan det vel ikke være...
02-03-2008, 11:38 PM
Olympus er fuldt på højde med Canon som mærke. Canon er der bare flere der forhandler. Men det er jo lidt en trossag. (og så købte jeg selv et Canon
Tillykke med købet, det skal du nok blive glade for.
03-03-2008, 08:28 AM
Hej Gooman.
Jeg har et Olympus E500 m. to objektiver: 14-45mm f/3,5-5,6 og 40-150mm f/3,5-4,5 derud over har jeg købt makroforsatslinser, for at undgå problemer med skygger ved makro-optagelserne. Det har jeg ikke fortrudt, nærmere tvært imod. Det kræver dog lidt indsats fra din side med at sættte dig ind i funktionen, og det er lidt af et projekt....Men en dejlig ting at kan tage en almindelig skive på 30 mm og fylde hele billedet ud, uden at man skal til at redigere, det er skæppe skønt. Næsten som når jeg bruger mikroskopet (x20 - 8o) Så brug du nu blot dit Olympus, lær det at kende. Så er det nok ikke noget dårligt køb du har gjort. Mvh Lars
03-03-2008, 06:19 PM
Gooman Skrev:Hmmmmm... jeg har lige bestilt Olympus E-510, så jeg nåede ikke at læse dit indlæg før jeg købte det. Nå, men som helt nybegynder på DSLR markedet, kan det vil ikke gå helt galt. Det har nu fået meget fine anmeldelser på dpreview.com faktisk bedre end både Nikon D40 og Canon 400D, så helt dårligt kan det vel ikke være...Tillykke med købet Claus Tukjær Skrev:Olympus er fuldt på højde med Canon som mærke.
03-03-2008, 07:28 PM
blue Skrev:quote="Claus Tukjær"]Olympus er fuldt på højde med Canon som mærke. enig
03-03-2008, 10:32 PM
Nå, men jeg har annulleret ordren, da det viste sig at være nogen værre fuskere. Så nu håber jeg bare at de ikke trækker pengene fra min konto alligevel. Jeg har aldrig oplevet noget lign. Så de link jeg linkede til skal I i hvert fald aldrig købe noget. Det samme gælder dem som hedder Broadwayphoto.com.
Jeg vil nu stadig kigge efter Olympus E-510, da man i følge de test jeg har læst får meget kamera for pengene. |
|
« Næst ældste | Næst nyeste »
|