Omega Calendar.
Nej, det ved jeg selvfølgelig godt Baun. Det var osse kun hvis Peter ikke selv opdagede at han fik en lille "sviner" at jeg ville gøre ham opmærksom på det! Icon_cool Lidt sjov skal vi da have engang imellem! Icon_e_wink

Vi ses!
Svar
Baun Skrev:! Jeg ved ikke om der findes en 355 COSC - i givet fald vil den selvfølgelig være særlig fin!

På samme måde med 503 og 504. 503 var den almindeligste - mens 504 (COSC) var ret sjælden.

vh Baun

Helt enig hele vejen; Jeg synes det kunne vaere sjovt at vide om der er Omega som er COSC som ikke har cosc paa skive og vaerk.

Jeg tror det. Ex 30mm?

Eterna 3000 ex er COSC men det staar ikke paa skive og vaerk - hvordan mon med Omega i tiden inden de skrev COSC paa ex deres Constellations??

vh
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
Hej

Sådan er det i et åbent forum, en sviner en til og han sviner en anden til og sidste ende går det lige op.

MVH Peter Icon_e_wink
Svar
Jeg vil lige påpege, at jeg ikke har svinet nogen til. Så jeg har vel en tilgode. Den blå på Lauritz kom ret højt op. Den skive kan da vel aldrig have været original?

Har lige modtaget en meget fin gammel Omega. Jeg vil ikke sige mere om den af frygt for, at Baun fremturer med, at den er ganske uinteressant, og der findes i ladninger af den.

Peter
Svar
peter Skrev:Hej

Sådan er det i et åbent forum, en sviner en til og han sviner en anden til og sidste ende går det lige op.

MVH Peter Icon_e_wink
Jeg synes da nok sviner burde i "citationstegn". Jeg kan da heller ikke se hverken Baun eller PSN eller for den sags skyld mig selv svine her?

Der bliver pjattet lidt. Jeg kan godt se dit vink Icon_e_wink med blink i øjet, - men det lyder som om du er lidt nærtagende og trods alt har et lille point du føler for.
Sviner til - er for mig noget helt andet end at skrive man kun nævner de mest interesante - men det er måske sådan at nogen tager det som svineri. Jeg tror det blir kedligt hvis der ikke er plads til det -
Besøg min blog om ure!
Svar
psn Skrev:Jeg vil lige påpege, at jeg ikke har svinet nogen til. Så jeg har vel en tilgode. Den blå på Lauritz kom ret højt op. Den skive kan da vel aldrig have været original?

Har lige modtaget en meget fin gammel Omega. Jeg vil ikke sige mere om den af frygt for, at Baun fremturer med, at den er ganske uinteressant, og der findes i ladninger af den.

Peter

Den blå er overordentlig interessant hvis skiven er original - når jeg ikke bød er det for jeg tror den ikke er original, men hvem ved. Omega har altså lavet sjove "sidespring" indimellem!

I må godt svine mig lidt til. Men ikke min kone, ikke mine børn, ikke mine hunde - og kun mine ure, hvis det er med god grund!

Men det kunne være virkelig interessant at lave en Omega Calendar cavalkade. Hvis du starter "psn" vil jeg love at jeg kun siger pæne og positive ting om dine ure i den tråd! ok?

vh Baun
Svar
Jeg overvejde faktisk at byde med - men er udenbys - og opdagede at auktionen var udløbet.

Men hvad skal der til for at verificere om skiven var original ?

hilsen d.loncar
Icon_+1
Svar
Hej Loncar
Verificere kan vel kun Omegas vintage service. Komme med mere eller mindre sikre bud er der(vi) sikkert mange der gerne gør!

Man kan sige meget om forummet, men det er aldrig kedeligt når den står på snak om ægte vs. redail af Omegaer. Herunder begrundelser for hvorfor lige netop "mit ur er den ægte vare".

Lad det blive ved med at være sådan, det holder gang i kludene herinde!

Jeg bød ikke med alene af den grund at jeg ikke brød mig særligt meget om den, med et Baunsk udtryk; "den talte ikke til mig" Icon_e_biggrin .
Svar
Det jeg overvejede var - at købe uret - og straks det kom hjem smutte over til Peter Hasse for at få det vurderet /verificeret - og returnere det hvis skiven ikke var original....

men det koster jo og skal opvejes af god pris samt omkostninger. Nu blev prisen for høj efter min mening - og det ville koste mig mindst 500,00 kr (hammerslagsgebyr, forsendelse og tur til Peter) hvis jeg skulle returnere uret!

Hvis skiven var original og værket var i god stand, ville jeg godt give 4 K for uret, men heller ikke mere - med nyt glas og service kommer det så over 5K ... og det tror jeg godt man kunne købe det for hos Mølbak eller Krognos - og det er da bedre!

vh Baun
Svar
Næh - jeg tvivler stadigt meget på lå i 50ernes Omega, men PB har a ret i at de har haft mange forskellige skiver, det er jo ikke er koservativt brand - både negativt og positivt - men blå seamaster? Det ved jeg de havde i slut 60 og frem, men jg har aldrig set det i 50er modeller, men der er jo sikkert meget jeg har tilgode. Jeg har ingen calender modeller, men har faktisk budt og tabt - jeg synes de er rigtigt pæne - selvom jg helst vil over 35 mm

vh
Besøg min blog om ure!
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 1 gæst(er)