15-01-2008, 11:29 PM
Har selv snakket med Bjarne Vork, og er 100% sikker på at uret er ægte og det hele. Det er dog hvis jeg vil sælge det videre at der gerne sgu være box og papirer med...
|
Omega Seamaster
|
|
15-01-2008, 11:29 PM
Har selv snakket med Bjarne Vork, og er 100% sikker på at uret er ægte og det hele. Det er dog hvis jeg vil sælge det videre at der gerne sgu være box og papirer med...
15-01-2008, 11:36 PM
Forstår jeg godt, og kun du kan afgøre om det er prisen værd. Se dig rundt, hvad kan du finde, og kan du finde tilsvarende med alle papierer, så skal du selvklart købe det.
Tingene hænger sámmen.Jeg synes de hænger pænt sammen her, men det er da ikke udelukket du kan søge og finde endnu bedre sammenhæng, sådan er det med ure, fjernsyn og "(uha) damer - Min egen holdning er klart, at SØGE, men også at når jeg har søgt, og valgt - så slutter jeg helt med at kigge videre efter bedre tilbud på samme - i alle katagorier Det er kun egnet til at ærgre en selv, så YOU DECIDE - og har fået en del gode input i alle fald Man kunne måske sige, at hvis dit formål er at handle og kunne handle videre, så skal du stille større krav til papirer, end hvis du vil have et lækkert ur at gå med - og det tager længere tid at finde et ur der er egnet i en viderehandel, end et der er super på armen. Under alle omstændigheder er det afgørende at uret er ægte og det tror jeg det er. vh Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere! Besøg min blog om ure!
16-01-2008, 12:59 AM
nicotut88 Skrev:Okay, springer sgu til så... kan vel altid sælge det videre hvis jeg finder ud af andet... og der medfølger alt... Hmm urene på deres hjemmeside er kopier så vidt jeg lige kan bedømme ud fra de elendige billeder. Absolut ikke et sted jeg ville handle. Iøvrigt er den engelske ebay meget useriøs og smæk fyldt med fusk og kopier. Brug den tyske ebay hvis man vil spare lidt. Bjarne er 100 % good guy. Han må jo mene han kan sælge uret til 8 k siden det er prissat sådan. Så fred være med det... /Mads
16-01-2008, 04:49 AM
Hej
Hvis tilbuddet er for godt til at være sandt er det som regel fordi det ikke er det. MVH Peter
16-01-2008, 10:45 AM
Øv bøv. Uret var ikke 2220.80, men mid-size uret 2222.80
Har dog lige set det på [url]"http://www.precisiontime.co.uk/omega-22208000-seamaster-300m-james-bond-automatic-coaxial-chronometer-gents-watch-p-1794.html">http://www.precisiontime.co.uk/omega-22 ... -1794.html[/url] Er det billigt nok, eller ville man kunne presse en dansk forhandler ned i sådan en pris? Den engelske £ er vel også rimelig lav for tiden, hvilket jo ville komme mig til gode. Hvad siger I?
16-01-2008, 12:22 PM
Hvis du vil spare penge så køb brugt! Der er nemt flere K kroner at spare ifht. nyt.
Hvis du vil have nyt, så gå ind til en urmager og få et godt tilbud - antyd, at du overvejer nyt ifht, brugt, så ved urmageren, at du foruden den gode behandling lægger vægt på at få en ok pris også. Hvis du har mulighed for det, så prøv Poul/Peter Halse i Horsens. Jeg tvivler på at du får bedre bud andetsteds og de ved hvad de taler om. Jeg kan ikke give råd til potentielle urkøbere uden at nævne, at det absolut bedste er at finde et passende Vintage ur - altså en klassiker, der ofte er mere end 25 år gammel. De findes i alle priser fra få tusind K og opefter - og ser man sig for og køber fra en"ordentlig" sælger, får du et super ur til pengene. Det vil kræve 2-3 måneder studier (hvis du begynder fra bar bund) - men det er det værd! Mit sidste nye Vintage ur: Omega Seamaster Chronograf fra ca 1974 - som jeg til enhver tid hellere vil eje og bruge end et sprit nyt Seamaster. Og den er billigere - hvem der nu kan forstå det! ![]() vh Baun Se min samling og profil
Profil Constellation Genéve Seamaster Øvrige Omegaer
16-01-2008, 12:27 PM
Den er da også fin Baun - sjovt nok giver den mig lidt associationer til deres flightmaster - nok sekundviseren
vh Mvh. John - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere! Besøg min blog om ure!
16-01-2008, 06:49 PM
[url]"http://www.blowers-jewellers.co.uk/watches_omega.htm">http://www.blowers-jewellers.co.uk/watches_omega.htm[/url]
Hvad siger i til denne hjemmeside? Er den god nok tror I? Har lige øje på Seamaster 2531.80 fra '95 godt nok, men så kan det da kaldes vintage! til 750£ altså lige knap 7500,-. Ser ud til at være i fin stand... Men er det noget værd tror I?
16-01-2008, 08:23 PM
Når du er nybegynder.. syntes jeg du skal holde dig til markedet her i dk.. det er nemmere at tjekke ure, stempler mm mm... så du ikke bliver snydt... bare et råd...
Desuden kan der være moms, told mm der bliver lagt på når du køber i udlandet.. så kan det jo blive noget dyere...
16-01-2008, 10:47 PM
Jeg synes bestemt heller ikke at du skulle feje den ældre 2531.80.00 af bordet. Designet er en smule anderledes med flade malede timemarkører, Omega logoet er ligeledes malet, og Seamaster står med hvis istedet for rød på den nye.
Værket i den gamle model, caliber 1120, er ganske udemærket. Mit seamaster var det mest præcise ur jeg nogensinde har ejet. Og super robust ligeledes. Det nye seamaster er opgraderet med coaxial værket, og skive designet er som skrevet en smule anderledes(små detaljer dog), men om det retfærdiggører den tilsvarende højere pris er vel op til den enkelte at bedømme. Og husk nu på, at 2531.80.00 var det ur du oprindeligt blev forelsket i |
|
« Næst ældste | Næst nyeste »
|