Kavalkade -Constellation
En constallation f 300 Hz. med stemmegaffel værk er da selvfølgelig fuldt og helt en Constellation.

Dit eksemplar ser fint ud og hører helt bestemt med til Omegas historie - en vigtig del endda.

vh Baun
Svar
hannover_dk Skrev:flot krone og fint velbevarede (kan det vel være) visere hvor tritium ses godt fortsat i specielt timeviseren - fint ur

Jeg tør ikke sige om viserne er renoveret, men skiven er. Jeg synes den er et fint eksempel på at det kan gøres ordentligt - og også et eksempel på at en så flot renoveret Omega Comstellation, kan være en værdig repræsentant i en Omega samling.

Jeg vidste at den var renoveret da jeg købte den, men jeg ved også at en Omega Constellation CALENDAR ikke er så let at støve op. Den dag jeg finder et ligeså flot eksemplar med skiven stående originalt, skulle jeg jo nok kunne komme af med den. Et superflot dressur er det i hvert fald i mine øjne. Renoveret eller ej!

vh Baun
Svar
[url]"http://www.loncar.dk/f300steel.htm">http://www.loncar.dk/f300steel.htm[/url]
[url]"http://www.loncar.dk/f300blaa.htm">http://www.loncar.dk/f300blaa.htm[/url]

hilsen d.loncar
Icon_+1
Svar
Den er f...... flot og super ...

vh Baun
Svar
sjovt at se stemmegaffelversioner her Sårare og ikke lige til at reparere, men jeg var selv byder på en flot hos Ebay - og taber - og ja de er flotte. Er de ikke større end de normale - noget med 36-37mm?

vh John
Mvh. John  - Glad for ure og frisk på lidt iværksætterråd.
Besøg min blog med gode råd til iværksættere!
Besøg min blog om ure!
Svar
det runde er 35 og det 4-kantede 36mm - uden krone.
mine bliver "sparet" ved at hive kronen ud - så går de ikke.

men de er meget sjove at have i samlingen.

d.loncar
Icon_+1
Svar
hannover_dk Skrev:sjovt at se stemmegaffelversioner her Sårare og ikke lige til at reparere, men jeg var selv byder på en flot hos Ebay - og taber - og ja de er flotte. Er de ikke større end de normale - noget med 36-37mm?

vh John

Ifølge Jørgen Krognos lige så lette/svære at reparere som alt andet.
Lidt sjovt at det er blevet et mantra herinde at de skulle være svære at reparere. Måske er det det der gør nogle lidt "bange" for dem. Men hvis man ikke ved hvordan man gør, er alting selvfølgelig svært Icon_exclaim
Svar
Speedy Skrev:
hannover_dk Skrev:sjovt at se stemmegaffelversioner her Sårare og ikke lige til at reparere, men jeg var selv byder på en flot hos Ebay - og taber - og ja de er flotte. Er de ikke større end de normale - noget med 36-37mm?

vh John

Ifølge Jørgen Krognos lige så lette/svære at reparere som alt andet.
Lidt sjovt at det er blevet et mantra herinde at de skulle være svære at reparere. Måske er det det der gør nogle lidt "bange" for dem. Men hvis man ikke ved hvordan man gør, er alting selvfølgelig svært Icon_exclaim
Ja jeg har bare gået ud fra hvad der har stået her om stemmegaffelurende- så det der er knagme da interesant - må gå ud fra at reservedele så heller ikke er et problem
Måske kan du høre Jørgen når du ser ham næste gang
vh
Besøg min blog om ure!
Svar
Jørgen Krognos har arbejdet med netop de der stemmegaffel Omegaer tilbage i 70'erne - og det er rigtigt at han siger det ikke er noget problem at fixe dem. Han siger også, at selvom man ikke kan få de "originale" batterier, så skal man bare omformatere lidt, så kan de køre på batterier man kan købe idag.

Til gengæld tror jeg så også at Jørgen er en af de få som kan fixe dem, men mon ikke han oplærer datteren.... så kan vi holde dem kørende en endnu en generation... og efter den tid er jeg vistnok - ligeglad!

vh Baun
Svar
Baun Skrev:Til gengæld tror jeg så også at Jørgen er en af de få som kan fixe dem, men mon ikke han oplærer datteren.... så kan vi holde dem kørende en endnu en generation... og efter den tid er jeg vistnok - ligeglad!

vh Baun
Tja ja du Per - jeg har set dig, og jeg har set Jørgen og også hans datter + set mig selv hurtigt i spejlet, og Ja DU har ret, hvis hun har lært trickene med Omegas stemmegaffelure og batterierne, så kan vi - hvis eller alt går sin naturlige gang - overlade problemet med urenes vedligeholdelse til vores børn

vh
Besøg min blog om ure!
Svar

Brugere der kigge i denne tråd: 2 gæst(er)