Svar: 1,094
Tråde: 196
Modtaget Likes: 143 i 54 svar
Givet Likes: 9
det runde er 35 og det 4-kantede 36mm - uden krone.
mine bliver "sparet" ved at hive kronen ud - så går de ikke.
men de er meget sjove at have i samlingen.
d.loncar
•
Svar: 2,535
Tråde: 210
Modtaget Likes: 2 i 1 svar
Givet Likes: 0
hannover_dk Skrev:sjovt at se stemmegaffelversioner her Sårare og ikke lige til at reparere, men jeg var selv byder på en flot hos Ebay - og taber - og ja de er flotte. Er de ikke større end de normale - noget med 36-37mm?
vh John
Ifølge Jørgen Krognos lige så lette/svære at reparere som alt andet.
Lidt sjovt at det er blevet et mantra herinde at de skulle være svære at reparere. Måske er det det der gør nogle lidt "bange" for dem. Men hvis man ikke ved hvordan man gør, er alting selvfølgelig svært
•
Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
Speedy Skrev:hannover_dk Skrev:sjovt at se stemmegaffelversioner her Sårare og ikke lige til at reparere, men jeg var selv byder på en flot hos Ebay - og taber - og ja de er flotte. Er de ikke større end de normale - noget med 36-37mm?
vh John
Ifølge Jørgen Krognos lige så lette/svære at reparere som alt andet.
Lidt sjovt at det er blevet et mantra herinde at de skulle være svære at reparere. Måske er det det der gør nogle lidt "bange" for dem. Men hvis man ikke ved hvordan man gør, er alting selvfølgelig svært 
Ja jeg har bare gået ud fra hvad der har stået her om stemmegaffelurende- så det der er knagme da interesant - må gå ud fra at reservedele så heller ikke er et problem
Måske kan du høre Jørgen når du ser ham næste gang
vh
•
Svar: 8,471
Tråde: 469
Modtaget Likes: 60 i 31 svar
Givet Likes: 18
Jørgen Krognos har arbejdet med netop de der stemmegaffel Omegaer tilbage i 70'erne - og det er rigtigt at han siger det ikke er noget problem at fixe dem. Han siger også, at selvom man ikke kan få de "originale" batterier, så skal man bare omformatere lidt, så kan de køre på batterier man kan købe idag.
Til gengæld tror jeg så også at Jørgen er en af de få som kan fixe dem, men mon ikke han oplærer datteren.... så kan vi holde dem kørende en endnu en generation... og efter den tid er jeg vistnok - ligeglad!
vh Baun
•
Svar: 11,784
Tråde: 233
Modtaget Likes: 12 i 12 svar
Baun Skrev:Til gengæld tror jeg så også at Jørgen er en af de få som kan fixe dem, men mon ikke han oplærer datteren.... så kan vi holde dem kørende en endnu en generation... og efter den tid er jeg vistnok - ligeglad!
vh Baun
Tja ja du Per - jeg har set dig, og jeg har set Jørgen og også hans datter + set mig selv hurtigt i spejlet, og Ja DU har ret, hvis hun har lært trickene med Omegas stemmegaffelure og batterierne, så kan vi - hvis eller alt går sin naturlige gang - overlade problemet med urenes vedligeholdelse til vores børn
vh
•